19/04/2024

کوکو گوف امیدوار است تا در سال ۲۰۲۰ به روند رو به رشدش ادامه دهد

  • توسط مینا
  • 01/12/2019
  • 0

عملکرد درخشان کوکو گوف در سال ۲۰۱۹ احتمالا تا سال‌های سال در یادها باقی می‌ماند. صعود به هفته دوم ویمبلدون با پیروزی برابر ونوس ویلیامز در دور نخست این رقابت‌ها میسر شد.

کوکو گوف به دنبال درخشش در سال جدید

این در حالی است که او در یو اس اوپن هم عملکرد خوبی داشت و بازی احساسی‌ای مقابل نائومی اوساکا انجام داد. سپس گوف نخستین جامش را در لینز به دست آورد و موفق شد تا برای اولین بار یکی از ۱۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی، یعنی کیکی برتنز را شکست دهد. این تنیسور ۱۵ ساله آمریکایی که در رده ۶۸ رنکینگ جهانی قرار دارد، بین ماه‌های ژوئیه تا نوامبر بسیار پرکار ظاهر شد و فرصت نفس کشیدن هم نداشت. او گفت:

فصل سختی را پشت سر گذاشتم و حالا بعد از سالی فوق العاده در تعطیلات به سر می‌برم. وقتی به گذشته نگاه کنید شگفت زده می‌شوید اما من با فکر شکست به زمین نمی‌رفتم چراکه این روحیه درستی نیست. من پیش‌بینی می‌کردم و می‌خواستم که به پیروزی برسم.

پیروزی گوف برابر ونوس در رقابت‌های ویمبلدون به نقطه عطف او در بازی‌های این فصل تبدیل شد، وی در این‌باره افزود:

حقیقتا پیش‌بینی این نتیجه را نمی‌کردم اما باور داشتم که توانایی شکست او را دارم. این تنها مسابقه‌ای بود که من هدف متفاوتی داشتم؛ در آنجا تنها می‌خواستم ببینم که چه اتفاقی می‌افتد اما در دیگر بازی‌ها برای پیروزی به زمین می‌رفتم. بازی کردن در برابر ونوس شرایط متفاوتی دارد و این بازی روحیه بسیار زیادی به من داد.

کوکو گوف بالاتر از ماگدولنا ریباریکووا و پولونا هرکوگ و بعد از جنیفر کاپریاتی در سال ۱۹۹۱، به جوان‌ترین تنیسوری تبدیل شد که به هفته دوم یک گرند اسلم صعود می‌کند. هرچند که او در بخش انفرادی ویمبلدون با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ از قهرمان این دوره رقابت‌ها یعنی سیمونا هالپ شکست خورد و از گردونه بازی‌ها حذف شد. بعد از اینکه این درخشش‌های گوف در سطح رسانه‌های جهان پخش شد و سر و صدا کرد او واکنش‌های مثبت و بزرگ زیادی را دریافت کرد. این تنیسور نوجوان افزود:

بزرگ‌ترین آن‌ها میشل اوباما بود. وقتی که با او ملاقات کردم، به من گفت، اینکه به برخی چیزها “نه” بگویم رفتار معمولی است چرا که در چنین جایگاهی بعضی مردم خواسته‌های خاصی از آدم دارند. او گفت می‌توانی “نه” بگویی و به روی مسیر و پروسه‌ای که می‌خواهی طی کنی، تمرکز کنی. من با کوین هارت، کوای لنارد و کایری ایروینگ هم ملاقات کردم. نمی‌توان احساسم را توصیف کنم اما دیدار با چنین افرادی و صحبت کردن با آن‌ها فوق العاده است. هرگز فکر نمی‌کردم امسال یا حتی در طول زندگی‌ام با چنین افرادی هم‌صحبت شوم. رویای من تنیسور شدن بوده و هرگز به دوربین‌ها و هر چیزی که به همراه آن سراغم می‌آیند فکر نمی‌کردم.

کوکو گوف

کوکو گوف همچنین درباره تغییراتی که بعد از ۱۵ ساله شدنش در مارس امسال برایش رخ داده توضیح داد:

تازه در روز چهارشنبه مجوز یادگیری‌ام را گرفتم چراکه در طول تابستان مشغول بودم و زمان خالی نداشتم. حالا فرصت بیشتری برای قدم زدن در شهر و علی‌الخصوص فلوریدا دارم. افراد مشهور زیادی به من توجه می‌کنند و این مسئله اندکی برایم عجیب و ترسناک است. این اولین باری بود که چنین اتفاقی برایم می‌افتاد و با وجود اینکه اندکی عصبی شدم اما در مجموع سرگرم کننده و جالب بود.

او تلاش می‌کند تا از نظر روحی و تکنیکی شرایطش را تا فصل زمستان حفظ کند و سپس در فصل جدید پیش از اینه در ماه مارس ۱۶ ساله شود، در سه تورنمنت شرکت می‌کند. وی ادامه داد:

برای تعطیلات، حفطط شرایط جسمانی و روحی بسیار مهم است. هرچند که چیز زیادی برای اصلاح کردن ندارم. با این حال، باید در زمین تنیس تلاش کنم تا ضربات فورهند و سطح بازی‌ام را بهتر کنم. امسال اهداف زیادی داشتم که فشار بالایی را روی من قرار دادند‌. در سال جدید هدفم پیشرفت سطح بازی‌ام است و برای بهبود یافتن رنکینگ یا موفقیت در تورنمنت‌ها برنامه‌ریزی بزرگی نکردم و فقط می‌خواهم پیشرفت کنم. در اوکلند و اوپن استرالیا حاضر می‌شوم اما نمی‌دانم که بعد از آن چه خواهم کرد. ما برنامه‌هایی داریم اما با توجه به محدودیت تورنمنت‌ها همه چیز در لحظه آخر تغییر می‌کند. پیش از اینکه ۱۶ ساله شوم در یک تورنمنت دیگر شرکت می‌کنم و احتمالا ایندین ولز خواهد بود. هرچند که حضور در آنجا به شرایطم بستگی دارد.

گوف امیدوار است تا در تورنمنت‌های مذکور عملکرد درخشانی را از خودش به نمایش بگذارد و سال ۲۰۱۹ آغازی بر دوران ورزشی درخشانش در سطح اول دنیای تنیس بوده باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار