29/03/2024

مروری بر بهترین شروع‌های فصل نواک جوکوویچ ؛ رکورد باورنکردنی در فصل ۲۰۱۱!

  • توسط سروش
  • 22/03/2020
  • 0

به دلیل پاندمی ویروس کرونا مسابقات این فصل تنیس حداقل برای ۲ ماه و نیم دیگر به حالت تعلیق درآمد اما قبل از این‌که مسئولان هفته گذشته به تعویق افتادن تورها را اعلام کنند، ۲ تورنمنت کامل در سال ۲۰۲۰ انجام گرفت. نواک جوکوویچ نیز یکی از بهترین شروع‌های فصل خود را رقم زد.

آمار نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ آمار بی‌نقص شکست ناپذیری و ۱۸ پیروزی متوالی را در ماه‌های ژانویه و فوریه را به نمایش گذاشت و در جریان قهرمانی ATP ۶ پیروزی متوالی بدست آورد و شکستی را تجربه نکرد، وی همچنین قهرمانی تنیس اوپن استرالیا را با ۷ پیروزی متوالی و شکست‌ناپذیری بدست آورد و در دوبی نیز بدون این که شکستی خورده باشد با ۵ پیروزی متوالی برای پنجمین بار قهرمان شد. تنیسور شماره ۱ جهان بعد از شکست دادن استفانوس تریستیپاس در فینال مسابقات دوبی به سؤالات خبرنگاران درباره اهدافش در سال ۲۰۲۰ پاسخ داد. او با خنده پاسخ داد:

یکی از اهداف این است که در کل طول فصل روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کنم، شوخی می‌کنم؟ نه، واقعا این حرف من شوخی نیست.

این تنیسور صربستانی با گفتن جمله آخر دوباره خندید و در اتاق کنفرانس خبری با دقت به این سؤال پاسخ داد و گفت:

البته تلاش می‌کنم تا این لحظات را بپذیرم و قدردان جایگاهی باشم که در آن قرار دارم. فکر می‌کنم یکی از بهترین شروع‌های فصل دوران حرفه‌ای خود را سپری کرده‌ام. در زمین احساس فوق‌العاده‌ای دارم. من در زمین‌های سخت تنیس فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته‌ام. بازی در این زمین‌ها را ترجیح می‌دهم و موفق‌ترین زمین‌ دوران بازیگری من به حساب می‌آید.

جوکوویچ افزود:

حالا من پیروزی‌های متوالی زیادی دارم. تلاش می‌کنم تا این روند ادامه داشته باشد. خیلی زود است که درباره ادامه موفقیت‌هایم در فصل جاری مسابقات تنیس صحبت و رویدادها را محاسبه کنیم. تلاش می‌کنم تا درباره آن چه که من و تیمم در پیشرفت روزانه خود بدان نیاز دارد تمرکز کنم و به همین منظور تلاش می‌کنم تا در هر یک از مسابقات انفرادی بهترین بازی خود را ارائه دهم.

نواک جوکوویچ

بهترین شروع‌های فصل نواک جوکوویچ در یک فصل (شکست‌ناپذیری و ۱۰ پیروزی متوالی یا با پیروزی‌های متوالی بیشتر):

فصل ۲۰۱۱: ۴۱ پیروزی متوالی و شکست‌ناپذیری (اولین باخت: مقابل راجر فدرر در نیمه‌نهایی مسابقات تنیس اوپن فرانسه)

فصل ۲۰۲۰: ۱۸ پیروزی متوالی و شکست‌ناپذیری (این رکورد متوالی همچنان ادامه دارد)

فصل ۲۰۱۳: ۱۷ پیروزی متوالی و شکست‌ناپذیری (اولین باخت: مقابل خوان مارتین دلپوترو در نیمه‌نهایی مسابقات ایندین ولز آمریکا)

فصل ۲۰۱۶: ۱۴ پیروزی متوالی و شکست‌ناپذیری (اولین باخت: مقابل فلیسیانو لوپز در یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی دوبی)

فصل ۲۰۱۲: ۱۰ پیروزی متوالی و شکست‌ناپذیری (اولین باخت: مقابل اندی ماری در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی دوبی)

نواک جوکوویچ هنوز راه دور و درازی برای رسیدن به بهترین شروع فصل خود دارد. وی در سال ۲۰۱۱ به رکورد باورنکردنی ۴۱ پیروزی متوالی بدون شکست رسید و در ۷ تورنمنت اول فصل خود قهرمان شد (ملبورن، دوبی، ایندین ولز، میامی، بلگراد، مادرید و رم). سپس او به نیمه‌نهایی مسابقات رولند گاروس راه یافت و در این مرحله از راجر فدرر شکست خورد. تنیسور سوئیسی نیز در فینال از رافائل نادال شکست خورد. از فصل ۱۹۸۴ که در آن جان مک انرو توانست در ۴۲ بازی متوالی به پیروزی برسد، فصل ۲۰۱۱ بهترین شروع فصل مسابقات تنیس محسوب می‌شود. باخت در مسابقات تنیس اوپن فرانسه نیز به تنها باخت نواک جوکوویچ در تورنمنت‌های معتبر کل طول سال بدل گشت. او عنوان قهرمانی تنیس ویمبلدون و تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا را نیز در آن سال بدست آورد و سال ۲۰۱۱ را با ۷۰ پیروزی و ۶ شکست به اتمام رساند. او چند هفته بعد در ویمبلدون اظهار داشت:

برای من ناراحت‌کننده بود که اولین باخت فصل خود را در نیمه‌نهایی مسابقات رولند گاروس که شاید مهم‌ترین مسابقه سال محسوب می‌شود تجربه کردم اما بالاخره این اتفاق در یک زمان رخ می‌داد. وقتی نوار پیروزی‌های متوالی پاره شد به نوعی یک مسکن هم به حساب می‌آمد زیرا پنج، شش ماه بسیار بسیار موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشتم اما این مدت بسیار طولانی و طاقت‌فرسا بود. بازی‌های زیادی انجام داده بودم. من زمانی را برای آرامش و برای بدست آوردن موفقیت‌های بیشتر به یک تجدید قوای ذهنی نیاز داشتم.

در برهه کنونی، فصل جاری مسابقات تنیس حداقل تا تاریخ ۸ ژوئن ادامه نخواهد یافت و تمامی مسابقات بهاره زمین‌های رسی لغو شده و مسابقات رولند گاروس نیز در فاصله ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار