29/03/2024

۱۰ حقیقتی که درباره تنیس نمیدانید و خواهید فهمید

  • توسط مریم
  • 14/05/2019
  • 0
۱۰ حقیقتی که درباره تنیس نمیدانید

۱۰ حقیقتی که درباره تنیس نمیدانید ، فکر میکنید تنیس را میشناسید؟ ممکن است بدانید که اکنون کدام بازیکنان در صدر قرار دارند یا از تاریخچه برخی مسابقات باخبر باشید و یا مسایلی نظیر اینها را بدانید اما در این مقاله ۱۰ اتفاقی که در تنیس رخ داده و احتمالاً درباره آنها نشنیدید را میخواهیم با شما مطرح کنیم. بد نیست که این مطالب را نیز به دانسته های خود بیافزایید.

۱.طولانی ترین مسابقه

ویمبلدون ۲۰۱۰

از آنجایی که این اتفاق در سال های اخیر افتاده است، احتمالاً راجع به آن چیزهایی شنیده باشید. راند اول مسابقات ویمبلدون ۲۰۱۰ بین جان ایسنر و نیکولاس ماهوت ۱۱ ساعت و ۵ دقیقه طول کشید. این مسابقه ۵ روز تمام طول کشید و بازیکنان برای بریک نشدن سروهای خود تمام تلاششان را کردند. در نهایت ایسنر این رقابت طولانی را به نفع خود پایان داد.

جان ایسنر امریکایی و نیکولاس ماهوت فرانسوی در باشگاه آل انگلند، ۱۲۵ امین مسابقات ویمبلدون، راند اول، سال ۲۰۱۱

طولانی ترین مسابقه

۲.کوتاهترین مسابقه

فینال ویمببلدون ۱۹۲۲

این مسابقه حدود ۱۰۰ سال پیش و در سال ۱۹۲۲ بین سوزان لنگلن (Suzanne Lenglen – تنیسور برجسته و برنده ۸ مسابقه بزرگ) و مولا مالوری (Molla Mallory – ستاره ای در سبک خود با ۸ پیروزی در مسابقات آزاد آمریکا) و فقط در ۲۳ دقیقه برگزار شد. مالوری در ست اول دو گیم را به نفع خود تمام کرد اما هجوم او به سرعت دفع و نتایج عوض شدند.

پوشش سوزان لنگلن مانعی برای پیروزی های او نبود. اوپیروزی در ۳۱ مسابقه بزرگ دوره خود را در رزومه اش ثبت کرده است.

کوتاهترین-مسابقه
۳.سریع ترین سرو ای تی پی

سموئل گروث (Samuel Groth)

هرچند در تورهای ای تی پی موفقیت چندانی کسب نکرده است، اما رکوردی در پر سرعت ترین سرو از خود به جا گذاشت. او در سال ۲۰۱۲ سرعتی بالغ بر ۱۶۳.۴ متر بر ساعت را به نام خود ثبت نمود.

ویمبلدون ۲۰۱۴، رویارویی سموئل گروث و جاناتان ایسریک

سریعترین-سرو
۴.سریع ترین سرو دبلیو تی ای

سابین لیزیکی (Sabine Lisicki)

او در مسابقات بانوان سال ۲۰۱۴ مدعی پر سرعت ترین سرو در میان بانوان با سرعتی بالغ بر ۱۳۱ متر بر ساعت بود. این ضربه حتی درمیان آقایان نیز میتواند شاخص باشد.

۵.مسابقات زمین سخت ای تی پی و دبلیو تی ای

کریس اورت (Chris Evert) و آندره آگسی (Andre Agassi )

آندره آگسی رتبه اول پیروزی در مسابقات زمین سخت را با ۴۰ برد در رزومه ورزشی خود به همراه داشت این در حالیست که در میان بانوان این افتخار با ۵۳ پیروزی از آن کریس اورت بود.

رتبه سوم جدول در سال ۱۹۸۸ و در ۱۸ سالگی از آن آگسی بود. (عکس چپ: آندره آگسی ۱۹۸۹ – عکس راست: کریس اورت ۱۹۸۳)

۶.مسابقات زمین خاکی ای تی پی و دبلیو تی ای

کریس اورت و گیلرمو ویلاس (Guillermo Vilas)

گیلرمو ویلاس آرژانتینی در ۴۷ مسابقه زمین خاکی پیروز شد. رافائل نادال سلطان کنونی این نوع زمین بازی، ممکن است زمانی بتواند این رکورد را پشت سر بگذارد… در میان بانوان، اورت  با ۶۶ پیروزی در این عنوان باز هم افتخار آفرین بود این رکورد او را درهر دو  زمین سخت و خاکی شاخص کرده است.

احتمالاً کریس اورت بهترین تنیسور تاریخ در زمین های خاکی می باشد. (تصویر چپ گیلمور ویلاس – تصوریر راست کریس اورت)

مسابقات-زمین-خاکی
۷.بیشترین پیروزی در مسابقات تکنفره ای تی پی و دبلیو تی ای

مارتینا ناوراتیلوا (Martina Navratilova ) وجیمی کانرز (Jimmy Connors)

در حالیکه جیمی کانرز امریکایی رکورد خارق العاده پیروزی در ۱۰۹ مسابقه تکنفره شامل پیروزی در ۸ مسابقه بزرگ را در حرفه خود تجربه کرده است، در میان بانوان این افتخار نصیب مارتینا ناوراتیلوا با ۱۶۷ مسابقه میشود.

جیمی کانرز: بیش تر از آنکه پیروزی را دوست داشته باشم از شکست بیزارم

بیشترین-پیروزی
۸.بیشترین پیروزی ها در مسابقات دو نفره

مایک برایان (Mike Bryan)، باب برایان (Bob Bryan) و مارتینا ناوراتیلوا (Martina Navratilova)

مایک برایان با اختلاف ۲ برد از برادر دوقلوی خود جلو تر است. او در ۱۰۷ عنوان تا کنون پیروز شده و هر سال نیز آمار خود را افزایش میدهد. در میان بانوان باز هم نام مارتینا ناوراتیلوا با ۱۷۷ پیروزی مطرح میشود. پیروزی او در ۳۴۴ مسابقه او را با اختلاف ۱۰۰ پیروزی به هر شخص دیگری مقدم میکند.

۱۰۵ امین پیروزی مایک و باب در چهارمین مسابقات آزاد میامی

بیشترین-پیروزی-2نفره

۹.مسن ترین بازیکنان

ایو کارلویک (Ivo Karlovic) و کیمیکو دیت-کران ( Kimiko Date-Krumn)

ایو کارلویک 36 ساله در حال حاضر مسن ترین مردی ست که به طور حرفه ای به بازی تنیس مشغول است. او با قد ۱ متر و ۹۴ سانتی متر بلندترین تنیسور مرد نیز به حساب می آید در میان بانوان کیمیکو دیت کران ژاپنی با ۴۴ سال مسن ترین تنیسور به حساب می آید. او در سال ۱۹۹۶ از بازی کناره گیری کرد اما در سال ۲۰۰۸ دوباره به میادین بازگشت و همچنان در زمین های تنیس بازی میکند.

تصویر چپ: ایو کاربوویک – تصویر راست کیمیکو دیت کرام

مسن-ترین
۱۰. بهترین صندلی برای تماشای بازی

ترفندی برای خرید بلیط

۱۰ حقیقتی که درباره تنیس نمیدانید و خواهید فهمید، مسلماً پرداخت هزینه مربوط به صندلی های میانی بهترین راه برای یافتن جایی خوب برای تماشای بازیست و انجمن مسابقات تنیس نیز این امکان را برای شما فراهم کرده است. هرچند روش دیگری نیز وجود دارد. شما میتوانید کم ارزش ترین بلیط را تهیه کنید، از مسیر مربوط به آن وارد شوید و از آنجا به منطقه اختصاصی بپرید. مسلماً اگر تنها و یا نهایتاً دو نفر هستید این روش میتواند کارآمد باشد. اما فراموش نکنید که در صورت رسیدن صاحب اصلی صندلی، حتماً جایش را به او واگذار کنید.

بهترین-صندلی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار