19/04/2024

با حضور متئو برتینی ، جمع هشت تنیسور برتر مسابقات فینال‌های لندن تکمیل شد

  • توسط سروش
  • 04/11/2019
  • 0

متئو برتینی از ایتالیا که هفتۀ گذشته موفق شده بود برای نخستین بار در جمع ۱۰ تنیسور برتر دنیا قرار گیرد، در ادامۀ فصل باشکوهش توانست به مسابقات معتبر فینال‌های Nitto ATP لندن نیز صعود نماید.

حضور متئو برتینی در تنیس لندن

متئو برتینی ۲۳ ساله با حضور در مسابقات لندن، جمع هشت تنیسور نخبه و پایانی این رقابت‌ها را تکمیل نمود. تورنمنتی که از دهم تا هفدهم نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد. این تنیس باز ایتالیایی با توجه به نتایجی که در دورهای پایانی مسابقات مسترز پاریس روی داد و رقیبان او با شکست از دور این تورنمنت کنار رفتند، توانست مجوز حضور در این مسابقات را به دست آورد. برتینی اولین تنیسور ایتالیایی از سال ۱۹۷۸ به شمار می‌آید که توانسته در این رقابت‌های معتبر حضور یابد. در آن سال و در مسابقات فینال‌های ATP که در شهر نیویورک ایالات متحده برگزار می‌شد، کورادو باراتزوتی موفق به حضور در این تورنمنت شده بود. البته باراتزوتی، اولین ایتالیایی تاریخ نبوده که در این تورنمنت حضور یافته است. سه سال قبل‌تر از حضور کورادو بارازوتی، در سال ۱۹۷۵ و در مسابقات فینال‌های مردان که در شهر استکهلم سوئد برگزار می‌شد، آدریانو پاناتا توانست به عنوان نخستین ایتالیایی تاریخ در این رقابت‌ها حضور یابد. حضور فابیو فونینی و سیمونه بوللی در تیم دوبل ایتالیا در سال ۲۰۱۵ مسابقات فینال‌های ATP هم از نکات جالب توجه شرکت تنیس‌بازان کشور ایتالیا در این رقابت‌ها می‌باشد.

هشت شرکت کننده از هشت کشور مختلف برای چهارمین سال متوالی در فینال‌های Nitto ATP حضور دارند. برتینی در کنار استفانوس تسیتسیپاس از یونان و دنیل مدودف از روسیه، سه تنیسوری هستند که برای اولین بار طعم حضور در چنین رقابت‌هایی را تجربه می‌کنند. همچنین پنج شرکت کنندۀ دیگر عبارتند از: نواک جوکوویچ از صربستان، رافائل نادال از اسپانیا، راجر فدرر از سوئیس، دومینیک تیم از اتریش و الکساندر زورف از آلمان. زورف جوان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به این تورنمنت می‌گذارد. این برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که چهار بازیکن در ردۀ سنی ۲۳ و زیر ۲۳ سال در این رقابت‌ها حضور دارند. در آن سال، خوان مارتین دل ‌پوترو با ۲۱ سال، نواک جوکوویچ با ۲۲ سال، اندی ماری با ۲۲ سال و رافائل نادال با ۲۳ سال حضور داشتند. متئو برتینی پس از انتخابش به عنوان هشتمین تنیسور در مسابقات لندن گفت:

دو ماه قبل، هرگز تصور نمی‌کردم که من یکی از بازیکنان برگزیدۀ حاضر در لندن باشم. خیلی خوشحالم که می‌توانم جزو هشت تنیسور برتر این مسابقات باشم. این خود پاداشی بزرگ، برای یک فصل فوق‌العاده‌ است که پشت سر گذاشتم. من به همراه تیمم و خانواده‌ام از حضور در این تورنمنت، احساس رضایت بالایی می‌کنیم. اکنون ما برای نمایش آخر در لندن آماده‌ایم. من آماده خواهم شد.

کریس کرمود، رئیس کل سازمان جهانی تنیس مردان (ATP) دربارۀ مسابقات لندن که از دهم تا هفدهم نوامبر در سالن O۲ این شهر برگزار خواهد شد، می‌گوید:

به نظر می‌رسد که ما امسال شاهد یکی از بهترین تورنمنت‌های آخر فصل Nitto ATP باشیم. سوپراستارها و بازیکنان جوان مستعد خوبی در این مسابقات حاضر هستند که به جذاب‌تر شدن این رویداد کمک خواهند کرد. این بازیکنان جوان می‌توانند بازیکنان بزرگ حاضر در این رقابت‌ها را به چالش بکشند. حضور نمادهای دنیای تنیس و شرکت بازیکنان جوان، منظره‌ای جذاب و باشکوه را در لندن رقم خواهد زد.

متئو برتینی

برتینی فصل فوق‌العاده‌ای را رقم زده است. او که تا ماه مارس امسال در جایگاه ۵۷ قرار داشت، با حضوری موفق در تورنمنت‌های تنیس و نزدیک به ۴۰ پیروزی توانست در آخرین رنکینگ جهانی مردان در رتبۀ ۹ بایستد تا به عنوان چهارمین ایتالیایی تاریخ در بین ده تنیسور برتر جهان قرار گیرد. او به دو مقام قهرمانی در تورنمنت‌های مجارستان در بوداپست و مرسدس بنز اشتوتگارت آلمان در سال ۲۰۱۹ رسیده است. در ماه‌های اخیر، برتینی به دومین تنیسور ایتالیایی‌ تبدیل شد که به نیمه نهایی یو اس اوپن صعود کرد (و به قهرمان این رقابت‌ها یعنی رافائل نادال باخت)؛ او همچنین بعد از باراتزوتی، پاناتا و مارکو چکیناتو به چهارمین تنیسور ایتالیایی‌ تبدیل شد که به نیمه نهایی یک گرند اسلم راه یافته است. برتینی همچنین در ابتدای این ماه با پیروزی برابر دو تنیسوری که در جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی هستند (دومینیک تیم مرد شماره پنج دنیای تنیس و روبرتو بائوتیستا آگوت مرد شماره ۱۰ دنیای تنیس) موفق شد تا به نیمه نهایی مسترز شانگهای صعود کند.

زوج خوان سباستین کابال و روبرت فرح که همین حالا هم حضورشان در رنکینگ نخست بخش دوبل سال ۲۰۱۹ را قطعی کردند و در ویمبلدون و یو اس اوپن هم به قهرمانی رسیدند در فینال‌های بخش دوبل Nitto ATP شرکت خواهند کرد. لوکاس کوبوت و مارسلو ملو، راون کلاسن و مایکل ونوس، کوین کراویتز و آندریاس مایس، خوان ژولین روجر و هوریا تکائو، راجیو رام و جو سالیسبری، پیر هیوز هربرت و نیکولاس ماهوت به همراه ایوان دودیگ و فیلیپ پولاسک دیگر زوج‌هایی هستند که حضورشان در این رقابت‌ها را قطعی کردند.

در ادامه نگاهی گذرا به جزئیات مسابقات لندن خواهیم داشت.

مراسم قرعه‌کشی سال ۲۰۱۹:

مراسم قرعه‌کشی فینال‌های سال ۲۰۱۹ Nitto ATP روز پنجشنبه پنجم نوامبر برگزار خواهد شد و اطلاعات بیشتر در این مورد به‌زودی منتشر خواهد شد.

نام گروه‌های سال ۲۰۱۹:

مسئولان برگزاری این رقابت‌ها از سال ۲۰۱۵ به بعد به سبب تجلیل از قهرمانان سابق این مسابقات که از سال ۱۹۷۰ برگزار می‌شود، هرساله گروه‌ها را به نام اساطیر دنیای تنیس قرار می‌دهند که نام‌های گروه‌های امسال به شرح ذیل است.

در بخش انفرادی:

گروه یک به افتخار آندره آغاسی که چهارده بار در این رقابت‌ها حضور یافته در سال ۱۹۹۰ برنده آن شده نام‌گذاری شده است.

گروه دو به افتخار قهرمان سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ این مسابقات یعنی بیورن بورگ نا‌م‌گذاری شده است.

در بخش دوبل:

گروه اول به افتخار مکس میرنی، قهرمان سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ این مسابقات نام‌گذاری شده است.

گروه دو به افتخار یوناس بیورکمن قهرمان سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۶ این رقابت‌ها نام‌گذاری شده است.

رقابت‌های پایان سال ATP تا سال ۲۰۲۰ در ورزشگاه O۲ برگزار خواهد شد. جایی که از سال ۲۰۰۹ به بعد میزبانی این مسابقات را به عهده گرفته است. این مسابقات در سطح جهانی محبوبیت بالایی دارد و بیش از ۱۸۰ کشور حق پخش این بازی‌ها را خریداری کردند و هرساله میانگین ۹۵ میلیون نفر آن را تماشا می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار