29/03/2024

گران قیمت ترین راکت های تنیس در دنیا

  • توسط مریم
  • 29/05/2019
  • 4

بیشترین تعداد راکت های تنیس در آسیا و بخصوص در کشور ژاپن ساخته می شوند. بهترین راکت ها آنهایی هستند که دارای هیچ سیمی نباشند زیرا تنیس بازان حرفه ای ترجیح می دهند که خودشان سیم راکت خود را نتخاب کنند. وزن یک راکت تنیس مخصوص افراد بزرگسال حدود 12.5 اونس و وزن راکت مناسب کودکان 6 اونس است.

راکت های چوبی به طور میانگین دارای وزنی معادل 350 گرم هستند و به مدت 15 قرن و تا سال 1965 مورد استفاده قرار می گرفتند. تنیس بازان حرفه ای این راکت های چوبی را به راکت های با قاب استیل ترجیح می دادند، غافل از اینکه راکت های استیل بسیار بهتر بودند. در این مقاله به گران قیمت ترین راکت های تنیس در دنیا خواهیم پرداخت.

10. راکت سریکسن روو سی ایکس شرکت دانلوپ

گران قیمت ترین راکت های تنیس در دنیا

این راکت تنیس ساخته شرکت دانلوپ است که توسط کوین اندرسون امضا شده است. اندرسون یک تنیس باز حرفه ای اهل آفریقای جنوبی است که اکنون مرد شماره 7 تنیس دنیا است. راکت سریکسون به شکل بی نقصی، متناسب با نیازهای او در کنترل راکت و توپ باعث افزایش دقت ضربات او می شد.

راکت سی ایکس دارای صفحه ای (سر راکت) به اندازه 95 اینچ مربع است که فضایی برای خطا کردن باقی نمی گذارد. این راکت دارای هیچ سیمی (نخی) نیست بنابراین شخص می تواند با صرف هزینه ای مضاعف ، زهی که تصور می کند مناسب است را انتخاب کند. زمانی که راکت به شکل مناسبی زه کشی شود، صفحه راکت دارای تراکمی با 18 تا 20 بافت سیمی خواهد بود که قدرت کشیدگی آن 55 پوند است. قاب این راکت با ترکیبی از گرافیت و هسته صوتی ساخته می شود که باعث مقاومت و دوام بالای آن می شود. استفاده از این ترکیب در ساخته بدنه راکت، وزن آن را تا 330 گرم بالا می برد. طول قاب راکت 27 اینچ است و دارای نوار چرمی کلاسیک دور دسته خود است که در دست گرفتن آن و کنترل لرزش های دست را راحت تر می کند . این راکت بیشتر برای تنیس بازان پیشرفته مناسب است زیرا اندازه نسبتا کوچک آن باعث افزایش شتاب ضربات می شود.

مدل های متنوعی از راکت های سی ایکس دانلوپ وجود دارد که همگی با قمیت 225 دلار و در فروشگاه های آنلاین قابل خریداری هستند. چون سریکسن یک برند آسیایی است بنابراین یافتن این راکت در برخی فروشگاه ها کمی دشوار است.

 

9. Pure Aero بابولات ، La Decima (دهم) آزاد فرانسه

Pure Aero بابولات ، La Decima (دهم) آزاد فرانسه

این راکتی است که توسط رافا نادال مرد شماره یک حال حاضر دنیا استفاده شده است. نادال از سال 2004 تا به اکنون از راکت Pure Aero (هوای خالص) بابولات که مخصوص خود او طراحی شده ، استفاده می کند. راکت لادسیما به پاس دهمین عنوان قهرمانی رافا در مسابقات آزاد فرانسه توسط شرکت بابولات ساخته و وارد بازار شد و یکی از پرطرفدارترین راکت ها در بازار تنیس است. تاریخ تمام بردهای نادال بر روی قاب این راکت حک شده است.

اندازه صفحه این راکت 100 اینچ مربع است که با سیم های 16 در 19 بافته شده و دارای قدرت کششی بیش از 60 پوند است؛ زه های راکت دارای سوراخ های گودی هستند که میزان زیادی از شدت ضربات را جذب می کنند و درنتیجه در زمان ضربه زدن به توپ و برگرداندن آن به خوبی توپ را کنترل می کند. قاب راکت از گرافیت ساخته شده و بسیار سبک و تنها دارای وزن 317 گرم است. رنگ زرد و نارنجی آن نماد برد سنتی آئروپرو نادال و همچنین زمین خاکی پاریسیان، جایی که او تاکنون ده بار فاتح مسابقات شده، است.

این راکت به گونه ای ساخته شده است که زدن سروریس های با شدت و قدرت بیشتر را امکان پذیر می کند و بدنه آن هم برای داشتن کنترل بیشتر روی جمع کردن قدرت در حین چرخش طراحی شده است. این ویژگی های راکت لادسیمای بابولات، آن را هم برای تنیس بازان با سطح مهارت متوسط و هم حرفه ای ها تبدیل به راکتی ایده آل کرده است زیرا این راکت تلفیقی از قدرت و تاب را به همراه می آورد. این راکت در تعدادی محدود ساخته شده و گزینه ی مناسبی برای کلکسیون داران علاقمند به تنیس است که با قیمت حدودا 230 دلار در فروشگاه های آنلاین قابل خریداری است.

 

8. هد ام ایکس جی 5

هد ام ایکس جی 5

راکت هد ام ایکس جی 5 یک راکت ساده و مناسب برای تنیس بازان مبتدی و با سطح مهارت متوسط است. این راکت با داشتن صفحه ای به اندازه 105 اینچ مربع به تنیس باز این اطمینان را می دهد که دریافت هیچ توپی را از دست نخواهد داد. علاوه بر این ، بافت زه کشی 16 در28 آن با سیم سیاه باعث کنترل بهتر توپ می شود.

بدنه راکت ام ایکس جی 5 از ترکیب گرافیت و منیزیم ساخته شده و بسیار بادوام و مقاوم است. مواد سبک بکار رفته در ترکیبات بدنه وزن راکت را تا 10.3 اونس کاهش داده است. یک راکت سبک برای بازیکن تنیس هم خوشحال کننده باشد و هم می تواند یک کابوس باشد. از این جهت خوشحال کننده است چون وقتی به همراه طول بلند 28 اینچی خود استفاده می شود، سرعت تاب و پیچش راکت را افزایش داده و درنتیجه باعث افزایش قدرت ضربه می شود و همچنین فشار چندانی بر روی بازوی بازیکن به وجود نمی آورد. و از این جهت این راکت یک کابوس است زیرا بر خلاف حالت عادی که وقتی ضربه سرویس حریف با قدرت هرچه تمام تر به سمت شما می آید و باعث لرزش شدید راکت و دستان شما می شود، راکت ام ایکس جی 5 با تکنولوژی پیشرفته هد باعث دریافت بهتر ضربات و جذب ارتعاشات و لرزش ناشی از ضربات می شود.

قیمت راکت ام ایکس جی 5 هد اکنون 240 دلار است.

7. آسترل 105 یونیکس

آسترل 105 یونیکس

راکت آسترل 105 برای تنیس بازان مبتدی و سطح متوسط ساخته شده و بیشتر مناسب کسانی است که تمایل به بازی سبک دارند. طراحی این راکت برای افزایش مانورپذیری در بازی، قدرت و همچنین راحتی بازی با توپ بوده است. صفحه بزرگ این راکت با اندازه 105 اینچ مربعی دریافت و تماس با توپ و قدرت ضربه زدن را تا حد زیادی تضمین می کند. سر راکت با شکل ایزومتریک خود که با سیم های هیبرید و بافت 16 در 18 زه کشی شده قادر است که فشار ضربات تا حد 55 پوند را تحمل کند. بدنه آبی و سفید راکت از جنس گرافیت اچ ام ساخته شده و مواد سبک بکار رفته در ساخت بدنه، وزن آن را تا 290 گرم رسانده است و درنتیجه آن را تبدیل به یک راکت سبک، راحت و ایده آل برای تاب های آسان می کند.

این راکت باعث استفاد از قدرت گرفتن ارگو می شود یعنی دسته در قسمت پایین (گریپ) ضخیم تر و در قسمت بالا نازک تر می شود و درنتیجه می توان راکت را با قدرت در دست گرفت. دسته راکت با مواد مصنوعی یونکس پوشانده شده تا به شکل بهتری در دست گرفته شود و همچنین از لایه ای ژله ای کوایک برای کمک به جذب و کنترل بهتر لرزش استفاده شده تا بتوان ضربات نرم تری به توپ زد. این راکت در سایت آمازون با قیمت 250 دلار به فروش می رسد.

6. sw104 ویلسون بلید

sw104 ویلسون بلید

این راکت هم یکی دیگر از راکت های برجسته و متمایز است که توسط ویلسون ساخته شده و به امضای یکی از برجسته ترین ورزشکاران ورزش تنیس و قهرمان 23 گرند اسلم تنیس یعنی سرنا ویلیامز رسیده است. راکت سرناویلیامز104، راکت شخصی سرنا است و دارای ویژگی های بسیاری برای هرچه قدرتمندتر کردن این راکت است. این ویژگی ها نشان می دهد که این راکت برای بازی های خشن و سختی که سرنا انجام می دهد، طراحی شده است. سرنا به عنوان یک ورزشکار زن، نه تنها از تکنیک های مختلف استفاده می کند بلکه در زمان زدن هر سرویس نیروی بسیار زیادی هم به راکت خود وارد می کند که باعث برتری او نسبت به حریفان است.

نام SW104 راکت بخاطر اندازه بزرگ 104 اینچی سر راکت است. صفحه بزرگ آن باعث می شود تا تماس کافی با توپ در حین ضربه داشته باشد و همچنین تراکم بافت سیم ها باعث کنترل بیشتر توپ می شود. بدنه راکت دارای طول 28 اینچی است که این درازی راکت باعث قدرت بیشتر بازیکن در حین پیچش می شود. دسته راکت شامل فیبر کربن است که جذب کننده لرزش و ارتعاش است و درنتیجه باعث چرخش نرم راکت در دست می شود. این راکت با وزن حداکثر 12 اونس، راکتی نسبتا سبک است و بنابراین برای یک تنیس باز حرفه ای راکتی ایده آل است.

راکت SW104 ویلسون بلید در فروشگاه های مختلف با قیمت 250 دلار به فروش می رسد. این قیمت برای چنین راکت قدرتمندی یک تخفیف محسوب می شود.

 

5. راکت پرو استف RF97 ویلسون 2018

راکت پرو استف RF97 ویلسون 2018

این راکت رسمی مرد شماره دو جهان و قهرمان 20 گرند اسلم دنیا یعنی راجر فدرر بزرگ است. راکت پرو97 توسط شرکت ویلسون و با همکاری نزدیک راجر فدرر ساخته شده و از فصل مسابقات 2014 به بعد توسط او استفاده شده است. راکت RF97 2018 دقیقا همان ویژگی های مدل قبلی خود یعنی RF 97A مشکی را دارد اما کمی ظریف تر و کار با آن راحت تر است. این راکت به شکلی ساخته شده است که برای هر تنیس باز ترکیبی از قدرت و دقت بالا به ارمغان می آورد.

راکت RF 97A دارای صفحه ای به اندازه 97 اینچ مربع است که از زه های منتخب قهرمان استفاده کرده و قدرت کشیدگی آن تا 60 پوند است. دسته راکت با چرم اعلای ویلسون پوشیده شده که باعث بهتر گرفتن آن در دست می شود و به کنترل لرزش و ارتعاشات ناشی از برخورد توپ کمک می کند. قاب راکت از گرافیت تنیده به همراه الیاف آرامید ساخته شده که با وزن تقریبی 360 گرم یک راکت سبک محسوب می شود و در حرکات پیچشی بسیار سریع است. امضای راجر فدرر با لیزر روی قاب (بدنه) راکت حک شده است. مدل های متنوعی از راکت RF97 در بازار موجود است اما راکتی با امضای راجر فدرر روی بدنه آن (RF 97A) به گرانترین قیمت یعنی حدود 270 دلار به فروش می رسد.

 

4. تور 96 باسورث

تور 96 باسورث

این راکت گران قیمت ترین راکت تنیس موجود در بازار است که توسط شرکت خانوادگی باسورث و با همکاری برجسته ترین ورزشکاران رشته تنیس ساخته شده است. عملکرد این راکت حاصل تلاش مداوم بیش از 30 سال آزمایش و طراحی راکت های تنیس و بررسی نتایج این آزمایش ها است.

راکت تور 96 دارای یک صفحه 10 ردیفه منحصربفرد است که آن را از سایر راکت های موجود در صنعت راکت سازی متمایز می کند. این راکت دست ساز است و وزنی معادل 345 گرم دارد. شرکت باسورث فقط راکت های شخصی می سازد، یعنی راکت هایی که به سفارش شخص خاصی و مطابق سلیقه، ویژگی های شخصی و همچنین نیازهای مطابق با نوع بازی و عملکرد آن فرد ساخته می شود و درنتیجه راکت های با کیفیت بسیار بالایی تولید می کند. راکت های تنیسی که توسط این شرکت ساخته می شوند با مشخص کردن 10 ویژگی کارکرد مناسب راکت (وزن، نحوه گرفتن دسته، قدرت فشردگی یا استحکام نخ، تعادل، اندازه راکت و غیره) سفارش داده می شوند تا باعث بهترین عملکرد تنیس باز شوند و درنتیجه سلاحی مرگبار برای او در زمین خاکی باشند. این شرکت در زمینه تولید انبوه راکت های تنیس سرمایه گذاری نمی کند بلکه از علامت تجاری صفحه ردیفه خود فقط برای ساخت راکت های شخصی و سفارشی برای تمام مشتریان خود اعم از تنیس بازان حرفه ای تورهای مسابقات و یا بازیکنان حرفه ای استاندارد استفاده می کند.

این راکت تنیس در رنگ های متنوع عرضه می شود و در سایت رسمی شرکت باسورث و یا سایر سایت های مختلف به قیمت 400 دلار به فروش می رسد.

 

3. L3 1995 ، راکت قهرمان جهان ، بوریس بکر

L3 1995 ، راکت قهرمان جهان ، بوریس بکر

بوریس بکر تنیس باز حرفه ای قدیمی و مرد شماره یک پیشین تنیس است. بعد از عدم موفقیت شرکت آدیداس در ساخت راکت موردنظر بوریس ، او شرکت پاما را انتخاب کرد. راکت L3 در سال 1995 و پس از قهرمانی بکر در مسابقات قهرمانی جهان در شهر فرانکفورت آلمان ساخته شد. تنها 3100 عدد از این راکت برجسته ساخته شده است.

طول این راکت 27 اینچ و دارای صفحه ای با ابعاد 92 اینچ مربع است که با بافت 16 در 19 زه کشی شده و دارای طرح نماد شرکت پاما در وسط صفحه است. بدنه راکت از ترکیب 50 درصد گرافیت و 50 درصد کلوار ساخته شده که به آن وزنی حدود 350 گرم می دهد. قهرمانی مسابقات سال 1995 فرانکفورت آلمان به همراه شماره سریال تولید از بین 3100 راکت ساخت شده در سمت داخلی بدنه راکت حک شده است.

راکت در یک جعبه چوبی قرار دارد که حاوی زندگینامه بوریس بکر با امضای اصلی خود او نیز هست. این راکت یک شیء بی نظیر برای کلکسیون داران با سلیقه ظریف و علاقمندان به تنیس است که با قیمت 800 دلار در فروشگاه های آنلاین قابل خریداری است. اما شما می توانید کارکرده آن را با قیمتی بین 250 تا 500 دلار هم به صورت آنلاین بخرید.

2. راکت چنل

راکت چنل

دومین راکت گران قیمت دنیا متعلق به شرکتی غیر مرتبط با تنیس و کمی غیرمنتظره است. در اوایل ژانویه، شرکت چنل خط تولید جدید خود را در زمینه کالاهای ورزشی راه اندازی کرد. این راکت با ظاهری متمایز که نام تجاری شرکت چنل به صورت CC متداخل در هم در وسط زه های صفحه راکت طراحی شده بود، به بازار آمد. این راکت دارای یک کیف ظریف مشکی رنگ با بند شانه بود. بر کسی پوشیده نیست که هیچ یک از محصولات چنل ارزان نیستند، بنابراین اگر فکر می کنید که می توانید یکی از این راکت ها را تهیه کنید، با دیدن قیمت آن که 1800 دلار است، منصرف خواهید شد.

1.پراکسیموس ، پاداش مسابقه الماس

پراکسیموس ، پاداش مسابقه الماس

این راکت تنیس یک راکت بازی نیست بلکه یک جام است. این راکت از طلای خالص ساخته شده و به ظاهر شبیه راکت های معمولی است اما در حقیقت تمام زه های صفحه راکت با الماس های گردی شبیه توپ تنیس پوشانده شده است؛ روی هر سیم آن تعداد 1700 الماس با قیمتی معادل 50 هزار دلار قرار داده شده است. راکت پراکسیموس دارای وزن 8.8 پوند (4کیلو) است.

بازی های الماس در شهر آنتورپ بلژیک به راه انداخته شد و اولین بازی آن در سال 2002 انجام شد. جایزه هر کدام از شرکت کنندگان زن در این مسابقه با بردن سه بار جام در طول مدت 5 سال اهدا میشد. جایزه بازی پراکسیموس تنها یکبار در کل تاریخ این مسابقات توسط امیلا مورسمو (دارنده کنونی) از فرانسه به دست آمد که در سال 2007 و با پیروزی بر کیم کلیجسترز آن را کسب کرد.

آن پیروزی امیلا در واقع سومین برد او در یک دوره متوالی بود. این بازی ها از سال 2008 به بعد دیگر برگزار نشد و بنابراین هیچ راکتی از این نوع وجود نخواهد داشت.

ارزش کنونی این راکت تنیس  در بازار تقریبا 1.3 میلیون دلار است و بدون تردید گران قیمت ترین راکتی است که در طول عمرمان دیده ایم.

 

قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه ها

  1. سلام
    محمدی هستم
    سایتتون رو بررسی کردم
    محتواهای خوبی نوشتین
    سایتتون سرعت مناسبی داره
    من هم مثل شما سایت هام رو با وردپرس می سازم
    وردپرس واقعا محشره و خیلی زود با وردپرس میشه اومد تو صفحه اول گوگل
    یک موردی که من تو سایت شما دیدم اینه که تعداد بک لینک هاتون خیلی کمه
    برای همین هم هست که تو تعداد زیادی کلمه کلیدی مهم تو صفحه اول گوگل نیستید
    راستی یادم رفت بگم ، من متخصص سئو هستم
    اگه یه مقدار در مورد بک لینک سازی فعالیت کنید ، مطمئنا نتیجه های فوق العاده ای می گیرید

    یه سایت هست بک لینک رایگان و پر قدرت رو برای مدت محدود برای دانلود قرار داده
    یه رپرتاژ خبری هم به ارزش 400 هزار تومان داره رایگان میده

    پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید مختص سایت های وردپرسی مثل شماست
    تا هنوز بر نداشتن ، برید دانلود کنین

    لینک دانلود اگه اشتباه نکنم این بود

    https://co10.ir/product/free-backlinks-reportage/

  2. تو این زمینه بهترین هستین
    لذت بردم
    سایتتون هم خیلی زیباست

  3. ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

  4. 🌹🌹 سلام 🌹🌹

    ✅ همین که من سایت شما رو از نتایج گوگل پیدا کردم معنیش اینه که :
    خیلی خوب دارید بازدید کننده جذب می کنید و این خیلی عالیه

    ⚠️ باید بتونید از این بازدید کننده ها پول دربیارید.

    .

    🔴 آوردن بازدید کننده به سایت خیلی راحته .
    فقط کافیه 500 هزار تومن بدیم تا کلی بازدید کننده بیاریم تو سایت . بعدش …

    . ولی …

    ⬅️ حالا اگه بشه کاری کرد که هرکی میاد تو سایت رو ، تبدیل کرد به کسی که پول میده ، اونوقت …
    🟣 اونوقت میشه از همین افرادی که با 500 هزار تومن آوردیم تو سایت ، 50 میلیون تومن پول بیاریم .
    ♻️ و این چرخه رو باید همینطور تکرار کرد (500 هزار بدیم تبلیغ ، 50 میلیون در بیاریم و همینطور تکرار)
    .

    ◀️ راز موفقیت سایت های بزرگ همینه (من دقت کردم دیجی کالا ، دقیقا همین کارو میکنه)

    .

    📕 یه کتاب هست مخصوص بازاریابی و فروش برای سایت .
    من تا حالا 10 بار خوندمش
    این کتاب قدم به قدم ، خیلی راحت، روش تبدیل بازدیدکننده به خریدار رو توضیح میده .

    .

    ✅ این کتاب برای تک تک افرادی که میان تو سایت ، برنامه داره
    (دیجی کالا هم دقیقا ، برای کسانی که میان تو سایتش برنامه داره)

    .

    این مهمه :
    🔴⚠️ حتی یک بازدید کننده هم ، نباید بدون خرید بزاره بره ⚠️🔴
    روش های دیجی کالا دقیقا شبیه همین کتابه

    .

    ✅ ✅ شما از بازدید کننده های سایتتون چقدر پول درمیارید ‼️؟

    .

    ❤️ اگه خواستین این کتاب رو دانلود کنین ، لینک دانلودش رو میزارم ❤️
    https://aggsi.com/wp/بهترین-کتاب-بازاریابی/
    پایین همین صفحه لینک دانلود داره
    .

    ✅ یه فیلم هم داره که درمورد کتاب توضیح میده که اونم خیلی خوبه

    .
    .

    من استراتژیست بازاریابی در فضای وب هستم
    آی دی من تو اینستاگرام aggsicom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار