18/04/2024

حضور کی نیشیکوری و نائومی اوساکا در مسابقات دوبل میکس المپیک توکیو

  • توسط مینا
  • 26/08/2019
  • 0

برترین تنیسورهای مرد و زن ژاپنی در رده‌بندی جهانی تنیس، در رقابت‌های دوبل میکس المپیک توکیو حضور خواهند داشت. کی نیشیکوری و نائومی اوساکا هر دو از ژاپن در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ برای تیم ملی این کشور به میدان خواهند رفت.

حضور کی نیشیکوری و نائومی اوساکا در المپیک

بدین ترتیب تیم ملی تنیس ژاپن در المپیک ۲۰۲۰ یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در بخش دوبل میکس را در اختیار خواهد داشت که شانس آن ها حتی برای قهرمانی و کسب مدال طلا نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. کی نیشیکوری که در حال حاضر رتبه شماره ۷ جهان را در اختیار خود دارد، در سال ۲۰۱۴ و رقابت‌های گرند اسلم یو اس اوپن موفق به کسب مقام دوم شد تا بهترین مقام آسیایی‌ها در بخش مردان در این مسابقات رقم بخورد. در آن‌سو نیز نائومی اوساکا با رتبه جهانی ۱ در بخش زنان قرار دارد که توانسته فاتح دو گرند اسلم متوالیِ یو اس اوپن در سال ۲۰۱۸ و اوپن استرالیا در ۲۰۱۹ شود. اما نیشیکوری که در روز دوشنبه و در نخستین دیدار خود در مسابقات یو اس اوپن باید به مصاف مارکو ترونگِلیتی از آرژانتین برود، نگران این موضوع است که اضافه شدن بازی‌های دوبل میکس به رقابت‌های انفرادی و دوبل مردان می‌تواند به خستگی مفرط و هر چه بیشتر تنیسورها آن‌ هم در گرمای تابستانی توکیو اضافه نماید. او معتقد است ورزشکاری که در هر سه بخش انفرادی، دوبل و دوبل میکس به میدان می‌رود تا حد زیادی از توانش در مسابقات المپیک کاسته می‌شود و شاید حتی وی شانسی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر این بازی‌های مهم را نیز نداشته باشد.

کی نیشیکوری درباره حضورش در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ می‌گوید:

من مطمئنا در رقابت‌های دوبل مردان شرکت خواهم کرد. با شرایط جوی که در کشورم حاکم است، اعم از گرما و رطوبت بالا در فصل تابستان، نمی‌دانم که آیا قادر خواهم بود علاوه بر مسابقات انفرادی و دوبل در بخش میکس نیز حضور پیدا کنم؟ هنوز بدان شکل مجبور نشده‌ام به طور جدی در مورد حضورم در مسابقات دوبل میکس فکر کنم. صادقانه می‌گویم، نمی دانم چه تصمیمی خواهم گرفت. در این باره باید ابتدا و در زمانی مناسب با نائومی صحبت کنم.

کی نیشیکوری ۲۹ ساله، همچنین در مورد هموطنش نائومی اوساکا نیز صحبت کرده و عنوان داشته است که ۲۰۱۹ سال سختی برای اوساکایِ ۲۱ ساله بوده است. نائومی اوساکا توانست در ابتدای سال جاری، قهرمانی اوپن استرالیا را به دست آورد ولی در ادامه فصل او در بسیاری از تورنمنت‌ها و گرند اسلم‌های رولاند گاروس و ویمبلدون، طعم تلخ حذف از این مسابقات را چشیده است.

کی نیشیکوری نائومی اوساکا

کی نیشیکوری درباره اوساکا اظهار می‌دارد:

مطمئنم که اوضاع او به خوبی قبل خواهد شد. فکر می‌کنم زمان به نائومی کمک خواهد کرد تا به حالت عادی برگردد. داشتن چنین احساسات و فراز و نشیب‌هایی در میان قهرمانان تنیس یک امر عادی است. او به ناگهان فاتح دو گرند اسلم شد و در جایگاه شماره ۱ قرار گرفت. او هنوز جوان است و می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مطمئنم نائومی به خیلی مسائل فکر می‌کند که البته برخی از آن‌ها نیز مهم نیست و او نباید فکر و ذهن خود را درگیر آن‌ها سازد. نائومی اگر تمرکزش را بر روی تمرینات و مسابقاتش بگذارد، می‌تواند در هر دیداری به پیروزی برسد. فکر می‌کنم او الان در شرایط خوبی قرار داشته باشد.

نائومی اوساکا خود نیز معتقد است که استراحت های اخیری که داشته می‌تواند به موفقیت او در آینده کمک کند. او در این باره گفت:

این شرایط قطعا برای من تغییر خواهد کرد. در این چند وقت، استراحت خوبی داشتم و توانسته‌ام ذهن خودم را آرام کنم و دریافتم که باید به مسائلی بپردازم که از آن‌ها لذت کافی می‌برم. من عاشق تنیس بازی کردن هستم و بعضی مواقع احساس می‌کنم که حسم نسبت به این رشته کمتر شده است. اما هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، می‌بینم که اگر تنیس بازی نکنم، برایم بدان معنی خواهد بود که گویا هیچ کاری در طول روز انجام نداده‌ام. من هر روز در حال تمرین هستم و می‌خواهم چیزهای زیادی را فرا بگیرم. تلاش می‌کنم بهترین عملکرد و نهایت سعی و کوششم را در هر مسابقه‌ای به خرج دهم.

نائومی در پایان امیدوار است که بتواند در رقابت های یو اس اوپن خوش بدرخشد و ناکامی های این چند وقت اخیر را به فراموشی بسپارد. جایی که او توانست در سال گذشته اولین گرند اسلم خودش را در دنیای تنیس به دست آورد و حال او با رتبه شماره ۱ جهان پا به این مسابقات بگذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار