25/04/2024

لیور کاپ ؛ قهرمانی منتخب اروپا به ‌لطف پیروزی راجر فدرر و زورف در روز آخر 

  • توسط مینا
  • 23/09/2019
  • 0
راجر فدرر زورف

الکساندر زورف در مسابقات سال قبل تورنومنت تنیس لیور کاپ دیدار نهایی را برای تیم منتخب اروپا برد و روز یکشنبه نیز موفق شد در شهر ژنو سوییس یک‌ بار دیگر این کار را تکرار کند. راجر فدرر هم در روز آخر موفق شد حریف خود را شکست دهد.

قهرمانی منتخب اروپا در لیور کاپ با پیروزی راجر فدرر و زورف

این تنیسور آلمانی موفق شد میلوش رائونیک را با نتایج ۶-۴، ۳-۶، ۱۰-۴ شکست دهد. این پیروزی زورف موجب شد تا تیم منتخب اروپا با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در لیورکاپ دفاع کند. تیم اروپا در نهایت پس از سه روز رقابت مهیج توانست تیم منتخب جهان را با نتیجه مجموع ۱۳-۱۱ از پیش رو بردارد. اروپایی‌ها اکنون در هر سه سال برگزاری این رویداد به قهرمانی رسیده‌اند. هرکدام از اعضای تیم برنده پاداشی معادل با ۲۵۰ هزار دلاری دریافت خواهد کرد. زورف پس از این پیروزی در نشست خبری گفت:

یک آخر هفته باورنکردنی را پشت سر گذاشتیم. پیش از شروع تای بریک مسابقه، تیم من در رختکن با فریاد به من می‌گفتند که اینگونه می‌توانم سرنوشت فصل خودم را تغییر بدهم. اگر هرکدام از این بچه‌ها روی نیمکت حضور نداشتند من هم نمی‌توانستم کاری از پیش ببرم. این پیروزی خیلی خاص است. مخصوصا که در برابر هم‌تیمی‌هایم بازی کردم، آنها در حدی به من اعتماد داشتم که در دیدار آخر بازی کنم.

با احتساب نتیجه این دیدار زورف رکورد خود در لیور کاپ را به پنج برد و یک باخت ارتقا داد در حالی که رائونیک دو شکست برای خود ثبت کرد. زورف همچنین با این پیروزی در دیدارهای رودرروی خود با رائونیک اکنون دو پیروزی و دو شکست دارد. زورف در ست نخست و زمانی که بازی ۳-۳ بود با یک ضربه فورهند وینر موفق شد رائونیک را بریک کند و برتری را از همان ابتدا در دست بگیرد. رائونیک در ست دوم در حالی که بازی ۳-۲ بود موفق شد حریف را بریک کند و پس از آن هم توانست چهار بریک پوینت زورف را در سرویس خود سیو کند تا در این ست به پیروزی برسد و تعیین سرنوشت بازی به تای بریکِ مسابقه کشیده شود. در حالی که هردو تنیسور برای قهرمانی مبارزه می‌کردند بازیکن کانادایی بود که دچار لغزش شد و با دو ارور بک‌هند موجب شد زورف ۵/۲ پیش بیفتد. سپس تنیسور آلمانی در مچ پوینت خود یک هورهند وینر زد و پس از پیروزی در جدالی که یک ساعت و ۲۹ دقیقه طول کشید به زمین افتاد.

زورف

اما راجر فدرر نیز به نوبه خود نقش مهمی در این قهرمانی داشت و ساعاتی پیش با پیروزی برابر جان ایسنر تیم اروپا را در تورنومنت نگه داشت. راجر فدرر موفق شد با نتایج ۶-۴، ۷-۶ (۳) ایسنر را از پیش رو بردارد. راجر فدرر در تقابل‌های رو در روی خود با ایسنر هشت‌ بار پیروزی شده و تنها دو شکست در کارنامه دارد. او در بخش انفرادی نیز حالا دوبار ایسنر را مغلوب خود کرده است. اسطوره سوییسی تنیس در بخش انفرادی لیور کاپ ۶ برد دارد و بدون باخت است اما ایسنر با احتساب این بازی، دو پیروزی در برابر چهار شکست ثبت کرده است. راجر فدرر پس از این دیدار گفت:

من بسیار هیجان‌زده هستم. عجب اتمسفری و عجب مسابقه‌ای. پس از آنکه در مسابقه دوبل امروز یک تای بریک مسابقه دشوار را پشت سر گذاشتم حالا خوشحالم که توانسته‌ام برای تیم کاری کنم. تیم اروپا فوق‌العاده بوده است. آنها با جدیت جنگیدند و به‌خوبی هم بازی کردند.

دیدار فدرر و ایسنر یک ساعت و بیست و شش دقیقه طول کشید. پیش از این و ساعاتی قبل تیم منتخب جهان با پیروزی ایسنر و جک ساک برابر فدرر و تسیتسیپاس و همچنین برد تیلور فریتز برابر دومینیک تیم در بخش انفرادی موفق شده بود نتیجه کلی را به‌نفع خود برگرداند و تنها کافی بود در یکی از دو دیدار امروز به پیروزی برسد تا اولین قهرمانی لیور کاپ خود را کسب کند. لازم به ذکر است دوره بعدی مسابقات  لیور کاپ، سال ۲۰۲۰ در شهر بوستون برگزار خواهد شد.

راجر فدرر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار