18/10/2024

با پیروزی مقابل آندوخار، گائل مونفیس به یک چهارم پایانی یو اس اوپن صعود کرد

  • توسط مینا
  • 04/09/2019
  • 0

خونسرد، برتر و چابک، سخت است که بتوان گائل مونفیس را در طول دوران ورزشی‌اش با لغات دیگری به‌جز این سه کلمه توصیف کرد. این سه کلمه نمایش مرد فرانسوی را در چهار مسابقه ابتدایی یو اس اوپن به خوبی توصیف می‌کنند.

صعود گائل مونفیس به یک چهارم نهایی اوپن آمریکا

گائل مونفیس ۳۲ ساله نهمین حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی گرند اسلم‌ها را تجربه می‌کند و همچنین اولین بار از یو اس اوپن ۲۰۱۶ است که در این مرحله حاضر می‌شود. مونفیس برای کسب این دستاورد مجبور شد به بهترین نمایش پابلو آندوخار اسپانیایی در مسابقات گرند اسلم پایان بدهد. در پایان ۹۰ دقیقه، مونفیس با نتایج ۶-۱، ۶-۲، ۶-۲ پیروز دیدار لقب گرفت. او در نشست خبری پس از بازی گفت:

امشب هر کاری که انجام دادم جواب داد. فکر می‌کنم برنامه بازی‌ام خوب بود. من به خوبی حرکت می‌کردم. به توپ‌ها با قدرت زیاد ضربه زدم و نقشه بازی خودم را اجرا کردم.

این مرد فرانسوی در بازی مرحله چهارم یو اس اوپن خود از هر نظر بازیکن برتر میدان بود و هرگز از جانب آندوخار، رقیب ۳۳ ساله خود، به چالش کشیده نشد. آندوخار در حالی پا به رقابت‌های یو اس اوپن گذاشت که پیش از این در تمام مسابقاتش در زمین‌های سخت ۳۲ پیروزی و ۷۹ شکست ثبت کرده بود و در صورتی که پیروز می‌شد می‌توانست به مسن‌ترین بازیکن دوران اوپن تبدیل شود که برای اولین بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم را تجربه می‌کند. آندوخار پس از این دیدار رو به خبرنگاران گفت:

من همیشه به این اعتقاد داشتم که سبک بازی‌ام برای زمین‌های سخت نیز مناسب است اما این نیز درست است که من بازی‌های زیادی بر روی زمین‌های سفت انجام نداده‌ام. من معمولا تقویم مسابقاتم را بر اساس تورنومنت‌های دارای زمین رسی تنظیم می‌کنم.

گائل مونفیس از ده امتیاز بریک شش ‌تا را بازگرداند و هرگز در سرویس‌هایش توسط حریف بریک نشد. این بازیکن فرانسوی ۳۴ ضربه وینر در این دیدار داشت که این عدد برای آندوخار تنها شش امتیاز بود. مونفیس همچنین ۸۱ درصد از امتیازات مربوط به سرویس دوم خود را کسب کرد در حالی که ۵۹ درصد همین نوع امتیاز را از حریف اسپانیایی قاپید. مونفیس در رابطه با عملکرد فنی خود گفت:

زمانی که همه چیز به خوبی پیش می‌رود، نمی‌توان چیز زیادی درباره بازی گفت.

گائل مونفیس

مونفیس برای کسب مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی تنیس آزاد آمریکا باید در برابر متئو برتینی از ایتالیا قرار بگیرد. اگر مونفیس در این دیدار به پیروزی برسد، سومین حضور خود در جمع چهار نفر پایانی یک گرند اسلم را تجربه خواهد کرد. برتینی نیز امروز موفق شد روبلف روس را با نتایج ۶-۱، ۶-۴، ۷-۶ (۷-۶) از پیش رو بردارد. مونفیس در ادامه صحبت‌هایش درباره برتینی گفت:

او سرویس‌های خیلی خوبی می‌زند. با فورهند عالی عمل می‌کند. برتینی یک ورزشکار فوق‌العاده است. با توجه به قدش، جابه‌جایی خیلی خوبی دارد. او قدرتمند است و از انتها زمین ضربات خوبی می‌زند. از سرویس‌ها و ضربات فورهندش به‌خوبی استفاده می‌کند.

مونقیس پیش از این در مسابقات رولاند گاروس ۲۰۰۸ و یو اس اوپن ۲۰۱۶ به مرحله نیمه نهایی رسیده بود. تنیسور اهل فرانسه در نهایت گفت:

من در نیویورک خیلی خوب بازی کردم، یک تنیس بسیار عالی. همیشه گفته‌ام که اتمسفر اینجا را دوست دارم. عاشق این انرژی هستم. انرژی بسیار مهم است. قطعا استادیوم‌هایی که اینجا در نیویورک وجود دارد، بهترین‌ها برای سبک بازی و شخصیت من هستند. من احساس راحتی زیادی می‌کنم. پس فکر کنم به همین دلیل باشد که در نیویورک بازی‌های خیلی خوبی انجام می‌دهم.

گائل مونفیس در تاریخ ۱ سپتامبر ۱۹۸۶ در پاریس، فرانسه به دنیا آمده است. او در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۱۶ به بالاترین رده خود در رنکینگ ATP که رتبه هفتم باشد دست یافت. او همان‌طور که گفته شد، در دوران ورزشی خود به نیمه نهایی دو گرند اسلم رسیده و همچنین در فینال سه تورنومنت مسترز ۱۰۰۰ امتیازی حضور داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار