29/03/2024

در آستانه آخرین گرند اسلم فصل؛ نکاتی جالب توجه در رابطه با تنیس اوپن آمریکا

  • توسط سروش
  • 22/08/2019
  • 0

مسابقات تنیس قهرمانی اوپن آمریکا یک تورنمنت تنیس است که بر روی زمین سخت (هارد کورت) برگزار می شود. این تورنمنت، نسخه مدرن یکی از قدیمی ترین مسابقات تنیس در جهان است؛ رقابت های قهرمانی ملی ایالات متحده که برای اولین برای در سال ۱۸۸۱ در دو بخش انفرادی مردان و دوبل مردان برگزار شد.

نکات مسابقات تنیس اوپن آمریکا

از سال ۱۹۸۷، یو اس اوپن به عنوان چهارمین و آخرین تورنمنت گرند اسلم سال شناخته می شود. سه تورنمنت دیگر، به ترتیب عبارتند از اوپن استرالیا، اوپن فرانسه (رولاند گاروس) و ویمبلدون. اوپن آمریکا همیشه از آخرین دوشنبه ماه آگوست آغاز می شود و برای مدت دو هفته ادامه خواهد داشت. آخر هفته میانی مسابقات با تعطیلات روز کارگر در آمریکا مصادف است. مسابقات یو اس اوپن از پنج رقابت اصلی انفرادی مردان و زنان، دوبل مردان زنان و همچنین دوبل مختلط تشکیل شده است. این تورنمنت همچنین شامل رقابت برای جوانان، بزرگسالان و همچنین تنیس با ویلچر می شود.

از سال ۱۹۷۸، این تورنمنت بر بروی زمین سخت آکریلیک در مرکز ملی تنیس بیلی جین کینگ در پارک فلاشینگ میدوز واقع در محله کویینز شهر نیویورک برگزار می شود. مالکیت و برگزاری مسابقات اوپن آمریکا بر عهده انجمن تنیس ایالات متحده است که یک موسسه غیردولتی محسوب می شود. مدیر اصلی یو اس اوپن، کاترینا آدامز است. درآمدهای حاصل از فروش بلیت ها، حمایت مالی و قراردادهای پخش تلویزیونی برای توسعه تنیس در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد. در هر ست از مسابقات یو اس اوپن، از تای بریک هفت امتیازی استفاده می شود. در هر سه رویداد دیگر تنیس، روش های امتیاز دهی خاصی برای مسابقاتی که در ممکن است به آخرین ستِ ممکن بازی کشیده شود (ست سوم در مسابقات زنان و ست پنجم برای مردان) وجود دارد. یو اس اوپن امسال از ۲۶ آگوست تا ۸ سپتامبر برگزار خواهد شد. مسئول برگزاری مسابقات دیوید بروئر است. زمین اصلی مسابقات ۲۳,۷۰۰ نفر ظرفیت داشته و مجموع جوایز ۲۸ میلیون دلار است. جیمی کانرز، پیت سمپراس و راجر فدرر هرکدام با پنج قهرمانی رکورددار قهرمانی در این مسابقات هستند. در میان چهار تورنمنت گرند اسلم، اوپن آمریکا از متنوع ترین فهرست قهرمانان در دهه اخیر برخوردار است که شامل قهرمان های مختلف از سال ۲۰۰۹ می شود.

اوپن آمریکا

نواک جوکوویچ و رافائل نادال هرکدام با سه قهرمانی در طول این دوره، پرافتخارترین هستند در حالی که خوان مارتین دل پوترو در سال ۲۰۰۹، اندی ماری در سال ۲۰۱۲، مارین چیلیچ در سال ۲۰۱۴ و استنیسلاس واورینکا در سال ۲۰۱۶ هرکدام توانسته اند یک بار این رقابت اصلی تنیس در زمین سخت را برنده شوند. از طرفی دیگر، در مجموع تنها پنج بازیکن موفق شده اند در دهه اخیر هر سه رقابت گرند اسلم دیگر یعنی اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و ویمبلدون را ببرند. این بازیکنان عبارتند از: نواک جوکوویچ، راجرر فدرر و اندی ماری. مدافع عنوان قهرمانی یعنی نواک جوکوویچ به همراه رافائل نادال دو سید برتر رقابت ها در سال ۲۰۱۹ خواهند بود. پس از این دو نفر نیز راجر فدرر، دومینیک تیم و دنیل مدودف قرار دارند.

فدرر ۳۸ ساله نوزدهمین حضور خود را در فلاشینگ میدوز، محل برگزاری مسابقات، تجربه خواهد کرد. راجرر فدرر دارای رکورد پنج قهرمانی پیاپی در یو اس اوپن نیز می باشد. این قهرمانی ها بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به دست آمدند. از آن زمان، فدرر دو بار دیگر رقابت ها را در رده دوم تمام کرده است (سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵).یکی دیگر از مهم ترین شانس های قهرمانی امسال یو اس اوپن، دنیل مدودف است که در ماه آگوست عملکرد فوق العاده ای داشت و در مسابقات سیتی اوپن و دو تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی مسترز ATP یعنی راجرز کاپ و اوپن غرب و جنوب یا سینسیناتی به سه فینال پیاپی رسید. این تنیسور ۲۳ ساله روس، در راه رسیدن به نخستین قهرمانی خود در یک مسابقه مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، نواک جوکوویچ را در مرحله نیمه نهایی تنیس سینسیناتی شکست داد. مدودف در حالی پا به رقابت های یو اس اوپن خواهد گذاشت که رتبه پنجم رنکینگ تنیس مردان را به خود اختصاص داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار