20/04/2024

مسابقات اوپنِ واشینگتن؛صعود نیک کیریوس به دیدار پایانی رقابت‌های انفرادی

  • توسط سروش
  • 05/08/2019
  • 0

دیدار نیمه نهایی رقابت های اوپن واشینگتن بین نیک کیریوس و استفانوس تسیتسیپاس با حاشیه های جالبی همراه بود که در نهایت این تنیسور استرالیایی و جنجالی این روزهای دنیای تنیس بود که توانست با برتری ۲-۱ مقابل حریف یونانی اش به فینال این مسابقات صعود نماید.

صعود نیک کیریوس به فینال تنیس واشینگتن

از تحویل یک کفش کتانی از سوی کیریوس به استفانوس تا دست دادن و خوش‌و‌بِش این تنیسور استرالیایی با تماشاگرانِ حاضر در استادیوم را می‌توان از نکات جالب توجه اولین دیدار نیمه نهایی مسابقات واشینگتن در بخش مردان قلمداد کرد. تجربه بالاتر نیک کیریوس در میادین مختلف تنیس در دیدار بامداد یکشنبه او مقابل رقیب ۲۰ ساله اش به کمکِ نیک آمد و این تنیسور ۲۴ ساله توانست با حساب ۲-۱ و نتایج ۶-۴, ۳-۶ و ۷-۶ (۷) برابر تسیتسیپاس به پیروزی برسد تا نخستین فینالیست مسابقات اوپن واشینگتن، مشخص گردد. در دیداری که دو ساعت و ۷ دقیقه به طول انجامید، دو تنیسور آمار تقریبا مشابه و نزدیکی را از خود در این بازی به نمایش گذاشتند. در این دیدار تماشایی، هر دو بازیکن مجموعا ۹۱ امتیاز بدست آوردند، هر کدام ۴۸ از ۵۸ امتیاز سرو پوینت های خود را کسب کردند و در نهایت نیز هر دو ۲۷ امتیاز برگشتی از این دیدار را به نام خود به ثبت رساندند.

استفانوس تسیتسیپاس، پس از پایان دیدارش مقابل کیریوس در جمع خبرنگاران گفت:

بنظرم در این بازی، نیک را دست کم گرفتم. او در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شد و توانست نتیجه را به سود خود رقم بزند. مطمئنم در آینده و در دیدارهای بعد بازهم با او روبرو خواهم شد. او به حق شایستگی پیروزی در این بازی را داشت.

نیک کیریوس که در حال حاضر در رنکِ شماره ۵۲ برترین تنیسورهای دنیا قرار دارد، در حالی روز دوشنبه و در دیدار فینال بخش انفرادی مردان مقابل دنیل مدودف از روسیه قرار خواهد گرفت که در صورت پیروزی برابر این تنیسور روس می‌تواند به ششمین قهرمانی خود در مسابقات ATP دست یابد. مدودفِ ۲۳ ساله در دیگر دیدار نیمه نهایی این بازی ها مقابل پیتر گوجوسکی از آلمان قرار گرفت و با نتیجه ۲-۰ و امتیازات مشابه ۶-۲ توانست به پیروزی برسد و پا به دیدار پایانی تورنمنت سیتی اوپنِ واشینگتن بگذارد. دیداری که برخلاف بازی قبلِ نیمه نهایی بسیار آرام و بی حاشیه دنبال شد و تنیسور روس به راحتی و بدون دردسر خاصی توانست حریفِ آلمانی خود را از پیش رو بردارد و حریف نیک کیریوس در بازی فینال شود.

نیک کیریوس

یکی از حاشیه‌های جالب توجه دیدار کیریوس و تسیتسیپاس، لحظه‌ای بود که کفش تنیسور جوانِ یونانی به علت ساییدگی بیش از حد با کف پوش زمین پاره می‌شود و به همین دلیل نیز بازی چند دقیقه ای از ریتمِ عادی خود می‌افتد. پدر استفانوس که خود یکی از ورزشکاران قدیمی این رشته ورزشی بوده است، در جایگاه تماشاگران برای پسرش کتانی هایی را آماده می‌کند که در اتفاقی جالب توجه، این کتانی ها به وسیله نیک کیریوس به استفانوس داده می‌شود تا صحنه ای جالب و کم نظیر در این مسابقه اتفاق افتد. کیریوس در لحظه تحویل کتانی ها به استفانوس لبخندی می زند که استفانوس نیز از این کار رقیبش تشکر می کند.

نیک کیریوس، در واکنش به این اتفاق گفت:

من فقط می‌خواستم به روند کار سرعت بیشتری بخشم و این را بگویم که کتانی های آدیداس، واقعا مزخرف هستند!

این دو تنیسور استرالیایی و یونانی تا پیش از مسابقات واشینگتن، هرگز با هم روبرو نشده بودند و در گذشته نیز اختلافاتی میان این دو وجود داشت. حال به نظر می رسد با اتفاقاتی که در بازی نیمه نهایی به وقوع پیوست، تا حد زیادی از این اختلافات کاسته شده باشد.

استفانوس تسیتسیپاس درباره خصوصیات رفتاری کیریوس می گوید:

بعضی ها او را دوست دارند و برخی دیگر از او متنفر هستند. من معتقدم که ورزش تنیس به وجود امثال نیک احتیاج دارد. او رفتار و شوخ طبعی بالایی دارد و در نبود افرادی به مانند کیریوس، این رشته ورزشی بسیار جدی و خسته کننده خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار