24/04/2024

نخستین پیروزی روسیه در ATP Cup با درخشش مدودف و خاچانوف

  • توسط مینا
  • 05/01/2020
  • 0

دنیل مدودف و کارن خاچانوف به تیم روسیه کمک کردند تا نخستین پیروزی‌اش در ATP Cup را شب جمعه در پرت به دست آورند.

پیروزی روسیه با درخشش دنیل مدودف و خاچانوف

ابتدا خاچانوف مقابل استفانو تراوالیا کامبک زد و برنده اولین بازی انفرادی شد، سپس مدودف با نتایج ۱-۶، ۶-۱ و ۶-۳ مقابل فابیو فونینی ایتالیایی به پیروزی رسید. سپس دنیل مدودف و خاچانوف پیروزی ۳-۰ روسیه را با شکست سیمونه بوللی و پائولو لورنزو (جانشین فونینی) در دیدار دوبل، کامل کردند. مدودف بعد از این بازی گفت:

خیلی برای تیم خوشحالم چراکه نتیجه ۳-۰ همان چیزی است که ما می‌خواستیم. فکر می‌کنم شاهد دیدار دوبل جذابی بودیم. ما کاملا نسبت به آن‌ها برتری داشتیم و فکر می‌کنم شب فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم.

این تورنمنت ۲۴ تیمه بین روزهای سوم تا دوازدهم ژانویه در شهرهای بریزبین، پرت و سیدنی برگزار می‌شود. مرحله یک چهارم نهایی هم روز پنجشنبه در سیدنی شروع می‌شود. مارات سافین، کاپیتان تیم افزود:

رسیدن به جمع هشت تیم پایانی این رقابت‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد. آن‌ها امروز با نتیجه ۳-۰ به پیروزی رسیدند و اعتماد به نفس خوبی از این بردشان به دست آوردند.

فونینی، بعد از اینکه همسرش دومین فرزندشان به نام فرح را در روز ۲۳ دسامبر به دنیا آورد، روز پنجشنبه به استرالیا آمد تا فصل ۲۰۲۰ را شروع کند. پیش از اینکه دنیل مدودف خودش را با شرایط مسابقه وفق دهد، فونینی در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی بسیار درخشان ظاهر شد. مرد شماره پنج دنیای تنیس در ابتدای ست ۵۲ دقیقه‌ایِ سوم، با نتیجه ۳-۱ از رقیب ایتالیایی‌اش پیش افتاد. هرچند که فونینی به جنگیدن ادامه داد و در برابر هفت برک پوینت مدودف در گیم‌های پنجم و هفتم دفاع کرد. مدودف سرانجام بعد از یک ساعت و ۴۷ دقیقه، سومین پیروزی‌ متوالی‌اش برابر فونینی را تکمیل کرد.

دنیل مدودف

فونینی گفت:

از عملکردی که داشتم بسیار خوشحالم و به خودم افتخار می‌کنم. هر کاری که از دستم بر می‌آید انجام دادم و تنیس بسیار خوبی ارائه دادم. فقط در پایان بازی بسیار خسته بودم چراکه نسبت به ابتدای بازی انرژی کمتری داشتم. ترک خانه کار بسیار سختی بود. در ابتدا از فلاویا پرسیدم که اگر صد در صد احساس خوبی دارد به اینجا بیایم. صبح روز گذشته به استرالیا رسیدم و بعد از ۲۰ دقیقه تمرین، وارد بازی شدم.

در دیدار اول، خاچانوف در حالی‌که با نتیجه ۲-۵ در ست اول عقب بود به بازی برگشت و موفق شد تا طی ۸۸ دقیقه با نتایج ۷-۵ و ۶-۳ مقابل تراوالیا به پیروزی برسد. تراوالیا در ابتدا پرقدرت ظاهر شد و پیش از اینکه خاچانوف خودش را در زمین پیدا کند، دو بار او را برک کرد. خاچانوف گفت:

بدون شک پیروزی بسیار خوبی بود. از آنجایی که شناختی از او نداشتم، برای تطبیق یافتن با سبک بازی‌اش به زمان اندکی نیاز داشتم. به نظرم او بازی را بسیار خوب و تهاجمی آغاز کرد و این شرایط تا نتیجه ۵-۲ ادامه یافت.

وقتی که از خاچانوف درباره دفاع از ست پوینت تراوالیا در نتیجه ۵-۳ پرسیدند، پاسخ داد:

این اتفاق بسیار مهم بود. فکر می‌کنم گاهی نتایج تنیس اینگونه رقم می‌خورد؛ این تنها به توانایی شما در بازی بر نمی‌گردد بلکه روحیه و ذهنیتی که شما برای به دست آوردن چنین امتیازات مهمی دارید نیز بسیار مهم هستند. بنابراین گاهی اوقات اینکه توپ را کجا می‌زنید مهم نیست بلکه واکنش شما نسبت به اتفاقات بازی است که بسیار مهم واقع می‌شود.

در دیگر بازی این گروه، نروژ با نتیجه ۲-۱ ایالات متحده آمریکا را شکست داد. ابتدا تیلور فریتز آمریکایی با نتایج ۶-۲ و ۶-۲ مقابل ویکتور دوراشوویچ نروژی به پیروزی رسید. سپس کسپر رود با نتایج ۷-۶، ۶-۷ و ۵-۷ جان ایسنر را شکست داد. در دیدار دوبل هم تیم تیلور فریتز و ویکتور دراشوویچ با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۱۰-۵ مقابل تیم آستین کراجیچک و رام راجیو با پیروزی رسید. در دور دوم مرحله گروهی این رقابت‌ها، ایتالیا از ۵:۳۰ بامداد یکشنبه به مصاف نروژ می‌رود و دیدار روسیه و ایالات متحده آمریکا هم از ساعت ۱۳ شروع می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار