24/04/2024

فصل هنوز برای نواک جوکوویچ به پایان نرسیده است

  • توسط مینا
  • 03/09/2019
  • 0

دوره حضور نواک جوکوویچ در مسابقات یو اس اوپن امسال، به ‌طرز ناامیدکننده‌ای به پایان رسید. جوکوویچ که سید برتر مسابقات است و مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود مجبور شد در حین برگزاری دیدار خود برابر استن واورینکا از مرحله چهارم رقابت‌ها از ادامه مسابقه‌اش انصراف بدهد.

نواک جوکوویچ همچنان به بازی ادامه می‌دهد

این اتفاق به دلیل مصدومیت شانه نواک جوکوویچ رخ داد تا شماره یک رنکینگ تنیس مردان مجبور شود شهر نیویورک، محل برگزاری مسابقات را ترک کند. جوکوویچ اکنون به رویداد بعدی خود در تور برنامه‌ریزی شده ATP فکر می‌کند. این تنیسور صربستانی برنامه دارد تا چهار هفته آینده به مسابقات بازگردد و در تورنومنت تنیس قهرمانی اوپن راکوتن ژاپن شرکت کند. نواک پس از آن باید از عنوان قهرمانی خودش در مسترز شانگهای دفاع کند. این اسطوره صربستانی در حال حاضر به‌دنبال برابر با رکورد پیت سمپراس است؛ شش سال مستمر دراختیار داشتن رده اول رنکینگ ATP. هرچند، جوکوویچ برای رسیدن به این دستاورد بزرگ باید تا انتهای تقویم مسابقات چند پیروزی دیگر کسب کند.

در حال حاضر، رافائل نادال اسپانیایی در مسیر رقابت برای حضور در مسابقه نهایی ATP در لندن با ۱۴۰ امتیاز اختلاف نسبت به جوکوویچ اول است و حتی اگر در ادامه رقابت‌ها در نیویورک حداقل به مرحله یک چهارم نهایی نیز برسد قادر خواهد بود همین فاصله را هم افزایش دهد. از طرف دیگر، آن یکی رقیب جوکوویچ یعنی راجر فدرر سوییسی نیز در صورتی که عنوان قهرمانی یو اس اوپن ۲۰۱۹ را کسب کند در فاصله ۷۵ امتیازی، پشت سر جوکوویچ قرار خواهد گرفت. نواک جوکوویچ در رابطه با این قضیه و ادامه تور ATP گفت:

این فصل هنوز به اتمام نرسیده است. به اندازه کافی تورنومنت بزرگ رو به رویمان قرار دارد. از نظر مقایسه رنکینگ ATP، هنوز امتیازات زیادی مختص این رده‌بندی برای من باقی مانده تا بتوانم از آنها دفاع کنم و برای حفظ کردن رده نخست تمام تلاش را به‌کار بگیرم. بدون شک رافا و راجرر و چند بازیکن دیگر در مدت اخیر خوب بازی کرده‌اند. من امیدوارم برای رقابت کردن یک فرصت داشته باشم زیرا وقتی که سالم باشم، احتمال حضور خود در تورنومنت‌های آسیایی را افزایش خواهم داد. همچنین می‌توانم در فصل مسابقات داخل سالن نیز به میدان بروم. در گذشته نیز این ثابت شده است که من در چند ماه انتهایی سال خیلی خوب بازی می‌کنم.

نواک جوکوویچ

اما در حال حاضر یک مسئله وجود دارد که نواک جوکوویچ حالا حالاها باید برایش صبر کند و آن هم مسئله مربوط به رکورد قهرمانی در گرند اسلم‌های تنیس است. جوکوویچ در حال حاضر شانزده قهرمانی در بخش انفرادی گرند اسلم‌ها کسب کرده و تنها نادال (با هجده قهرمانی) و فدرر (با بیست قهرمانی) در فهرست بیشترین قهرمانی گرند اسلم از تنیسور صرب پیش هستند. هرچند جوکوویچ با قهرمانی در اوپن استرالیا و ویمبلدون امسال توانسته فاصله را نسبت به قبل کمتر کند. خود جوکوویچ در ارتباط با این موضوع گفته است:

بر همگان واضح است که من برای رسیدن به رکورد بیشترین گرند اسلم‌های فتح شده تمایل دارم و رسیدن به رکورد راجر یکی از اهدافم است. اما در عین حال، خوشبختانه راهی دراز در جلویم قرار دارد. امیدوارم که بتوانم سال‌های بیشتری نیز بازی کنم و قصد این کار را هم دارم. در حال حاضر هیچ نقطه پایانی در مسیرم نمی‌بینم.

نواک جوکوویچ اعتراف کرد ابتدا برای هضم کردن این ناامیدی بزرگ راجب ناتوانی در دفاع از عنوان قهرمانی یو اس اوپنش به کمی زمان نیاز دارد. وی از سال ۲۰۱۷ و رویارویی برابر توماس بردیچ در مسابقه یک چهارم پایانی تنیس ویمبلدون تا به امروز در هیچ مسابقه‌ دیگری به علت مصدومیت کناره‌گیری نکرده بود. با وجود آن‌که مصدومیت‌ها عضو غیرقابل انکاری از ورزش‌ها هستند، به نظر نمی‌رسد شماره یک فعلی جهان بتواند بیش از این آنها را تحمل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار