20/04/2024

پیروزی تیم راجر فدرر و زورف در طولانی‌ترین مسابقه دوبل تاریخ لاور کاپ

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

تیم دوبل راجر فدرر و الکساندر زورف، روز جمعه در مسابقات لاور کاپ که در پایتخت سوییس، شهر ژنو برگزار می‌شود از پیروزی خود لذت بردند.

پیروزی تیم دوبل راجر فدرر و زورف در لاور کاپ

آ‌ن‌ها موفق شدند برابر زوج دنیس شاپووالوف و جک سوک با نتایج ۶-۳، ۷-۵ به پیروزی برسند تا در روز اول تورنومنت تنیس لاور کاپ تیم منتخب اروپا با نتیجه ۳-۱ از تیم منتخب جهان جلو بیفتد. آن‌ها برای کسب این پیروزی شش ست پوینت حریف را سیو کردند. فدرر پس از این دیدار در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت:

جَو اینجا فوق‌العاده است. هیچ چیز مثل بازی کردن در خانه نمی‌شود. ساشا (الکساندر زورف) در ست دوم بازی جُور من را کشید و درون زمین هم خیلی خوش گذشت. سلامت کمر من مجددا بازیابی شده (از زمان مسابقات یو اس اوپن) و من آماده‌ام تا فردا در مسابقات بیشتری شرکت کنم.

با احتساب این دیدار راجر فدرر آمار بازی‌های خودش در لاور کاپ را به شش پیروزی و دو شکست ارتقا داد و زورف هم حالا پنج برد و یک باخت دارد. آمار سوک هم با این باخت ۶-۴ شد و شاپووالوف نیز هنوز به‌دنبال نخستین پیروزی خود در این رویداد است. زورف بعد از بازی به خبرنگاران گفت:

من دو مربی خیلی خوب داشتم، یکی درون زمین و دیگری در کنار خطوط (رافائل نادال). من حتی می‌توانستم مغز خودم را خاموش کنم و هرکاری که آن‌ها می‌گویند انجام بدهم.

زوج راجر فدرر و زورف پس از آنکه در ست نخست برای رسیدن به برتری ۳-۱، حریفان خود را بریک کردند، جمعیت حاضر در استادیوم پالکسپو را به وجد آوردند. بعد از آن بود که تیم اروپایی روند بازی را در دست گرفت تا از همان ابتدا برتری خود را ثابت کند. یک بازگشت توپ قدرتمند از زورف موجب شد تا در اولین گیم ست دوم، سرو جک سوک بریک شود. شاپووالوف و سوک در بریک پوینت‌ها تلاش بسیاری کردند اما نه فرصت اول خودشان را از دست دادند.

راجر فدرر زورف

هرچند شاپووالوف در نهایت توانست طی دهمین تلاش خودش و سوک با استفاده از یک بکهند بی‌نقص توپ را به‌خوبی بازگرداند تا سرو راجر فدرر بریک شود و تیم جهان نتیجه را ۴-۴ مساوی کند. اما زمانی که بازی ۴-۵ به نفه سوک/شاپووالوف بود و زورف در خط سرویس می‌ایستاد، زوج آمریکایی –کانادایی نتوانستند شش فرصت ست پوینت را به امتیاز تبدیل کنند. یک خطای دوبل مهم از شاپووالوف موجب شد تا فدرر/زورف یک بریک حیاتی کسب کنند و  بازی ۵-۵ شود. فدرر سوییسی نیز از این فرصت نهایت استفاده را کرد و پس از ۹۷ دقیقه جدال سرویس پیروزی در بازی را زد تا به طولانی‌ترین مسابقه دوبل تاریخ رقابت‌های لاورکاپ خاتمه بدهد.

در اولین بازی از جلسه شب، بازیکن آینده‌دار ATP یعنی استفانوس تسیتسیپاس در نخستین مسابقه خود در یک رویداد لاور کاپ، بردی خاطره‌انگیز برابر تیلور فریتز با نتایج ۶-۲، ۱-۶، ۱۰-۷ کسب کرد. زمانی که بازی در تای بریک ۲-۲ بود، بند کفش تسیتسیپاس باز شد اما تنیسور ۲۱ ساله به بازی ادامه داد. تسیتسیپاس پس از بازی در این رابطه گفت:

نمی‌خواستم بازی را متوقف کنم. لحظات کاملا سختی بود زیرا از این می‌ترسیدم که وسط بازی کفش از پایم دربیاید. همان لحظه تای بریک را تغییر داد. من ریتم خودم را مجددا پیدا کردم و ذهینت شفافی در زمین داشتم.

تسیتسیپاس در ابتدای تای بریک مسابقه ۵/۲ جلو افتاده بود اما فریتز به ‌لطف فورهندهای تهاجمی خود چهار امتیاز پیاپی کسب کرد. تنیسور آمریکایی اولین خطای دوبل را وقتی که تای بریک ۷/۷ بود انجام داد و تسیتسیپاس، شماره ۷ رنکینگ ATP دو سرویس قوی زد تا تیم اروپا را دو بر یک جلو بیندازد. در جلسه روز دومینیک تیم سه مچ پوینت سیو کرد و دنیس شاپووالوف را شکست داد تا اولین امتیاز تیم اروپا را کسب کند. اما جک ساک نیز در ادامه با غلبه بر فابیو فونینی برای تیم منتخب جهان امتیاز کسب کرد و اولین برد خود در یک مسابقه انفرادی را جشن گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار