25/04/2024

هزینه بازی تنیس چقدر است؟

  • توسط آزاده یوسفی
  • 12/03/2020
  • 0

هزینه بازی تنیس بسته به موقعیت مکانی شما و چندین عامل دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال اگر کنجکاوید که بدانید آیا تنیس فقط مختص افراد پولدار است یا نه، این مقاله به شما کمک می کند تا در مدت زمان کمی به جواب خود برسید.

تنیس نیز مانند هر چیز دیگری در زندگی است. هرچه پول بیشتری برای آن خرج کنید کیفیت بهتری کسب خواهید کرد. اما اگر پول زیادی برای هزینه کردن در این رشته ورزشی ندارید در این جا چندین روش برای ارزان خرج کردن را به شما نشان خواهیم داد.
همان طور که گفته شد مکان جغرافیایی یکی از عوامل هزینه بازی تنیس می باشد. علاوه بر مکان جغرافیایی چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که در بودجه نهایی شما برای تنیس تاثیر گذار است:

– تجهیزات تنیس
– زمین تنیس
– مربیگری
– لیگ ها و مسابقات

هزینه بازی تنیس بر اساس موقعیت مکانی

هزینه بازی تنیس بر اساس موقعیت مکانی

به نظر من موقعیت مکانی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در پولی است که برای تنیس هزینه می کنید. با یک مثال ساده از زندگی خودم توضیحات را ادامه می دهم.
من در نیویورک متولد و بزرگ شدم، در فصل تابستان، زمین های تنیس عمومی و خصوصی در فضاهای باز در دسترس است. برخی از زمین های عمومی رایگان بودند اما بیشتر آن ها مبلغی حدود 5 تا 8 دلار در ساعت برای هر فرد درخواست می کردند. من از این که این مبلغ را در فصل تابستان و برای چنین زمین هایی هزینه کنم خیلی هم خوشحال بودم.
اما وقتی فصل زمستان از راه می رسید، امکان تنیس بازی کردن در خارج از منزل تقریبا به صفر می رسید. هیچ کسی دوست ندارد در دمای منفی 30 درجه با وجود برف نشسته روی زمین به بازی تنیس بپردازد. هرچند من به شخصه چند باری این کار را انجام دادم.

در این شرایط تنها گزینه برای بازی کردن در داخل فضایی بسته بود که ما به آن زمین های سرپوشیده می گوییم. هزینه این گونه زمین های سز پوشیده به طور قابل توجهی بیش از زمین های روباز است. هزینه زمین های سرپوشیده به طور معمول بین 40 تا 100 دلار در هر ساعت به ازای هر فرد می باشد.
اگر در منطقه ای یا کشوری سرد زندگی می کنید، زمین های سر پوشیده تنها گزینه ممکن برای بازی تنیس می باشند. اگر سه بار در هفته و به مدت 1 ساعت بازی می کنید متوسط هزینه هر بار بازی کردن چیزی حدود 50 دلار در هر ساعت و به دنبال آن 600 دلار در ماه می باشد.

این مبلغ مبلغ ارزانی نیست و شامل هزینه پرداختی به مربی و تجهیزات ورزشی نمی باشد. وقتی در نیویورک زندگی می کردم، برخی زمین های سرپوشیده معاملاتی پیشنهاد می کردند که می توانید عضویت فصلی را خریداری کنید.
در یک باشگاه که عضویت خود را خریداری کردم، این اجازه به من داده شد که هر زمان که زمین را رزرو نکرده بودند بتوانم به تمرین تنیس بپردازم. اما در باشگاهی دیگر تنها اجازه داشتم که ساعاتی ویژه را برای بازی رزرو کنم.

اگر علاقه به بازی و تمرین زیاد داشته و علاوه بر آن از ساعات منعطفی برخوردار هستید، از باشگاه سرپوشیده محل زندگی خود بخواهید تا شرایطی را برای شما فراهم کنند تا بتوانید از بیشترین زمان ممکن با هزینه کمتر استفاده کنید. در این میان سعی کنید از ساعات اوج شلوغی باشگاه ها و گرانی ها خودداری کنید.

من مدتی طولانی و به طور متوسط حدود 20 تا 30 دلار در هفته و در طول فصل برای زمین های روباز و حدود 100 دلار در ماه در فصل سرما برای زمین های سرپوشیده هزینه می کردم.

اما این قضیه در ارتباط با حدود 20 سال پیش بود. احتمالا هزینه بازی تنیس از جهت اجاره زمین امروزه افزایش پیدا کرده است. همچنین من به دلیل بازی در تیم تنیس مدرسه برای زمین های سرپوشیده تخفیف می گرفتم.

اگر در منطقه ای سرد زندگی می کنید و اگر می خواهید هفته ای دو ساعت بازی کنید، به حداقل چند صد دلار در ماه نیاز دارید.
در ژانویه سال 2007 به فلوریدا نقل مکان کردم و علت آن تنها به تنیس مربوط بود. در ابتدا در فلوریدا هیچ زمین سرپوشیده ای وجود نداشت و تمامی زمین های روباز و در فضای باز بودند. این قضیه به نوبه خود باعث شد تا از هزینه های من برای زمین تنیس به شدت کاسته شود. در این شهر می توان در همه فصول سال به تنیس در فضای باز پرداخت و تمامی بازیکنان این منطقه بسیار مجرب می باشند.
در حال حاضر من هیچ گونه هزینه ای بابت زمین تنیس نمی پردازم. چرا که زمین تنیس خصوصی در انجمن خود دارم. این امر باعث شده است تا هزینه بازی تنیس من به مراتب پایین تر شود.

اگر در بازی تنیس جدی هستید و قصد دارید زمان های زیادی را صرف تمرین و بازی تنیس کنید، نقل مکان به یک منطقه با آب و هوای گرم هزینه های تنیس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین در چنین مناطقی از شانس بیشتری برای هم بازی بودن با افراد مختلف برخوردار هستید.
برخی از شما ممکن است در مکان های دور افتاده زندگی کنید که این باعث می شود دسترسی شما به زمین های تنیس دشوار باشد. در این حالت،

شما می بایست مسافت طولانی را طی کنید که این خود به زمان و پول بیشتری برای بنزین نیاز دارد.
نکته اصلی این است که موقعیت مکانی شما تا حد زیادی روی کلیت هزینه بازی تنیس تاثیر گذار است. در بهترین حالت ممکن، شاید از شرایطی برخوردار باشید که هزینه زمین تنیس برای شما صفر یا نزدیک به صفر باشد. در غیر این صورت چه بازی در فضای باز و چه فضای بسته نیاز به صرف هزینه دارد.

هزینه تجهیزات تنیس چقدر است؟

هزینه تجهیزات تنیس چقدر است؟

تجهیزات تنیس ارزان نیست. اما لزومی ندارد که هزینه های خود را تماما صرف خرید تجهیزات کنید. در زیر لیستی از تجهیزات لازم برای ورزش تنیس که در ابتدای کار به آن نیاز دارید شرح داده شده است. هرچه زمان بگذرد و به درجات و سطوح بالاتری از این رشته ورزشی برسید، ممکن است به تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشید. اما لیست زیر اقلام ضروری برای بازی تنیس می باشند:

– کفش ورزشی تنیس
– بلوز، شلوارک و کلاه تنیس
– راکت های تنیس
– زه تنیس
– توپ تنیس
– کیف تنیس
– گریپ تنیس

از بین اقلام بالا گران ترین مورد، راکت تنیس می باشد. در حال حاضر این امکان وجود دارد که یک راکت 10 دلاری از سایت هایی مانند آمازون یا ای بی خریداری کنید، اما قرار است فرض کنیم که شما قصد دارید یک راکت جدید و معقول با کیفیت مناسب خریداری کنید. هر راکت تنیس مناسب بزرگسالان به حداقل 100 دلار پول نیاز دارد.

برای ورود به بازی تنیس حداقل به دو راکت تنیس نیاز دارید اما در صورت امکان وجود سومین راکت نیز بهتر است. چرا که زه های تنیس به طور غیر منتظره امکان پاره شدن داشته و در این صورت می توانید از راکت های جایگذین استفاده کنید. به همین دلیل وجود دو تا سه راکت در کیف ورزشی یک تنیس کار الزامی است.

دومین وسیله گران در بین لیست بالا، کفش ورزشی تنیس می باشد. کفش های ورزشی تنیس از 40 دلار تا بیش از 100 دلار هزینه بر خواهند بود. در حالی که می توانید از هر گونه کفش ورزشی در زمین تنیس استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که کفش ورزشی تنیس می تواند بهترین گزینه ممکن برای شما و بهبود عملکرد پاهای شما باشد.
سومین مورد، پوشاک تنیس است. شما می توانید هر نوع لباس ورزشی را که دوست دارید در زمین تنیس بپوشید و اجباری برای نوع و مدل آن وجود ندارد.

پوشاک تنیس ارزان نیست. اما اگر بودجه کافی دارید و از مد روز آگاه هستید، سعی کنید لباس خوبی برای خود تهیه کنید. اکثر پوشاک تنیس سبک و رنگی و متناسب با این حرفه ورزشی هستند. به یاد داشته باشید که اگر از شلوارک های مخصوص تنیس استفاده نمی کنید حتما شلوارکی تهیه کنید که دارای جیب باشد تا بتوانید توپ تنیس را در آن جای دهید.

زه تنیس یکی دیگر از اقلام هزینه بر در رشته تنیس می باشد. شما می توانید برای خرید عمده زه اقدام کنید و حدود 100 دلار در ماه برای این مورد هزینه کنید. این در صورتی است که اگر زه راکت شما پاره شد خود به تنهایی یا با دستگاهی که در اختیار دارید بتوانید زه راکت خود را مجددا و به طور حرفه ای ببندید.

هزینه بازی تنیس

اکثر زه کش ها به طور معمول مبلغی حدود 20 تا 25 دلار هزینه برای زه کشی راکت در نظر می گیرند. البته که این مبلغ برای زه های معمولی و ارزان قیمت است. اگر به دنبال زه هایی با کیفیت تر و مقاوم تر هستید باید مبلغ بالاتر و چیزی حدود 40 تا 45 دلار برای آن هزینه کنید.
بنابراین در حالت کلی خرید عمده یک زه خوب و با کیفیت بهتر از زه کشی پی در پی با هزینه های گفته شده در بالاست.

اما سوالی که در این جا مطرح است این است که هر چند وقت یکبار راکت خود را تنظیم و زه کشی می کنید؟ این امر کاملا به بازی شما و سطح بازی، تعداد دفعات بازی و شدت بازی شما بستگی دارد. بازیکنانی وجود دارند که تنها 2 بار در سال به تعویض زه های خود می پردازند، این در حالی است که افرادی را نیز می شناسم که هر هفته راکت خود را زه کشی می کنند.

و اما یکی دیگر از اقلامی که جز هزینه بازی تنیس محسوب شده و نمی توان آن را نادیده گرفت، توپ تنیس است. چرا که بازی با توپ های بی جان و بی کیفیت اصلا کار درست و حرفه ای نیست. بنابراین اگر می خواهید بازی خوبی داشته باشید می بایست هر دفعه پک جدیدی از توپ ها را باز کرده و در بازی به کار گیرید. اما برای تمرین های شخصی خود می توان از توپ های قدیمی تر نیز استفاده کرد.
قیمت توپ تنیس از 2.5 دلار در هر بسته تا 4 دلار متغیر است. وقتی با دوستان خود تنیس بازی می کنید معمول است که یک قوطی جدید را باز کرده و استفاده کنید. به طور مثال، اگر امروز به تمرین با فرد X می پردازیم معمول است که ما یک قوطی توپ را باز کرده و بازی کنیم. اگر روز بعدی با همان فرد به تمرین رفتیم، او یک قوطی توپ را باز کرده و با هم به تمرین می پردازیم.

هزینه توپ زیاد نیست. فقط بحثی که مطرح است این است که هزینه توپ جز آن دسته از هزینه هایی است که باید به طور مکرر پرداخت شود تا بتوان توپ صحیح و مناسبی برای بازی به همراه داشت. این برخلاف خرید راکت یا کیف تنیس است که شما می توانید سال ها از آن استفاده کنید.

کیف تنیس نیز یکی دیگر از تجهیزات ورزش تنیس و الزامی است که می بایست آن را در هزینه بازی تنیس محسوب نمود. برخی بازیکنان یک کوله کوچک داشته و تنها لباس و کفش خود را در آن نگه می دارند. این در حالی است که برای راکت که مهترین عضو این ورزش است کیف و محافظ ندارند. بنابراین حتما هزینه مناسبی برای خرید کیف تنیس در نظر داشته باشید و بدانید یک بار فقط قرار است برای این مورد هزینه کنید.

یک کیف ورزشی تنیس خوب می بایست بتواند گنجایش حمل تمام تجهیزات تنیس از جمله راکت ها، توپ ها و پوشاک و کفش را داشته باشد. داشتن یک کیف تنیس باعث می شود شما حرفه ای تر دیده شوید و بازی را جدی تر بگیرید. قیمت کیف های تنیس از 40 دلار شروع می شود. اگر هزینه کمی نزد خود دارید می توانید با کیف های ارزان قیمت تر و حدود 10 دلار از سایت هایی همچون ای بی کار خود را آغاز کنید.

آخرین موردی که باید به صحبت راجع به آن بپردازیم، گریپ تنیس است. گریپ های تنیس بسیار ارزان هستند و می توان با تنها 2 دلار یک گریپ مناسب خریداری کرد. این نوع گریپ ها می توانند بین 5 تا 10 ساعت از بازی شما دوام آورند و این بستگی به میزان و نوع بازی شما و گرمای بدنتان دارد. حتما از گریپی استفاده کنید که بتواند به درستی عرق دست شما را جذب کند.
بسیاری از بازیکان تاثیر گریپ را نادیده می گیرند این در حالی است که بستن گریپ روی دسته راکت به جرات می تواند بازی و نوع ضربات شما را بهبود دهد.

هزینه پرداختی به مربی چقدر است؟

هزینه پرداختی به مربی چقدر است؟

اگر یک تازه وارد در این رشته ورزشی هستید، توصیه می شود حداقل در ابتدای کار خود مربی در اختیار داشته باشید. وقتی با تکنیک های درست تنیس آشنا می شوید، این بازی به مراتب برای شما سر گرم کننده تر خواهد بود.

اما اگر بازیکن با تجربه ای در این رشته ورزشی هستید، و اگر در همان سطحی که هستید از بازی خود لذت می برید می توانید مربی را کنار بگذارید. با این وجود هیچ مشکلی وجود ندارد اگر بتوانید مبلغی را برای استفاده از تجربیات یک مربی حرفه ای به عنوان بخشی از هزینه بازی تنیس در نظر داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کنید. حتی راجر فدرر که از بازیکنان برتر تنیس می باشد نیز یک مربی در اختیار دارد.

سریع ترین راه برای یادگیری تنیس از طریق مربیگری خصوصی است. نرخ دستمزد یک مربی خصوصی با توجه به موقعیت مکانی و مربیان مختلف با توجه به سوابق حرفه ای آنان متفاوت است. به طور معمول می توان بین 30 دلار تا 100 دلار در هر ساعت برای یک مربی تنیس در نظر گرفت.
به طور مثال اگر شما یک بار در هفته و با یک مربی با هزینه ای حدود 60 دلار آموزش ببینید، در ماه هزینه ای برابر با 240 دلار برای شما خواهد داشت. به عنوان یک مبتدی در ابتدای راه و برای پیشروی در بازی خود به چندین ماه آموزش توسط یک مربی حرفه ای نیاز دارید.

یک جایگزین ارزان تر برای شما می تواند آموزش های گروهی و مربی عمومی و یا پیوستن به کلوپ های ورزشی باشد. قطعا در این حالت توجه یک به یک مربی خصوصی را در اختیار ندارید، اما در صورتی که بودجه زیادی برای مربی در اختیار ندارید این بهترین گزینه ممکن است.
همچنین می توانید با چند نفر از دوستان خود جمع شده و از یک مربی خصوصی بخواهید به شما آموزش دهد. این نیز راهی برای کاهش هزینه های استفاده از مربی خصوصی است.

هزینه کلوپ های ورزشی بسته به تعداد افراد و ورزشکاران، ساعات ورزشی و مربی متغیر است. این را در نظر داشته باشید که اکثر کلوپ های ورزشی برای تمرین کردن مناسب بوده و برای یادگیری تکنیک ها بهتر است از مربی خصوصی بهره بگیرید.
گزینه بعدی که باعث کمتر شدن هزینه بازی تنیس می شود، استفاده از آموزش های آنلاین است. بسته به مربی و دوره انتخابی آموزش های متعدد با هزینه های مختلفی را می توان به دست آورد. این دوره ها گام به گام نحوه ضربه زدن و تکنیک ها را به شما آموزش می دهند.

دوره های آنلاین تنیس از آن جهت بسیار کاربرد دارند که می توان در هر لحظه و همه جا آن ها را چندباره مشاهده کرد. با این حال مشکل بزرگی که در مقایسه با حضور یک مربی خصوصی وجود دارد این است که در این حالت فردی در کنار شما حضور ندارد تا ایرادات و مشکلات تکنیکی شما را بازگو و تصحیح نماید.

به همین دلیل شما نیاز به ضبط و ثبت ضربات خود و مقایسه با ویدئوهای آموزشی دارید. یا این که می توانید ویدئوهای ضربات خود را نزد یک مربی حرفه ای فرستاده و از او بخواهید تا اشکالات شما را گوشزد کند. هرچند این امر نیز به نوبه خود هزینه بر است، اما قطعا هزینه آن کمتر از هزینه مربی خصوصی بوده و بهتر از آموزش بدون نظر هیچ گونه مربی است.

آخرین گزینه ممکن نیز تماشای رایگان فیلم های تنیس در یوتیوب است. شما می توانید انواع حرکات و ضربات را در این فیلم ها را مشاهده کنید و به تمرین شخصی بپردازید.

هزینه مسابقات و لیگ ها

هزینه مسابقات و لیگ ها

اگر یک بازیکن رقابتی هستید و اصول تنیس را می شناسید، ممکن است در نظر داشته باشید که به زودی به مسابقات و لیگ تنیس بپیوندید. اما از هزینه های ورود به مسابقات و لیگ ها آگاهی دارید؟
مسابقات تنیس یک رویداد یک روزه است که معمولا در آخر هفته برگزار می شود. بسیاری از مسابقات به گونه ای هستند که اگر باختید، مسابقه دیگری بازی نمی کنید.
بهترین راه برای شرکت در این گونه مسابقات، جستجوی مسابقات محلی است. شما می توانید به عنوان عضوی در مسابقات محلی شرکت کنید و متناسب با مکان و نوع رویداد هزینه بپردازید.

به طور مثال متوسط هزینه مسابقات بین المللی USTA 50 دلار می باشد که شامل هزینه زمین تنیس و توپ می باشد. این شرایط می تواند تجربه جالبی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین اگر به تنیس علاقه دارید و مهارت های به نسبت خوبی در آن دارید به باشگاه های محل زندگی خود رفته و بپرسید که آیا لیگ برگزار می کنند یا خیر.
به یاد داشته باشید که اگر جوان هستید و تشنه یادگیری و پیشرفت هستید، ورود به مسابقات و لیگ ها می تواند راهی برای پیشرفت بیشتر و بهتر شما باشد. پس آن را دست کم نگیرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار