29/03/2024

نواک جوکوویچ عنوان قهرمانی مسابقات دوبی را بدست آورد

  • توسط سروش
  • 28/02/2020
  • 0
نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ هفتاد و نهمین عنوان قهرمانی خود را روز یکشنبه بدست آورد و موفق شد در دیدار فینال مسابقات قهرمانی دوبی با شکست استفانوس تسیتسیپاس در ۲ ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ برای پنجمین بار قهرمان این رقابت‌ها لقب گیرد.

قهرمانی نواک جوکوویچ

تنیسور شماره ۱ جهان حالا آمار شکست‌ناپذیری فصل خود را ادامه داد و در هر ۱۸ بازی فصل خود پیروز بوده است و در مجموع بیست و یکمین پیروزی متوالی خود را از اواخر سال ۲۰۱۹ به این طرف بدست آورد. وی نوار ۸ پیروزی متوالی تسیتسیپاس را نیز که اواخر هفته گذشته در مارسی قهرمان شده بود پاره کرد. نواک جوکوویچ پس از کمک به قهرمانی صربستان در ای تی پی کاپ و کسب هشتمین عنوان قهرمانی تنیس اوپن استرالیا سومین عنوان قهرمانی سال ۲۰۲۰ خود را بدست آورد. این هفتمین بار است که این تنیسور ۳۲ ساله در بیش از ۲۰ بازی متوالی پیروز می‌شود. تسیتسیپاس در دوبی دومین شکست متوالی فینال خود را تجربه کرد. او سال پیش بازی خود را به راجر فدرر واگذار کرده بود. نواک جوکوویچ پس از پایان این دیدار اظهار داشت:

در هر دو ست بازی نزدیکی را شاهد بودیم. تنها چند امتیاز تعیین‌کننده بود. هفته فوق‌العاده‌ای داشتم. بیشتر به ثبات خودم در این هفته افتخار می‌کنم.

این تنیسور مطرح بعد از یک نیمه‌نهایی ماراتن‌گونه که با ۳ بار حفظ امتیاز پایانی بازی مقابل گائل مونفیلز همراه بود در این بازی در ۷۹ دقیقه کار را تمام کرد. پیروز دیدار فینال افزود:

من فقط یک امتیاز تا حذف از رقابت‌ها فاصله داشتم و شاید حالا اینجا نبودم. اما این مسئله نشان می‌دهد که اوضاع تا چه اندازه سریع می‌تواند تغییر کند. من از این لحظات قدردانی می‌کنم. واقعاً در دیدارهای این هفته‌ام خوب ظاهر شدم. برخی فراز و نشیب‌ها وجود دارد اما این طبیعی است.

نواک جوکوویچ درباره حریف خود که در رتبه ششم جهان حضور دارد اظهار داشت:

تسیتسیپاس بازیکنی برای عصر امروزی است و در آینده نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او اخیراً بسیار موفق ظاهر شده است. او چیزی بیش از یک بازیکن فوق‌العاده تنیس است. او شخصیتی بسیار کاریزماتیک دارد و چیزهای زیادی همراه خود به بازی می‌آورد.

نواک جوکوویچ

جوکوویچ درباره خود نیز گفت:

شروع فوق‌العاده‌ای در این فصل داشتم، عاشق بازی در زمین‌های سخت هستم. در این سطوح موفق‌ترین دوران خود را گذراندم.

جوکوویچ در رده‌بندی ATP که روز دوشنبه اعلام خواهد شد همچنان تنیسور شماره ۱ جهان باقی خواهد ماند تا برای دویست و هشتادمین هفته صدرنشینی را تجربه کند. او در ۱۱ بار حضور خود در مسابقات قهرمانی دوبی در ۶ دیدار فینال این رقابت‌ها حضور داشت. اما از زمان باخت به راجر فدرر در فینال سال ۲۰۱۵ این اولین حضور او در این دیدار بود. اما تنیسور ۲۱ ساله یونانی قبل از ورود به میدان فینال این رقابت‌ها غفط یک ست را در این هفته به حریفان واگذار کرده بود. همچنین جوکوویچ از جانب دولت دوبی جایزه ویزای طلایی را دریافت کرد و توافق کرد که سال ۲۰۲۱ برای دفاع از عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در دوبی حاضر باشد. نواک جوکوویچ با کسب هفتاد و نهمین عنوان قهرمانی خود حالا ۵ قهرمانی از رافائل نادال کمتر دارد. نادال هم‌اکنون در دیدار فینال تنیس اوپن مکزیک باید به مصاف تیلور فریتز، رقیب آمریکایی خود برود.

این تنیسور صربستانی فاصله چندانی با حذف از رقابت‌های دوبی نداشت. او بازی بسیار سختی را روز جمعه مقابل گائل مونفیلز تجربه کرد و مقابل این تنیسور فرانسوی بی‌ثبات نشان داد. راجر فدرر، عنوان‌دار ۲۰ قهرمانی در مسابقات گرند اسلم که در دوران ریکاوری جراحی زانوی خود قرار دارد تنها تنیسوری است که توانسته در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی دوبی موفق به شکست نواک جوکوویچ شود. جوکوویچ در مسابقات تنیس اوپن فرانسه به دنبال هجدهمین قهرمانی معتبر خود خواهد بود و شروع فوق‌العاده او در سال ۲۰۲۰ گویای رقابت جدی او با رافائل نادال در مسابقات رولند گاروس است. تنیسور صربستانی در این باره می‌گوید:

قدردان بازی خوبی که ارائه می‌کنم و احساس خوبی که دارم هستم. سعی‌ام بر این است که به پیش‌بینی‌ها فکر نکنم.

استفانوس تسیتسیپاس ضمن از دست دادن دومین فینال متوالی خود در دوبی، ششمین شکست خود در فینال‌های دوران بازیگری را تجربه کرد. او در مسابقات اوپن ۱۳ مارسی بدون شکست حتی یک ست قهرمان شده بود. تسیتسیپاس در این باره گفت:

ناامیدکننده است که سخت تلاش کنی و واقعاً به آن نتیجه نهایی که می‌خواهی نرسی. مطمئناً عاشق این هستم که خود را در زمان بالا بردن این جام تماشا کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار