20/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛ قهرمانی زوج پولاسک و دودیچ در بخش دوبل مردان

  • توسط سروش
  • 19/08/2019
  • 0

خوان سباستین کابال و روبرت فرح در فصل جاری بهترین تیم دو نفره در مسابقات دوبل تورنمنت های فصل جاری ATP را تشکیل داده بودند. این دو اما ساعاتی قبل توان ایستادگی برابر ایوان دودیچ و فیلیپ پولاسک را در تنیس سینسیناتی نداشتند.

قهرمانی زوج دودیچ و پولاسک در تنیس سینسیناتی

دودیچ و پولاسک در چهارمین رویدادی که به عنوان یک تیم در آن شرکت می کردند، موفق شدند نخستین عنوان قهرمانی خود را نیز کسب نمایند. این دو موفق شدند سیدهای برتر تنیس سینسیناتی یعنی کابال و فرح را در سه ست و با نتایج ۴-۶، ۶-۴ و ۱۰-۶ شکست دهند تا در مسابقات تنیس سینسیناتی به مقام قهرمانی دست پیدا کنند. چهارده ماه پیش، پولاسک در رنکینگ تنیس دوبل مردان ATP اصلا حضور نداشت، زیرا او از ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ در هیچ مسابقه حرفه ای تنیس به میدان نرفته بود. این تنیسور اسلواک به علت مصدومیت مجبور به خداحافظی از میادین حرفه ای شده بود. اما در نهایت، این زوج اسلواک – کروات در مسابقات امسال به سرعت با یکدیگر هماهنگ شده و موفق شدند دو سید برتر مسابقات تنیس سینسیناتی را در کنار برادران افسانه‌ای برایان، باب و مایک شکست دهند تا به جام قهرمانی برسند. پولاسک بعد از بازی به خبرنگاران گفت:

احساس فوق العاده ای است. این یک داستان باور نکردنی است. تا جایی که می‌توانم از آن لذت می برم، چون روند ما در دو ماه و نیم اخیر فوق العاده بوده است.

مسابقه یکشنبه شب، بیست و هشتمین فینال پولاسک در مسابقات سطح تور ATP اما اولین رویداد مسترز ۱۰۰۰ امتیازی او بود. دودیچ نیز پنجمین عنوان قهرمانی خود در این سطح از مسابقات را به خانه برد. او قبلا با مارسلو ملو در مسابقاتی مثل رقابت های سال ۲۰۱۶ سینسیناتی نیز به پیروزی رسیده بود. دودیچ نیز در نشست خبری پس از بازی گفت:

اینکه امروز یک استادیوم کاملا پر را ببینیم، برای هردوی ما و برای هردو تیم فوق العاده بود. ما در زمین تنیس یک مبارزه عالی داشتیم و امروز تنیس خیلی خوبی بازی کردیم.

تنیس سینسیناتی ایوان دودیچ فیلیپ پولاسک

دودیچ و پولاسک با این قهرمانی به رده دوازدهم رنکینگ تنیس دوبل ATP در مسیر حضور در مسابقات لندن قرار گرفتند. این دو به دنبال حضور در رقابت های Nitto ATP Finals نیز هستند. این بازی ها از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ نوامبر در سالن O۲ لندن برگزار خواهد شد. کابال و فرح اوایل همین هفته اولین زوجی لقب گرفتند که مجوز حضور در این تورنمنت هشت تیمی را دریافت می‌کنند. در این مسابقه فینال که از سطح بالایی برخوردار بود نمی‌شد تفاوت چندانی بین دو تیم قائل شد. هیچ یک از دو تیم بر دیگری برتری نیافتند و هردو زوج لحظات زیبایی در نزدیکی تور خلق کردند و بلافاصله واکنش نشان دادند. دودیچ و پولاسک پس از آن که در ست اول دو امتیاز بیشتر نسبت به زوج کلمبیایی کسب کردند، اما باز هم ست را واگذار نمودند، این دو زوج اروپای شرقی بالاخره در انتهای ست دوم به برتری دست یافتند.

کابال در ست پوینت، اولین خطای دوبل تیمی خود را انجام داد و مسابقه را به تای بریک کشاند. دودیچ و پولاسک از همان ابتدا برتری را در دست گرفتند و دیگر آن را به حریف واگذار نکردند. کابال یک خطای دوبل دیگر مرتکب شد و در ادامه نیز نتوانست اشتباهاتش را جبران کند تا زوج اسلواک – کروات ۱۰۰۰ امتیاز این رقابت ها را به رنکینگ خود اضافه کنند و جایزه ۳۳۱,۳۰۰ دلاری را هم بین خود تقسیم نمایند. پولاسک در ادامه صحبت های خود گفت:

تقریبا از اولین امتیازی که در این هفته کسب کردیم، ما احساس فوق العاده ای در زمین داشتیم. از همان ابتدا، زمانی که شروع به بازی در کنار یکدیگر کردیم ارتباط بالایی میان ما وجود داشت. نمی‌توانستیم درخواست یک پایان و نتیجه نهایی بهتر از این را داشته باشیم. منظورم این است که قهرمانی، بهترین چیزی است که می توان به آن دست یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار