19/04/2024

بیانکا آندرسکو برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم صعود کرد

  • توسط مینا
  • 04/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو ، قهرمان راجرز کاپ و اوپن مسابقات BNP Paribas از یک عملکرد بسیار ضعیف در ست دوم دیدار برابر تنیسور جوان، تیلور تاونسند جان سالم به‌ در برد تا به اولین تنیس‌باز کانادایی تاریخ تبدیل شود که از سال ۱۹۹۲ به این سو، به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یو اس اوپن صعود می‌کند.

صعود بیانکا آندرسکو به یک چهارم نهایی اوپن آمریکا

سید شماره ۱۵ مسابقات بیانکا آندرسکو، به شکلی خاص موفق شد اولین حضور خود در مرحله یک چهارم پایانی یک رقابت گرند اسلم را تضمین نماید. او در برابر تیلور تاونسند که از مراحل انتخابی وارد جدول اصلی شده بود قرار گرفت و علیرغم شکست در ست دوم موفق شد در ساعات ابتدایی صبح سه شنبه با نتایج ۶-۱، ۴-۶، ۶-۲ حریفش را شکست دهد و پس از پاتریشیا های بوله به دومین کانادایی تاریخ تبدیل شد که در یو اس اوپن به مرحله یک چهارم پایانی می‌رسد. در این مسابقه که در ساعات انتهایی روز کارگر آمریکا آغاز شد، قهرمان فعلی مسابقات راجرز کاپ و اوپن BNP Paribas رکورد پیروزی‌های پیاپی خود در زمین‌های سخت تنیس را به ۱۰ برد پشت سر هم رساند و شانزدهمین برد سه ستی خود در فصل جاری را جشن گرفت. آندرسکو پس از یک ساعت و پنجاه و پنج دقیقه رقابت، پیروزی خود را در بامداد روز سه‌شنبه در استادیوم آرتور اش به ‌دست آورد. بیانکا آندرسکو پس از این دیدار در نشست خبری گفت:

من سعی کردم تا جایی که امکان دارد تاونسند را به بازی بیندازم، در ست دوم احساس کردم که او نیز قصد دارد همین کار را با من بکند. من توپ‌های بیشتری خراب کردم. به خود گفتم که باید تهاجمی‌تر اما در عین حال صبور باشم.

ست اول با ضربات وینر زیبای بیانکا آندرسکو آغاز شد. او در دو گیم اول درست به اندازه تاونسند به لب تور آمد تا اولین بریک سرویس حریف را تجربه کند. او با یک ضربه بک‌هند توپ را روانه زمین حریف کرد تا چهار بر صفر جلو بیفتد. سید شماره پانزده مسابقات کمی بعد توانست دو گیم دیگر هم ببرد تا پس از سی و یک دقیقه در ست‌شماری از حریف جلو بزند و همگان را با بازی تهاجمی خود تحت تاثیر قرار بدهد.

بیانکا آندرسکو

تاونسند که پیش از در تورنمنت موفق شده بود قهرمان ویمبلدون یعنی سیمونا هالپ را در حالی که یک ست عقب بود شکست دهد، ست دوم را در فرم خوبی آغاز کرد و در جایگیری خود عملکرد خوبی داشت تا همان ابتدای کار ۳-۰ جلو بیفتد. آندرسکو که در مسابقات امسال برای اولین بار در جدول اصلی یو اس اوپن حضور داشت، پاسخ خوبی به عملکرد بهتر تاونسند در ابتدای ست دوم داد و با پیروزی در چهار گیم متوالی نه تنها بازی را به تساوی کشاند بلکه برتری را نیز در دست گرفت. تاونسند اما از این به بعد تا آخر ست در انتهای زمین عملکرد بهتری ارائه کرد و در نهایت ست دوم را به نفع خود به پایان رساند. آندرسکو در ست سوم و تعیین‌کننده بازی شروع قدرتمندی داشت و در گیم اول حریف را بریک کرد و در گیمی خودش سرویس میزد بریک پوینت را سیو کرد. تاونسند در ادامه توانست فاصله را کمتر کند اما از دست دادن دو امتیاز در سرویس فرصت را برای قهرمان اوپن BNP Paribas فراهم آورد تا امتیازات بیشتری جمع کند. آندرسکو در انتها موفق شد در پنجمین مچ پوینت خود بازی را با پیروزی به پایان برساند. تنیسور کانادایی در صحبت‌هایش گفت:

تاونسند به شما اجازه نمی‌دهد ریتم خود را پیدا کنید. او به توپ ضربه می‌زند و سپس به نزدیک تور می‌آید. در این لحظات من تنها سعی می‌کردم پا به پایش بیایم و مطمئن شوم که از همان ابتدا با بازگرداندن توپ‌هایم به او فشار وارد کنم. من فکر می‌کنم در ست اول و سوم عملکرد خیلی خوبی داشتم. به همین دلیل است که امتیازات را جمع می‌کردم. پس از ست دوم، به خودم گفتم باید حتما سرویس اولم را در محدوده زمین قرار دهم زیرا مطمئنم که در سرویس دوم به من حمله خواهد کرد.

اکنون بین آندرسکو و اولین تجربه نیمه نهایی یک گرند اسلم، الیز مرتنز، سید بیست و پنجم مسابقات قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار