19/04/2024

قهرمانی پابلو کارنو بوستا در مسابقات اوپن ۲۵۰ امتیازی چنگدو

  • توسط مینا
  • 30/09/2019
  • 0

تورنمنت ۲۵۰ امتیازی چنگدوی چین با قهرمانی پابلو کارنو بوستا از اسپانیا به پایان رسید. دیداری که البته به سختی و با پیروزی در تای بریک مقابل الکساندر بوبلیک قزاق به دست آمد.

قهرمانی پابلو کارنو بوستا در چنگدو چین

در دیداری که دو ساعت و پنج دقیقه به طول انجامید، پابلو کارنو بوستا موفق شد با حساب ۲-۱ و نتایج ۶-۷ (۵-۷)، ۶-۴ و ۷-۶ (۷-۳) مقابل الکساندر بوبلیک از قزاقستان به پیروزی برسد تا فاتح این تورنمنت آسیایی در کشور چین شود. این نخستین قهرمانی پابلو کارنو بوستا پس از دو سال و در مجموع چهارمین قهرمانی این تنیس باز اسپانیایی در مسابقات حرفه‌ای ATP به حساب می‌آید. بوستا در دیدار پایانی مسابقات چنگدو، همانند بازی نیمه نهایی مقابل دنیس شاپووالف در سرویس‌های خود و امتیازات مستقیمی که از آن‌ها بدست آورد، خوش درخشید و توانست حریف قزاق خود را مبهوت هنرش در سرویس زدن کند. پابلو کارنو بوستا در مسابقه‌اش با بوبلیک توانست ۳۱ ضربه ایس (سرویس‌های بدون بازگشت) به ثمر برساند که این آمار برای رقیبش تنها به ۷ عدد می‌رسید. همچنین کارنو بوستا موفق شد ۸۱% از سروپوینت‌های خود را (۷۷ از ۹۵) را تبدیل به امتیاز کند و همین امر نقش بسزایی در برتری او در بازی فینال و قهرمانی در مسابقات چنگدو داشت. در واقع پابلو پس از یک انتظار دو سال و چهار ماهه توانست فاتح یک تورنمنت حرفه‌ای تنیس در سطح مردان شود. آخرین قهرمانی این تنیسور ۲۸ ساله به ماه می سال ۲۰۱۷ و رقابت‌های اوپن میلینیوم استوریل باز می‌گردد.

پابلو کارنو بوستا

پابلو کارنو بوستا پس از قهرمانی در مسابقات چنگدو در نشست خبری پس از بازی گفت:

امسال به دلیل جراحات و مصدومیت‌هایی که پشت سر گذاشتم، سال سختی برای من بود. من ماه‌های زیادی را به دور از مسابقات و میادین تنیس سپری کردم و وقتی شما این مدت از ورزش تنیس به دور باشید، طبیعتاً اوقات سختی را سپری خواهید کرد. من فقط تلاش کردم تا سخت کار کنم، زیرا می‌دانم وقتی روی هر کاری بیشترین تلاش و سعی خود را بگذارم، می‌توانم در نهایت پاداش آن را دریافت نمایم. اکنون با این قهرمانی، به چهارمین عنوان خود در تورهای ATP رسیده‌ام و این همان دلیلی است که من را وادار می‌کند به سعی و کوشش خود در این رشتۀ ورزشی ادامه دهم.

پابلو کارنو بوستا با این برد توانست به ۲۴اُمین پیروزی خود در ۴۱ دیدار این فصل مسابقات تنیس برسد و آمارش را نیز در تقابل‌های رودرو با الکساندر بوبلیک ارتقا بخشد. پیش از این دیدار، بوبلیک و بوستا تاکنون یک بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌ بودند که آن دیدار هم در سال ۲۰۱۶ و در جام VTB کرملین روسیه با برتری بوستا همراه بوده است. حال آمار رویارویی‌های این دو تنیسور با حساب ۲-۰ به سود بوستا سنگینی می‌کند. ست نخست دیدار بوبلیک و کارنو بوستا از همان ابتدا تماشایی و پایاپای دنبال شد و تنیس باز قزاق در تای بریک توانست برابر پابلو به پیروزی برسد. در ست دوم اما اوضاع تا حدی به سود کارنو بوستا تغییر کرد و او توانست با نتیجۀ ۶-۴ به پیروزی برسد. حکایت ست سوم همانند ست نخست تکرار شد؛ با این تفاوت که این‌بار تنیسور اسپانیایی بود که توانست در تای بریک و امتیازات ۷-۶ (۷-۳) به پیروزی رسیده و فاتح این تورنمنت ۲۵۰ امتیازی شود. پابلو بوستا در ادامۀ صحبت‌هایش اظهار داشت:

یک هفتۀ فوق‌العاده را در اینجا سپری کردم. در طول این چند روز احساس خوبی از تنیس بازی کردن در چنگدو داشتم و سطح مسابقات نیز از نظر کیفی بالا بود. در تمام دیدارهایم توانستم سرویس‌های خوبی بزنم و فکر می‌کنم زدن چنین سرویس‌هایی عامل مهمی در پیروزی‌های من در این رقابت‌ها بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار