29/03/2024

آنجلیک کربر پس از پنج باخت پیاپی،نخستین پیروزی‌اش را در اوپن اوساکا کسب کرد

  • توسط سروش
  • 19/09/2019
  • 0

آنجلیک کربر ، سید شماره چهار مسابقات اوپن پن پاسیفیک ژاپن، موفق شد نخستین پیروزی خود از زمان برگزاری مسابقات ویمبلدون را پس از غلبه بر نیکول گیبس آمریکایی جشن بگیرد.

پیروزی آنجلیک کربر

گیبس از طریق مسابقات انتخابی وارد تورنومنت اصلی شده بود. آنجلیک کربر این پیروزی را در دو ست پیاپی به‌دست آورد تا کار خود در مسابقات اوساکا را به‌خوبی آغاز کرده باشد. کربر با این پیروزی قاطع جایگاه خود در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های رزرو کرد. آنجلیک کربر با این امید به اوساکا آمده بود که در هشتمین حضور خود در این رویداد ژاپنی سطح پریمیر، بتواند در نیمه دوم فصل ۲۰۱۹ مسابقات خود را احیا کند. او پس از آن‌که در ابتدای ماه جولای در تورنومنت ایستبورن به فینال رسید، تنها یک مسابقه را در ویمبلدون با پیروزی پشت سر گذاشت. کربر که در ویمبلدون مدافع عنوان قهرمانی بود به دست اوساکا حذف شد و از آن زمان در چهار دیدار پیاپی دیگر هم شکست خورده بود.

کربر در اولین بازی خود در تورنومنت اوپن اوساکا برابر گیبس قرار گرفت که پیش از این در جمع ۷۰ بازیکن برتر WTA حاضر بود. گیبس در طول تابستان چند هفته از میادین دور بود زیرا دکترها یک توده سرطانی را از سقف دهان او خارج کرده بودند. زمانی که گیبس در ست دوم با یک بریک دوبل، برتری را در اختیار گرفت آنجلیک نیز احساس خطر کرد اما بلافاصله موفق شد تلاش‌های بازیکن آمریکایی برای بازگشت به بازی را خنثی کند. او در این دیدار هجده ضربه وینر به زمین حریف زد و یازده بریک پوینت به نام خود ثبت کرد تا بازی را با نتایج ۶-۲، ۶-۴ ببرد. آنجلیک کربر پس از این دیدار در کنفرانس خبری گفت:

این که دوباره یک پیروزی دارم خوب است. این مسابقه دشوار بود. هردوی ما خیلی خوب بازی کردیم. اما باید بگویم پیروزی در یک بازی احساس خوبی دارد. اکنون هدفم این است که سال را به بهترین شکل ممکن تمام کنم. می‌خواهم تمام انرژی که دارم را در این حضور خودم در آسیا بگذارم و در هفته‌های آتی خوب بازی کنم.

آنجلیک کربر

کربر از همان ابتدای مسابقه برتری خود را به حریف دیکته کرد و با یک بریک در ابتدای کار ۲-۰ جلو افتاد. او سپس توانست بعد از تبادل بریک بین خود و رقیب برتری را حفظ کند و ۳-۱ جلو باشد. این تنیسور آلمانی فشار آوردن بر روی سرویس‌های گیبس را آن‌قدر ادامه داد تا آنکه خطای دوبل بازیکن آمریکایی یک بریک دیگر به آنجلیک هدیه کرد و پیروزی در ست نخست با نتیجه ۶-۲ را برایش به ارمغان آورد. آنجلیک کربر زمان که شاهد تلاش گیبس برای کامبک زدن بود شاید یک دژاوو را حس کرد؛ به‌جز یک بازی، تمام پنج شکست متوالی کربر در سه ست رقم خوردند، حتی هفته پیش که در نبرد برابر آلیسون ریسک در ژنگژو یک ست جلو افتاده بود. گیبس در ادامه با یک بریک دوبل برتری را در اختیار گرفت تا اعتماد به نفسش بالا برود.

کربر نیز در همین حین ضرباتش به بیرون از محوطه زمین می‌زد اما قهرمان سه دور ه گرند اسلم در حالی که ۴-۱ عقب افتاده بود تا بازگشت به بازی مبارزه کرد و با پیروزی در پنج ست پیاپی، نخستین پیروزی خود از ماه جولای را جشن گرفت. این دیدار یک ساعت و بیست دقیقه به طول انجامید. کربر در مرحله نیمه نهایی اوپن اوساکا باید به مصاف سید پنجم رقابت‌ها یعنی مدیسیون کیز برود. کیز، زرینا دیاز را در همان روز بازی آنجلیک کربر از پیش رو برداشت و به مرحله بعد صعود کرد. کربر درباره بازی با کیز گفت:

من مدیسون را خیلی خوب می‌شناسم، پس می‌دانم که انتظار چه چیزی را باید داشته باشم. مسابقه ما جالب خواهد بود. هردوی‌مان می‌دانیم که باید در برابر یکدیگر بهترین نمایش خودمان را ارائه کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار