17/04/2024

قرعه‌کشی اوپن استرالیا؛ نواک جوکوویچ و فدرر در یک سمت جدول قرار گرفتند

  • توسط سروش
  • 18/01/2020
  • 0

نواک جوکوویچ قهرمان هفت دوره اوپن استرالیا در همان سمت از جدول این رقابت‌ها قرار دارد که راجر فدرر با سابقه شش قهرمانی و استفانوس تسیتسیپاس هم در آنجا حضور دارند.

نواک جوکوویچ و فدرر در یک سمت جدول اوپن استرالیا

رافائل نادال، مرد شماره یک دنیای تنیس که سال ۲۰۰۹ در ملبورن پارک به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید، در بالای جدول به همراه دنیل مدودف و دومینیک تیم حضور دارد. مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا در سال ۲۰۲۰، مطابق معمول هر سال در مجموعه ملبورن پارک برگزار خواهد شد و مسابقات آن از بیستم ژانویه تا دوم فوریه ۲۰۲۰ ادامه خواهند داشت. مسابقات سال آینده اوپن استرالیا، صد و هشتمین دوره از این تورنمنت خواهد بود و پنجاه و دومین دوره از آن در دوران اوپن محسوب می‌شود. اولین گرند اسلم فصل تنیس همیشه در استرالیا برگزار می‌شود و بازیکنان در این تورنمنت در سه بخش انفرادی، دوبل (برای مردان و زنان) و مختلط برگزار خواهد شد. همچنین بازیکنان جوان و تنیس با ویلچر نیز در دو بخش انفرادی و دوبل برگزار می‌شود. درست مثل دوره‌های قبل، اسپانسر امسال هم شرکت کیا خواهد بود. حال قرعه‌کشی این تورنمنت مهم نیز انجام پذیرفت و تنیسورهای راه‌یافته به نخستین گرند اسلم فصل، حریفان خود را شناختند. جوکوویچ که بخشی از جشن قرعه‌کشی اوپن استرالیا در شب پنجشنبه بود، در مورد دیدار فینال سال گذشته‌اش با نادال گفت:

این دیدار احتمالا بهترین عملکرد من در فینال یک گرند اسلم بوده است. من فینال‌های تاریخی‌ای را پشت سر گذاشتم که فینال سال ۲۰۱۲ که بیش از شش ساعت به طول انجامید یا ویمبلدون پارسال که بازهم پنج سته شد را شامل می‌شود اما فینال سال گذشته‌ام مقابل رافا در اینجا کامل‌ترین عملکردم بود. او فرم بسیار خوبی داشت و در طول تورنمنت حتی یک ست را هم از دست نداده بود. بعد از پیروزی مقابل لوکاس پولیه در نیمه نهایی، اعتماد به نفس بالایی داشتم و در یکی از آن روزهایی که همه چیز به خوبی کار کرد، موفق به شکست او شدم.

نواک جوکوویچ که رکورد ۶۸ برد ۸ باخت را در ملبورن پارک از خودش بر جای گذاشته، ابتدا مقابل جان لنارد استراف قرار می‌گیرد و سپس در یک چهارم نهایی احتمالا به مصاف تسیتسیپاس شانس ششم قهرمانی یا روبرتو بائوتیستا آگوت، شانس نهم قهرمانی در این مسابقات خواهد رفت. تسیتسیپاس که سال ۲۰۱۹، فدرر را در دور چهارم شکست داد کارش را مقابل سالواتوره کاروسو آغاز می‌کند. در حالی‌که بائوتیستا آگوت به مصاف هم‌تیمی‌اش در ATP Cup یعنی فلیچانو لوپز می‌رود.

نواک جوکوویچ در دیدارهای رو در رویش مقابل تسیتسیپاس به ۲ برد و ۲ باخت رسیده و آخرین مصافش با این تنیسور یونانی در مسترز شانگهای را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. این در حالی‌ است که مرد شماره دوی دنیای تنیس در برابر بائوتیستا آگوت به ۲ پیروزی و ۸ شکست رسیده است.

نواک جوکوویچ

جوکوویچ به جز رقبای اصلی‌اش، از گروه کوچکی از تنیسورهایی که شانس درخشش در نخستین گرند اسلم سال ۲۰۲۰ را دارند، نام برد:

دنیل تنیس بسیار خوبی بازی می‌کند و در فینال یو اس اوپن طی دیداری پنج سته و نزدیک به نادال باخت. دنیل ابتدا دو ست عقب افتاد و قطعا پنج ساعت به طول انجامیدن این بازی با عملکرد فوق العاده‌ای از او همراه بود. او در کنار گروه کوچک دیگری از تنیسورها، به قهرمانی در گرند اسلم‌ها بسیار نزدیک شده است. دومینیک تیم که چندین فینال رولاند گاروس را هم تجربه کرده در این گروه قرار دارد. تسیتسیپاس چند ماه قبل قهرمان Nitto ATP Finals شد و الکساندر زوروف هم تنیسور بسیار خوبی است. ما (بیگ تری) دوست نداریم که آن‌ها امسال قهرمان شوند اما قطعا گروه بسیار خوبی از تنیسورهای جوان در حال ظهور کردن است.

نادال، مرد شماره یک دنیای تنیس و قهرمان سال ۲۰۰۹ این تورنمنت، رقابتش برای کسب بیستمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها را مقابل هوگو دالین شروع می‌کند. این سوپراستار اسپانیایی رکورد ۶۱ برد ۱۳ باخت را در اوپن استرالیا یدک می‌کشد و در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده است. نادال در دور سوم احتمالا مقابل شانس ۱۶ قهرمانی، کارن خاچانوف یا شانس ۲۳ قهرمانی، نیک کیریوس می‌رود و در یک چهارم نهایی مقابل دومینیک تیمی قرار می‌گیرد که کارش در ملبورن را مقابل آدرین مانارینو آغاز خواهد کرد. نادال برابر کیریوس به ۴ برد و ۳ باخت رسیده و سال گذشته در آکاپولکو و ویمبلدون نیز مقابل او قرار گرفت. رافا برابر خاچانوف به ۷ برد رسیده و مقابل تیم هم ۹ پیروزی و ۴ شکست را به دست آورده است.

راجر فدرر، شانس سوم قهرمانی در اوپن استرالیا که به ۹۷ برد و ۱۴ باخت در این رقابت‌ها رسیده مقابل شانس ۱۳ قهرمانی، دنیس شاپووالوف یا شانس ۱۸ قهرمانی، گریگور دیمیتروفی قرار خواهد گرفت که در دور یوم یو اس اوپن ۲۰۱۹ از او شکست خورده بود. این تنیسور سوییسی که کارش را برابر استیو یانسون شروع می‌کند، در یک چهارم نهایی به مصاف متئو برتینی شانس هشتم قهرمانی و سپس جوکوویچ خواهد رفت. دنیل مدودف، شانس چهارم قهرمانی در این رقابت‌ها که رکورد ۵۹ برد و ۲۱ باخت را در سال ۲۰۱۹ از خودش برجای گذاشت و در ماه سپتامبر نایب قهرمان یو اس اوپن شد، در دور اول به مصاف فرانسیس تیفوئه می‌رود. اگر او می‌خواهد بهتر از سال ۲۰۱۹ در اوپن استرالیا پیشروی کند و از دور چهارم صعود کند باید با شانس ۱۴ قهرمانی استانیسلاو واورینکا مصاف دهد. واورینکا ابتدا مقابل دامیر زومهور قرار می‌گیرد؛ او در دو دیدارش برابر مدودف باخته است.

در دیگر دیدارهای دور اول، الکساندر زوروف به مصاف مارکو کچیناتو می‌رود و سپس در دور سوم برابر شانس ۱۱ قهرمانی دیوید گوفین یا قهرمان تورنمنت قطر آندری روبلف خواهد رفت. کوین اندرسون، مرد شماره چهار سابق دنیای تنیس در دور دوم احتمالا با شانس ۲۹ قهرمانی، تیلور فریتز مصاف خواهد داد. دور اصلی اوپن استرالیا از ۲۰ ژانویه آغاز خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار