20/04/2024

زوج بابوس و کریستینا ملادنوویچ ، بهترین تیم دوبل تنیس زنان جهان در سال ۲۰۱۹

  • توسط سروش
  • 14/12/2019
  • 0

با پایان یافتن فصل جاری مسابقات تنیس در سال ۲۰۱۹، سازمان برگزار کنندۀ رویدادهای تنیس زنان (WTA) اقدام به معرفی برترین بازیکنان و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها نموده است. در این بین زوج تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ ، به عنوان بهترین تیم دوبل تنیس زنان جهان برگزیده شد.

تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ برترین زوج تنیس بانوان

تیمئا بابوس مجارستانی و کریستینا ملادنوویچ فرانسوی در فصلی که پشت سر گذاشتیم، به موفقیت‌های بسیار بزرگی در بخش دوبل زنان رسیدند. آن‌ها با قهرمانی در مسابقات فینال‌های پایان فصل تنیس زنان شیسیدو شنزن چین، عنوان موفق‌ترین تیم دوبل بانوان را در ۱۲ ماه گذشته به دست آوردند. زوج بابوس و ملادنوویچ با اخذ ۴۴% آرا از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ورزشی به این موفقیت مهم دست یافتند و برندۀ این جایزۀ ارزشمند شدند. این دو تنیس باز مجار و فرانسوی به دلیل درخشش در رویدادهای دوبل و کسب عناوین مهم در تورنمنت‌های اصلی WTA و به انتخاب اهالی رسانه این عنوان گران‌بها را به دست آوردند تا به نوعی از زحمات یک فصل آن‌ها، بدین شکل قدردانی بعمل آید. عملکرد تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ در گرند اسلم‌های این فصل درخشان بود.

این دو بانوی تنیس باز در مسابقات اوپن فرانسه که به رولان گاروس نیز شهره است به مقام قهرمانی رسیدند و در اوپن استرالیا نیز موفق به حضور در فینال این رقابت‌ها شدند. در ویمبلدون و یو اس اوپن نیز آن‌ها تا مرحلۀ یک چهارم نهایی این دو گرند اسلم بالا آمده بودند. این دو بازیکن مطرح دوبل زنان دنیا که هرکدام ۲۶ سال هم سن دارند، در فینال‌های دوبل زنان که در شهر شنزن کشور چین برگزار شد با برتری ۲-۰ و با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ مقابل زوج هسیه سو وی از تایوان و باربورا استریکووا از جمهوری چک به عنوان نخست این تورنمنت مهم دست یافتند. در مسابقات امسال شیسیدو شنزن آن‌ها با بی‌رحمی، تمامی تیم‌های دوبل حاضر در این رقابت‌ها را از پیش‌رو برداشتند تا بازهم شاهد قهرمانی این دو بازیکن در رویدادهای پایان فصل تنیس زنان باشیم. این سومین قهرمانی متوالی تیمئا بابوس (۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) و دومین قهرمانی پیاپی کریستینا ملادنوویچ (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) در این رقابت‌ها به حساب می‌آید.

کریستینا ملادنوویچ

در دو سال گذشته این تورنمنت در کشورهای چین و سنگاپور برگزار گردیده و هر دو بارهم این زوج مجارستانی و فرانسوی بوده‌اند که فاتح این مسابقات شده‌اند. این برای اولین بار در طول ۱۱ سال گذشته بود که یک تیم دو نفره می‌توانستند از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های پایان فصل زنان دفاع کنند. بدین ترتیب کریستینا ملادنوویچ با ۶۹۹۰ و تیمئا بابوس با ۶۹۶۵ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم رده‌بندی دوبل زنان در پایان سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند. باربورا استریکووا از جمهوری چک با ۷۱۱۰ امتیاز در مکان نخست قرار دارد و هسیه سو وی از تایوان هم پشت سر این سه بازیکن در ردۀ چهارم ایستاده است.  کریستینا ملادنوویچ علاوه بر حضوری درخشان در بخش دوبل، نقش تاثیرگذاری در قهرمانی فرانسوی‌ها در مسابقات فد کاپ در سال ۲۰۱۹ داشت.

او در دیدار فینال این بازی‌ها مقابل استرالیا که به میزبانی این کشور نیز برگزار می‌شد، موفق به پیروزی برابر اشلی بارتی، بانوی شمارۀ یک تنیس جهان شد تا زمینه‌ساز قهرمانی کشورش در مسابقات فد کاپ شود. پس از آن او با همراهی کارولین گارسیا توانست در بخش دوبل هم مقابل بارتی و استوسر با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ به پیروزی برسد تا فرانسه برای سومین بار پس از سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۳ طعم قهرمانی در این رقابت‌ها را بچشد. جدال برای کسب عنوان بهترین تیم دوبل زنان، امسال بسیار نزدیک و تماشایی دنبال می‌شد و تیم‌های دوبلی همچون هسیه سو وی و باربورا استریکووا (قهرمان مسابقات ویمبلدون) و همچنین زوج ژانگ و استوسر (قهرمان مسابقات اوپن استرالیا) رقابت تنگاتنگی با ملادنوویچ و بابوس بر سر کسب این مقام داشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار