28/04/2024

کی نیشیکوری ، مکس میرنی را به تیم مربی‌گری خود اضافه نمود

  • توسط مینا
  • 02/12/2019
  • 0

کی نیشیکوری ، برترین تنیسور آسیایی رنکینگ جهانی مردان، برنامه‌های ویژه‌ای را برای موفقیت خود در سال ۲۰۲۰ در سر دارد.

مکس میرنی، مربی جدید کی نیشیکوری

نیشیکوری ۲۹ ساله که در حال حاضر در ردۀ سیزدهم رنکینگ تنیس مردان قرار دارد، چند سالی است که با مایکل چانگ فعالیت می‌کند و او هدایت این تنیس باز ژاپنی را در مسابقات مختلف برعهده داشته است. اما روز یکشنبه، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کی نیشیکوری از مکس میرنی هم در کادر مربی‌گری خود در فصل جدید استفاده خواهد کرد. مکس میرنی اسطورۀ تنیس کشور بلاروس به شمار رفته و چهل و دومین سال زندگی‌اش را پشت سر می‌گذارد. میرنی یکی از برترین تنیسورهای سابق دنیا بوده که سابقۀ حضور در بین ۲۰ بازیکن برتر جهان را نیز داشته است. بهترین ردۀ این تنیس باز بلاروسی مربوط به تاریخ ۱۸ آگوست سال ۲۰۰۳ می‌شود که او توانست به جایگاه شمارۀ ۱۸ دنیا برسد. همان سال، مکس میرنی با پیروزی برابر اسلویتر توانست به مقام قهرمانی تورنمنت روتردام هلند در بخش انفرادی دست یابد.کی نیشیکوری در صفحۀ اینستاگرام‌ خود با تایید حضور مکس میرنی به عنوان کمک مربی‌اش گفته است:

مکس میرنی در سال ۲۰۲۰ به تیم مربی‌گری من (مایکل چانگ) خواهد پیوست. از حضور او و اتفاقاتی که در سال جدید به وقوع خواهد پیوست، کاملاً هیجان‌زده هستم.

مکس میرنی که با لقب «درنده» در دنیای تنیس معروف است، سال گذشته به دوران ۲۲ سالۀ تنیس حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن پایان داد و حال با اضافه شدن به کادر مربی‌گری ستارۀ توانمندی همچون نیشیکوری، می‌خواهد قدم در راه پرفراز و نشیب دنیای مربی‌گری تنیس بگذارد. میرنی افتخارات زیادی در دوران بازیگری‌اش و به خصوص در بخش دوبل به دست آورده و به مدت ۵۷ هفته در صدر جدول رده‌بندی تنیس مردان در قسمت دوبل قرار داشت. مکس همچنین به ۵۲ قهرمانی در رویدادهای مختلف دوبل مردان از جمله شش قهرمانی در مسابقات گرند اسلم‌ها دست یافته است.

کی نیشیکوری

میرنی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و به همراه هموطنش ویکتوریا آزارنکا موفق به کسب مدال طلای بخش دوبل مختلط شد تا بدین‌ترتیب او یکی از اسطوره‌های جهان تنیس در بخش دوبل لقب گیرد. بهترین عملکرد این ستارۀ بلاروسی در بخش انفرادی گرند اسلم‌ها حضور در دور یک چهارم پایانی مسابقات یو اس اوپن در سال ۲۰۰۲ بوده است. مکس میرنی پس از اعلام خبر حضورش در تیم مربی‌گری کی نیشیکوری، اظهار داشت:

از اینکه می‌توانم کمکی به کی نیشیکوری در مسابقاتش بکنم، خوشحالم. من او را مدت‌ زمان زیادی است که می‌شناسم و به خوبی از توانایی‌های کِی مطلع هستم. او زمان زیادی را صرف آموزش و تمریناتش در آکادمی IMG در برادنتون داشته است. بنابراین امیدوارم که حضورم باعث ترقی و پیشرفت هر دوی ما در فصل جدید مسابقات تنیس شود.

کی نیشیکوری مدت‌هاست که به علت آسیب‌دیدگی از ناحیۀ آرنج، دور از میادین تنیس به سر می‌برد. به همین خاطر او تورنمنت‌های مهمی همچون گرند اسلم یو اس اوپن، دو مسترز رولکس شانگهای و پاریس و همچنین رقابت‌های پایان فصل فینال‌های لندن را از دست داده بود. نیشیکوری در ماه اکتبر تحت عمل جراحی قرار گرفت تا فصل ۲۰۱۹ مسابقات تنیس را با رکورد ۲۹ پیروزی و ۱۴ شکست به پایان برساند. نیشیکوری در اوایل سال میلادی جدید به همراه تیم ملی تنیس ژاپن در تورنمنت ATP Cup که از تاریخ سوم تا دوازدهم ژانویه در استرالیا برگزار می‌شود، شرکت خواهد داشت. ژاپن در گروه دوم این مسابقات با تیم‌های اسپانیا، گرجستان و اروگوئه هم‌گروه است. او همچنین یکی از امیدهای کشورش به همراه نائومی اوساکا در مسابقات آتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که تابستان سال آینده در پایتخت کشورش ژاپن برگزار می‌گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار