26/04/2024

پترا کویتووا جواز حضور در فینال‌های شیسیدویِ شنزن را به دست آورد

  • توسط سروش
  • 07/10/2019
  • 0

پترا کویتووا ، قهرمان سال ۲۰۱۱ مسابقات فینال‌های شیسیدویِ شنزن چین، بلیت هفتمین حضور خود در این رقابت‌های معتبر تنیس زنان را رزرو کرد.

حضور پترا کویتووا در تنیس شنزن

با اعلام سازمان جهانی تنیس بانوان (WTA)، پترا کویتووا ، تنیسور ۲۹ ساله از جمهوری چک، به فینال‌های شیسیدو که از تاریخ ۲۷ اکتبر تا ۳ نوامبر در شهر شنزن برگزار می‌شود، راه یافته است. این تنیسور چکی پس از ستارگان صاحب ‌نامی چون اشلی بارتی از استرالیا، کارولینا پلیسکووا از جمهوری چک، سیمونا هالپ از رومانی، بیانکا آندرسکو از کانادا و نائومی اوساکا از ژاپن، ششمین بازیکنی است که توانسته به این تورنمنت معتبر دنیای تنیس راه یابد. در کنار پترا کویتووا ، سازمان WTA همچنین خبر از حضور تیم‌ دوبل سامانتا استوسور و ژانگ شوای به همراه تیم دونفره خواهران چان یعنی لاتیشا چان و چان هو چینگ در این رقابت‌ها می‌دهد.

این مسابقات از اواخر ماه اکتبر در یکی از بزرگترین شهرهای کشور چین، شنزن آغاز می‌شود و به مدت یک هفته نیز ادامه دارد. به نفرات برتر این تورنمنت تنیس نیز تا ۱۴ میلیون دلار تعلق خواهد گرفت. خواهران چان و تیم دوبل استوسور و شوای به عنوان پنجمین و ششمین تیم دوبل شناخته شدند که جواز حضور در مسابقات شیسیدو را به دست آورده‌اند. این دو تیم پس از تیم‌های دوبلِ هسیه سو وی/ باربورا استریکووا، الیز مرتنز/ آرینا سابالنکا، تیمئا بابوس/ کریستینا ملادنوویچ و گابریلا دابروفسکی/ ژو ایفان توانسته‌اند به این رقابت‌ها راه یابند.

پترا کویتووا بعد از دو قهرمانی که در سال جاری و در مسابقات سیدنی و اوپن اشتوتگارت کسب کرده بود، توانست جاپای خود را در این بازی‌ها محکم سازد. علاوه بر این موارد، او در مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا توانست به مقام دوم این رقابت‌ها نیز دست یابد. این تنیسور چکی تاکنون توانسته به سه فینال گرند اسلم‌ها صعود کند که از این بین او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ موفق به قهرمانی در مسابقات ویمبلدون شده است. تنیسور چکی که برای هفتمین بار در رقابت‌های شیسیدو حضور پیدا می‌کند، چهارمین بازیکن فعال در بین نفرات انتخابی قرار دارد. اولین حضور کویتووا در مسابقات شیسیدو به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد که وی توانست در آن رقابت‌ها با پیروزی برابر رقیبانش به مقام قهرمانی برسد.

او در مرحلۀ نیمه نهایی سامانتا استوسور را شکست داد و در فینال نیز با غلبه بر ویکتوریا آزارنکایِ سرشناس توانست به قهرمانی در این تورنمنت برسد. او یکی از چهار بازیکنی در لیست فعلی شرکت کنندگان در رقابت‌های شیسیدو است که توانسته طعم شیرین قهرمانی در این مسابقات را بچشد. کویتووا یکبار دیگر و در سال ۲۰۱۵ نیز به فینال مسابقات شیسیدویِ شنزن رسید که در آنجا با شکست برابر اگنیسزکا رادوانسکا از لهستان به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده کرد. پترا کویتووا پس از اعلام حضور قطعی‌اش در فینال‌های شیسیدو شنزن گفت:

خیلی خوشحالم که بار دیگر می‌توانم در این مسابقات حضور داشته باشم. بعد از شروع عالی که در ژانویه و رقابت‌های اوپن استرالیا در سال جاری داشتم، افتخار می‌کنم که برای هفتمین بار توانسته‌ام در جمع برترین بازیکنان دنیا در این تورنمنت حاضر باشم. این سومین شهری است که برای فینال‌های WTA به آنجا می‌روم. بنابراین هیجان زده هستم که چه چیزی در شهر شنزن در انتظارم خواهد بود.

پترا کویتووا

خواهران چان یکی از موفق‌ترین تیم‌های دوبل در سال جاری مسابقات تنیس بودند که پس از دوری دو ساله از رقابت‌های حرفه‌ای در تورنمنت‌های زیر نظر WTA خوش درخشیدند. آنها فصل را با مسابقات بین‌المللی بریزبن استرالیا آغاز کردند و در آنجا به مقام دوم رسیدند. سپس در رقابت‌های اوپن هوبارت توانستند به عنوان قهرمانی دست یابند. در ادامه خواهران چان به سه عنوان قهرمانی دیگر در تورنمنت‌های دوحۀ قطر، ایستبورن انگلیس و پن پاسیفیک اوساکایِ ژاپن رسیدند تا حضور آنها در مسابقات شیسیدویِ شنزن قطعی شود. این دو تنیسور برای سومین بار است که در کنار یکدیگر به مسابقات شنزن راه می‌یابند. آنها با راه‌یابی به مسابقات شنزن در سال ۲۰۱۵ به سومین زوج تمام خواهری تبدیل شدند که در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کردند. پیش از این دو خواهر، در سال ۱۹۸۶ مانوئلا و کاترینا مالوا و در سال ۲۰۰۹ نیز ونوس و سرنا ویلیامز به عنوان دو خواهر توانسته بودند به فینال‌های WTA راه پیدا کنند.

خواهران چان در اولین حضورشان تا مرحله نیمه نهایی نیز بالا آمدند که در آنجا با شکست از زوج مارتینا هیگینز از سوئیس و سانیا میرزا از هندوستان نتوانستند به بازی پایانی این مسابقات صعود کنند. البته این پنجمین باری است که لاتیشا چان توانسته به تورنمنت فینال‌های WTA صعود کند. در دو از پنج دوره‌ای که او موفق به حضور در این مسابقات شده، بهترین جایگاه لاتیشا صعود به دور نیمه نهایی بوده و او قصد دارد تا امسال این طلسم را بشکند و همراه با خواهرش به فینال این تورنمنت صعود نماید. لاتیشا چان خود دراین‌باره می‌گوید:

این خیلی خوب است که پس از دو سال استراحت توانستم به همراه خواهرم در رقابت‌های شیسیدو شرکت کنم. ما در این فصل کارهای سختی را انجام دادیم و خوشحالم که مزد زحماتمان را با حضور در این مسابقات می‌بینیم. این برای هر دوی ما بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

چان هو چینگ نیز در ادامۀ صحبت‌های خواهرش می‌افزاید:

بسیار هیجان‌زده هستم که برای سومین بار به همراه خواهرم می‌توانم در فینال‌های شیسیدو حضور داشته باشم. من از تقابل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خاطرات خوبی دارم و به همراه لاتیشا مشتاقانه می‌خواهیم بهترین تنیس خود را در این مسابقات به معرض نمایش بگذاریم.

زوج سامانتا استوسور و ژانگ شوای نیز فصل خوبی را در رقابت‌های تنیس به نام خود ثبت کردند و در شروع کار و در مسابقات اوپن استرالیا توانستند در کنار یکدیگر به مقام قهرمانی برسند. این دو تنیسور همچنین در مسابقات اوپن میامی نیز موفق به صعود تا مرحلۀ یک چهارم پایانی شدند و در تورنمنت رم نیز به مقام قهرمانی رسیدند. این دو تنیسور همچنین در اوپن فرانسه (رولان گاروس) نیز عملکرد موفقی را از خود برجای گذاشتند تا با صعود به دور یک چهارم نهایی و کسب نتایج خوبی که در طول فصل بدان دست یافتند، حضور خود در مسابقات شیسیدویِ شنزن را قطعی سازند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار