19/04/2024

حاشیه ورزش تنیس ؛ برگزاری تنیس اوپن مادرید به صورت بازی ویدئویی

  • توسط سروش
  • 08/04/2020
  • 0
ویروس کرونا

گروهی از ناظران شرط‌بندی و مجازات‌کنندگان فساد در ورزش تنیس شواهدی مبنی بر تخلف در برخی از بازی‌هاغ در جریان ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ پیدا شده و افزایش این تخلفات به پاندمی ویروس کرونا پیوند خورده است.

حواشی ورزش تنیس

واحد راستی‌آزمایی مسابقات تنیس (TIU) که در لندن مستقر است گزارش سه ماهه خود را روز چهارشنبه منتشر کرد و در آن گفت از ابتدای سال تا تاریخ ۲۲ مارس، مجموعاً ۳۸ هشدار از صنعت شرط‌بندی سازمان‌یافته را در تورهای سطح پایین‌تر دریافت کرده است. این میزان ۲۱ مورد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ می‌باشد. این ۳۸ هشدار در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

۶ مورد در مسابقات چلنجر ATP و ۱۶ مورد از هر یک از تورهای تنیس جهانی زنان و مردان فدراسیون بین‌المللی تنیس

این هشدار به منزله الگوهای غیرمعمول شرط‌بندی عنوان شده اما لزوماً به این معنی نیست که در آن مسابقات بتانی صورت گرفته است. این امر نیازمند ارزیابی و احتمالاً تحقیقات کامل مسئولان واحد راستی‌آزمایی مسابقات تنیس می‌باشد. گزارش چهارشنبه TIU این نتیجه‌گیری را به همراه دارد که به دلیل این‌که ورزش تنیس به دلیل شیوع بیماری کرونا در حالت تعلیق قرار گرفته، مفسدان حاضر در این ورزش با استفاده از این فرصت به طور عمدی به نقض چنین مسائلی اقدام کرده‌اند. شبیه به بسیاری از ورزش‌های دیگر، ورزش تنیس هم تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا واقع شده است. نهاد All England Club مسابقات تنیس ویمبلدون را برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم لغو کرد و تمامی تورهای تنیس حرفه‌ای تا اواسط ماه جولای تعلیق شدند.

برای زمانی‌که این تورها بتوانند در سال ۲۰۲۰ برگزار شوند برنامه‌های احتمالی در حال تدوین هستند. واحد راستی‌آزمایی مسابقات تنیس گفته بود نگرانی‌های روزافزون را از شروع دوباره مسابقات تنیس را درک می‌کند و در کنار مقامات مسئول تنیس کمپین آگاهی و آموزشی را ایجاد کرده تا به بازیکنان، مسئولان و کارکنان مسابقات تنیس آگاهی‌رسانی کرده و از آن‌ها حمایت کند. تورنمنت‌هایی که در اوایل ماه مارس آغاز شده بودند به دلیل شروع ویروس جدید کرونا لغو شدند، ویروسی که بر طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز بیش از ۱.۴ میلیون نفر از مردم جهان به آن مبتلا شدند و بیش از ۸۰ هزار نفر کشته داده است. به خاطر وجود محدودیت‌ها در تست‌گیری، تفاوت در شیوه‌های شمارش جان‌باختگان کشورهای مختلف و طفره رفتن تعدادی از کشورها در اعلام آمار واقعی درگذشتگان، تعداد واقعی مسلماً بیشتر از این‌هاست. در اکثر موارد، موارد ابتلا به ویروس علائم خفیف یا متوسطی مانند تب یا سرفه داشتند اما برای بعضی از افراد مسن‌تر و معلولان این بیماری می‌تواند منجر به ذات‌الریه و مرگ شود.

ورزش تنیس

مسابقات تنیس اوپن مادرید در کنسول بازی!

ستاره‌های این ورزش به خاطر پاندمی ویروس کرونا نمی‌توانند در مسابقات تنیس اوپن مادرید که در ماه می قرار بود برگزار شود شرکت کنند، بنابراین آن‌ها بهترین کار ممکن انجام دادند: تبدیل این رویداد به تورنمنت بازی‌های کامپیوتری و اهدای بخشی از درآمد این مسابقات به کارهای خیرخواهانه! مسئولان مسابقات تنیس اوپن مادرید این خبر را روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند. این قول به هواداران داده شد که بزرگترین ستاره‌های دنیای تنیس در این تورنمنت حاضر باشد. بازی حرفه‌ای تنیس اوپن مادرید معروف به موتاتا در ۴ روز و به فاصله روزهای ۲۷ تا ۳۰ آوریل در ادامه تلاش برای جمع‌آوری پول و کمک به تمامی بازیکنان تنیسی که در این برهه زمانی و ماه‌های عدم فعالیت هیچ درآمدی ندارند و همه آن‌هایی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند برگزار خواهد شد.

براساس اعلام مسئولان تنیس اوپن مادرید این رویداد هر ۲ تورنمنت زنان و مردان را در برمی‌گیرد. ۱۶ بازیکن در هر سمت جدول با یکدیگر رقابت خواهند کرد. میزان جایزه در هر تورنمنت بالغ بر ۱۵۰ هزار یورو (۱۶۳ هزار دلار) خواهد بود. برنده تورنمنت‌ها تصمیم خواهد گرفت که چه مبلغی را برای بازیکنان تنیس که در حال حاضر دچار مشکلات اقتصادی هستند اهدا کند و ۵۰ هزار یورو باقیمانده نیز برای کاهش اثرات ناشی از پاندمی ویروس کرونا اهدا خواهد شد. از آنجاکه پخش زنده ورزش‌ها از میان رفته است، چند لیگ ورزشی معدود به برگزاری بازی‌های ویدئویی برای پر کردن این زمان اقدام کرده‌اند. این دقیقاً همان منوالی است که در NBA در حال انجام است و ستاره‌های لیگ NBA در قالب تورنمنت NBA۲K۲۰ با یکدیگر رقابت می‌کنند. مسابقات تنیس اوپن مادرید هنور فهرست ستاره‌های حاضر در این تورنمنت را منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این فهرست به زودی اعلام شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار