02/05/2024

رافائل نادال: هنوز هم وقتی لباس می‌پوشم، درد دارم

  • توسط مینا
  • 17/09/2019
  • 0

رافائل نادال ، مرد شمارهٔ دوی تنیس جهان بعد از پیروزی مقابل جان میلمن، تاناسل کوکیناکیس، چونگ هئون، مارین چیلیچ، دیگو شوارتزمن و متئو برتینی، موفق شد تا یکشنبه گذشته در فینال یو اس اوپن ۲۰۱۹ با نتایج ۷-۵، ۶-۳، ۵-۷، ۴-۶ و ۶-۴ مقابل دنیل مدودف روس به پیروزی برسد و نوزدهمین گرند اسلمش را به دست آورد.

مصاحبه رافائل نادال

رافائل نادال اسپانیایی در مصاحبه‌ای با El Larguero نگاهی به فینال یو اس اوپن و پیروزی‌اش برابر دنیل مدودف انداخته است. او گفت:

ساعت‌های زیادی را با گرفتگی عضلاتم سپری کردم و هنوز هم وقتی می‌خواهم لباس بپوشم درد دارم. مطمئنا این احساسی‌ترین بازی دوران تنیسم بود. حالا سه بار در یو اس اوپن به قهرمانی رسیدم و این در حالی است که پیش از ویمبلدون ۲۰۰۸ برندهٔ هیچ گرند اسلمی نشده بودم. در اوپن استرالیای ۲۰۰۹ به تنها قهرمانی‌ام در آنجا رسیدم و بازی جذابم با فرناندو ورداسکو در نیمه نهایی، این مسابقات را برایم ویژه‌تر هم کرد. همچنین باختم برابر نواک جوکوویچ در استرالیا یکی از مهیج‌ترین یکشنبه‌هایم را رقم زد، زیرا تلاش زیادی کردم تا بازی را تحت کنترل خودم نگه دارم.

رافائل نادال

رافائل نادال درباره دیدارش با دنیل مدودف گفت:

دوست دارم تا بازهم مقابل او قرار گیرم زیرا از آن دسته بازی‌هایی است که از دیدنش لذت می‌برید. لحظات بسیاری بودند که شاهد رقابتی سطح بالا بودیم. در طول بازی هم من به خوبی خودم را از نظر روحی بازسازی کردم و با تحلیل بازی او عملکردم را بهبود بخشیدم. این دقیقاً همان بازی‌ای است که از تجربهٔ دوباره‌اش لذت می‌برم. در حالی‌که نتیجه در ست پنجم ۱-۰ و ۱۵-۴۰ دنبال می‌شد، مدودف هیچ توپی را از دست نمی‌داد و می‌دانستم که برای پیروزی در ست پنجم به عملکردی استثنایی در سرویس‌هایم نیاز دارم.

رافائل نادال همچنین دربارهٔ اهداف آینده‌اش افزود:

سعی می‌کنم تا در تمرینات روزانه‌ام عملکردم را اصلاح کنم زیرا همیشه می‌خواهم تا سطح بازی‌ام ارتقا یابد. به طور کلی تمرین کردن فایده‌ای ندارد و وقتی معنی می‌دهد که با پیشرفت همراه شود. از این رو همواره یکی از اهدافم پیشرفت کردن در تمرینات بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار