27/04/2024

هوبرت هورکاچ: حضور در تورنمنت ATP Cup برایم باورنکردنی است

  • توسط مینا
  • 09/12/2019
  • 0

هوبرت هورکاچ ، برترین تنیسور لهستان در رنکینگ جهانی تنیس مردان به حساب می‌آید که فصل موفقی را در سال ۲۰۱۹ پشت سر گذاشت.

مصاحبه هوبرت هورکاچ

در سال ۲۰۱۸، هورکاچ یکی از شش نفر نهایی انتخاب شده در تورنمنت Next Gen ATP بود. دو سال قبل این بازیکن ۲۲ سالۀ لهستانی را تنها می‌توانستیم در جمع ۴۰۰ نفر برتر رنکینگ جستجو کنیم، اما او حالا نامی شناخته‌شده در تنیس جهان به شمار می‌آید. هوبرت هورکاچ، تنیسور شمارۀ یک لهستان و نفر سی و هفتم دنیاست و بازی کردن با او برای هیچ بازیکنی کار آسانی نخواهد بود. هوبرت هورکاچ همچنین یکی از پنج تنیس باز برگزیدۀ تیم ملی تنیس لهستان در تورنمنت ATP Cup به حساب می‌آید. این مسابقات از تاریخ سوم تا دوازدهم ژانویه در سه شهر بریزبین، پرت و سیدنی استرالیا برگزار می‌شود. تیم لهستان در گروه پنجم (E) این رقابت‌ها که در شهر سیدنی برگزار خواهد شد با کشورهای آرژانتین، اتریش و کرواسی هم‌گروه شده است. هوبرت هورکاچ در مصاحبه‌ای با سایت ATPTour.com از شرایط خود، تیم ملی لهستان و تورنمنت ATP Cup صحبت به میان آورده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

از بازی تنیس در کودکی‌تان، چه خاطراتی به یاد دارید؟

من حتی به خاطر دارم که در آن زمان به چه تعدادی به توپ ضربه زدم. من خیلی کم سن و سال بودم که راکت تنیس را در دستم گرفتم. عاشق رقابت کردن بودم و بازی در مسابقات تنیس، برایم بسیار سرگرم کننده بود.

مادرتان برای شما یک الگو بوده است، چرا که در نوجوانی به قهرمانی مسابقات تنیس رسیده بود. دراین‌باره بیشتر به ما بگویید؟

بله، این درست است و من در کودکی همیشه به او چشم داشتم. او تنیسور عالی بود و من هم فکر می‌کردم که روزی می‌توانم همانند مادرم باشم.

هنگامی که بزرگ می‌شدید، دوست داشتید جای کدام تنیسور لهستانی بازی کنید؟

وقتی بزرگتر شدم، یکی از دوستانم به نام میشائیل پرزسیزی بود که در بین ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ قرار داشت. در آن هنگام ۱۴ یا ۱۵ ساله بودم و مسابقات او را تماشا می‌کردم. میشائیل از تناسب اندام خوبی برخوردار بود و تنیس خوبی را به نمایش می‌گذاشت. من هم هر سوالی که در زمینه بازی‌ها تنیس داشتم از او می‌پرسیدم و در آن سن، اتفاق خوبی بود که چنین کسی در کنارم بود. او رتبۀ خوبی در رنکینگ ATP داشت و همین امر باعث ایجاد انگیزه در من شده بود.

هنگامی که برای اولین بار با میشائیل آشنا شدید، چه رویاهایی را در نوجوانی در سر می‌پنداشتید؟

من به او نگاه می‌کردم و می‌دیدم که میشائیل تا چه اندازه بازیکن خوبی است. پس من هم می‌خواستم مثل او و یا حتی بهتر از او شوم.

هوبرت هورکاچ

تا چه اندازه نسبت به حضورتان در تیم ملی لهستان و اولین رویداد ATP Cup که در آن شرکت خواهید کرد، هیجان‌زده هستید؟

اینکه می‌توانیم در چنین مسابقاتی حضور یابیم، برای ما باورنکردنی است. این واقعاً اتفاق خوبی برای من و دیگر هم‌تیمی‌هایم به حساب می‌آید.

به نظرتان، جالب‌ترین قسمت این رویداد مهم چیست؟

فکر می‌کنم این مسابقات در بهترین زمان ممکن انجام می‌شود. اینکه این رقابت‌ها در استرالیا و آن‌هم به فاصلۀ جند هفته تا مسابقات مهمی هم‌چون گرند اسلم اوپن استرالیا برگزار می‌گردد نیز اتفاق جالبی به حساب می‌آید.

از حضور در قالب یک تیم، چه چیز آن را بیشتر دوست دارید؟

حضور در یک تیم، اتفاق خیلی خوبی است. چون دیگر شما تنها نیستید و در قالب یک تیم، بقیه نفرات می‌توانند شما را پشتیبانی و تشویق نمایند. بنابراین این حالت با زمانی که شما تنها مربی‌تان را درکنارتان دارید، فرق اساسی دارد.

اگر می‌توانستید هنر ضربه‌زنی یکی از هموطنان‌تان را در اختیار داشته باشید، آن یک نفر چه کسی است و چرا؟

کوبوت، بازگشت‌های خوبی دارد و وقتی بازی‌های او را با دقت بیشتری تماشا کنید، می‌بینید که تا چه اندازه تنیسِ تر و تمیزی را به نمایش می‌گذارد.

چرا عاشق لهستان هستید؟

لهستان یک کشور عالی است و من عاشق حضور در اینجا هستم. من در این سرزمین بزرگ شده‌ام و تمام خاطراتی که در ذهنم هست، از اینجا و مردم کشورم است.

وقتی در مسافرت هستید، چه چیز خانه برای شما تداعی می‌گردد؟

جواب این سوال، سخت است. در زمان مسافرت، من بیشتر به مسابقات پیش‌رو و حریفانم فکر می‌کنم. صحبت با دوستانم واقعاً چیزی است که مرا به یاد کشورم می‌اندازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار