28/04/2024

گائل مونفیس به مرحله یک چهارم نهایی تنیس ژوهای راه یافت

  • توسط سروش
  • 27/09/2019
  • 0

گائل مونفیس فرانسوی با ارائه بهترین نمایش تنیس خود در زمانی که دیگر چاره‌ای نداشت موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تنیس قهرمانی ژوهای صعود کند. او کامرون نوری بریتانیایی را در سه ست و با نتایج ۵-۷، ۶-۳، ۶-۴ از پیش رو برداشت.

پیروزی گائل مونفیس

این تنیسور فرانسوی که سید سوم مسابقات است در ست دوم مسابقه با توجه به وضعیت جوی چین، هوای گرم و رطوبت بالا به دردسر افتاده بود و در میان امتیازات با تکیه بر راکت خود به استراحت می‌پرداخت و نفس می‌گرفت. اما این بازیکن ۳۳ ساله در ست سوم و زمانی که بازی ۴-۴ بود با استفاده از ضربات قدرتمند خود موفق شد نوری را بریک کند و در گیم بعد برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی تورنومنت ۲۵۰ امتیازی ژوهای سرویس بزند. گائل مونفیس پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:

من خیلی خوشحالم چون شرایط اینجا بسیار دشوار است. هر بار تجربه کردن اولین مسابقه در یک شرایط جدید بسیار سخت است. من هنوز کاملا آماده نیستم چون دچار جت لگ شده‌ام. من هنوز در حال مبارزه‌ام و خیلی خوشحالم که امشب توانستم این مسابقه را با پیروزی پشت سر بگذارم. این دیدار برای اعتماد به نفس من خیلی مفید بود.

با احتساب این دیدار، مونفیس موفق شد بیست و چهارمین پیروزی خود در فصل جاری بر روی زمین‌های سخت مسابقات آمریکای شمالی را کسب کند و از این نظر در میان سایر بازیکنان تور ATP در رده سوم قرار بگیرد. در این رده‌بندی دنیل مدودف با ۴۱ و راجر فدرر با ۲۵ برد که در زمین‌های سفت تنیس ثبت کرده‌اند به‌ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

گائل مونفیس

گائل مونفیس در مرحله بعد باید به مصاف آلبرتو راموس وینولاس برود. راموس برای عبور از سد تنیسور آینده‌دار ATP یعنی میومیر ککمانوویچ صربستانی مجبور شد در ست نخست چهار ست پوینت را سیو کند. ککمانوویچ برای پیروزی در ست اول زمانی که بازی ۵-۴ بود و ۴۰/۰ از حریف جلو افتاده بود سرویس می‌زد اما در نهایت پس از یک ساعت و ۴۳ دقیقه نتیجه را به حریف واگذار کرد. همچنین لوکاس پویل از فرانسه و نیک کیریوس استرالیایی، هردو در همان دیدار اول خود با شکست برابر حریفان از دور مسابقات ژوهای کنار رفتند.سونوو کوون تنها شش امتیاز از امتیازات مربوط به سرویس اول (۳۵ از ۴۱) خود را به حریف واگذار کرد تا پوی که سید پنجم رویداد بود را پس از یک ساعت و سی و دو دقیقه با نتایج ۷-۶ (۴)، ۶-۲ از پیش رو بردارد. کوون که در تاریخ پنجم آگوست وارد جمع ۱۰۰ بازیکن برتر رده‌بندی ATP شده بود و تا بدینجای کار ۶ پیروزی و پنج شکست در فصل جاری ثبت کرده است، در مرحله بعد باید برابر دمیر جمهور از بوسنی و هرزگوین قرار بگیرد.

آندره‌آ سپی نیز شکست ماه فوریه در مسابقات آماپولکو برابر سید ششم مسابقات ژوهای یعنی نیک کیریوس را با پیروزی ۷-۶ (۵)، ۶-۱ و پس از تنها ۶۴ دقیقه رقابت جبران کرد. کیریوس در ست اول ۴-۱ جلو افتاده بود و در حالی که ۵-۳ برتری را در اختیار داشت نتوانست سه ست پوینت را به امتیاز تبدیل کند. سپی که هشت ایس زد و حالا ۱۵ برد و ۲۱ باخت در مسابقات امسال ثبت کرده باید برابر ژیژن ژانگ از چین قرار بگیرد. سیدهای برتر مسابقات دوبل یعنی ژان ژولین روژه و هوریا تیکا که روی هم رفته رکورد ۱۹ پیروزی و ۸ شکست را در فینال‌های مسابقات تور ثبت کرده‌اند پس از ۵۷ دقیقه برابر تیم نیک کیریوس و مت رید با نتایج ۶-۳، ۳-۶، ۱۰-۷ به پیروزی رسیدند تا به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند. روژه و تیکا اکنون در رده ششم جدول رده‌بندی کسب سهمیه مسابقات Nitto ATP Finals قرار دارند. سیدهای دوم یعنی لوک بمبریج و بن مک‌لاکلان نیز دیویج شاران و آرتم سیتاک را از پیش رو برداشتند. سیدهای سوم یعنی مارکوس دنیل و فیلیپ اوسوالد نیز دی وو و ژانگ را شکست دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار