20/04/2024

نتایج بانوان اوپن استرالیا ؛ از پیروزی سرنا ویلیامز و بارتی تا حذف ونوس

  • توسط سروش
  • 22/01/2020
  • 0

دور نخست مسابقات اوپن استرالیا با برد و باخت خواهران ویلیامز پیگیری گردید. همچنین اشلی بارتی نیز در اولین بازی خود در این رقابت‌ها پیروز از میدان مسابقه خارج گردید.

نتایج بخش بانوان اوپن استرالیا

ژانگ شوای موفق شد تا شانس ۲۴ قهرمانی در اوپن استرالیا یعنی اسلون استیونز را با نتایج ۲-۶، ۷-۵ و ۶-۲ از پیش‌رو بردارد. این دو، سال گذشته در همین مرحله اوپن استرالیا به مصاف هم رفته بودند که بازهم ژانگ با نتایج ۲-۶، ۷-۶ و ۶-۲ به پیروزی رسید. بانوی شماره دوی تنیس چین به تازگی متحمل دو شکست برابر تنیسورهایی که حتی بین ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ جهانی هم قرار نداشتند، شده بود؛ او در بریزبین به لیودمیلا سامسونووا باخت و در آدلاید مغلوب آرینا رودیونووا شد. در هر دو بازی، استیونز در یک قدمی شکست ژانگ قرار داشت اما این تنیسور چینی که فردا ۳۱ ساله می‌شود، برنده بازی شده است.

اشلی بارتی، بانوی شماره یک دنیای تنیس مقابل لسیا تسورنکو کامبک زد و موفق شد تا طی یک ساعت و ۳۶ دقیقه با نتایج ۵-۶، ۶-۱ و ۶-۱ او را شکست دهد و به دور دوم اوپن استرالیا راه یابد. این تنیسور ۲۳ ساله استرالیایی از سال گذشته تاکنون افتخارات بسیاری به دست آورده است. او در نخستین حضورش در فینال یک گرند اسلم، به قهرمانی در رولان گاروس رسید، دو هفته بعد با قهرمانی در بیرمنگام به صدر رنکینگ جهانی صعود کرد و هفته گذشته در آدلاید به نخستین بانوی استرالیایی‌ طی هشت سال اخیر تبدیل شد که در یک جام خانگی قهرمان می‌شود. بعد از گولاگونگ کاولی در سال ۱۹۷۷، اشلی بارتی نخستین بانوی استرالیایی است که به عنوان شانس اول قهرمانی پا به این تورنمنت می‌گذارد؛ آخرین بانوی استرالیایی که در این رقابت‌ها قهرمان شده هم کریس اونیل در سال ۱۹۷۸ بوده است. این پیروزی در حالی به دست آمد که تسورنکو در آخرین رویارویی‌اش با بارتی در بریزبین ۲۰۱۸ با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ به پیروزی رسید. با این حال بانوی شماره ۲۳ سابق دنیای تنیس، بعد از مصدومیت آرنج راستش پنج ماه از میادین دور بود؛ این تنیسور اوکراینی حالا در رده ۱۲۰ رنکینگ جهانی قرار دارد و فاصله زیادی با روزهای اوجش دارد. بارتی درباره تسورنکو گفت:

او حریف واقعا سرسختی است و به خوبی در زمین حرکت می‌کند. تسورنکو قابلیت حضور در تمامی نقاط زمین را دارد با این حال از مصدومیتی که داشت باخبرم و فکر می‌کنم برای بازگشت به بهترین سطح خودش تلاش خواهد کرد.

بارتی در مرحله بعد اوپن استرالیا به مصاف ربکا پترسون یا پولونا هرکوگ خواهد رفت. او ادامه داد:

فکر می‌کنم که در مجموع دیدار خیلی سختی را پشت سر گذاشتم و بسیار خوشحالم که توانستم در ست دوم و سوم، اشتباهات و کوتاهی‌هایم در ست نخست را جبران کنم. حس می‌کنم باید در برخی چیزها تغییراتی به وجود آورم. اینکه توانایی بازگشت به بازی بعد از شکست در ست اول را دارم خوب است اما قرارگیری در چنین شرایطی چندان خوب نیست. اما بسیار خوب است که می‌توانم در چنین شرایطی اعتماد کافی را نسبت به خودم داشته باشم.

سرنا ویلیامز، بانوی شماره ۸ آمریکایی دنیای تنیس موفق شد تا با نتایج ۶-۰ و ۶-۳ مقابل آناستازیا پاتاپووا از روسیه به پیروزی برسد. ویلیامز که در حال حاضر هفت قهرمانی بخش انفرادی اوپن استرالیا را در کارنامه دارد، تنها به ۵۸ دقیقه نیاز داشت تا قهرمان سابق ویمبلدون جوانان را شکست دهد. ویلیامز ۹ امتیاز سرویس گرفت و در مجموع ۲۴ ضربه وینر زد. این در حالی است که پوتاپووا تنها ۱۱ ضربه وینر زد. ویلیامز در کنفرانس بعد از بازی گفت:

حس می‌کنم بازی‌ها را به خوبی شروع کردم. در ست اول بسیار پرقدرت ظاهر شدم و این روند خوب را ادامه دادم. فکر می‌کنم می‌توانم در طول تورنمنت بیش از این پیشرفت کنم و بهتر شوم. هرچند که این نتیجه برای شروع خوب بود.

اوپن استرالیا سرنا ویلیامز

بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس به روند شکست ناپذیری‌اش در سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد. او هفته گذشته در تورنمنت اوکلند قهرمان شد تا نخستین جامش بعد از اوپن استرالیای ۲۰۱۷ که دخترش المپیا را باردار شد، به دست آورد. با پیروزی در این بازی، ویلیامز در مرحله بعدی به مصاف تامارا زیدانسک از اسلوونی خواهد رفت. زیدانسک موفق شد تا در دور اول هان نا لائه از کره جنوبی را با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ از پیش‌رو بردارد. این نخستین رویارویی ویلیامز و زیدانسک خواهد بود.

در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دور اول اوپن استرالیای ۲۰۲۰، کوکو گوف ۱۵ ساله موفق شد تا بانوی شماره یک جهان ونوس ویلیامز را در دو ست متوالی شکست دهد. آن‌ها در دور اول ویمبلدون سال گذشته هم به مصاف یکدیگر رفتند، جایی‌که گوف بازهم برنده بازی شد و با شکست قهرمان سابق ویمبلدون، نخستین قهرمانی‌اش در دور اصلی یک گرند اسلم را جشن گرفت. گوف گفت:

مطمئنا در این بازی اعتماد به نفس بیشتری داشتم. در مجموع این بار نکات مثبت بیشتری در اطرافم وجود داشتند.

او در برابر فینالیست دو دوره این رقابت ها، ۱۷ ضربه وینر زد، ۶۴ درصد از امتیازات سرویسش را به دست آورد و با نتیجه ۷-۶ و ۶-۳ ونوس را شکست داد. ونوس اولین مسابقه‌اش بعد از ماه اکتبر را انجام می‌داد و ناآمادگی‌اش در ابتدای بازی مشخص بود. گوف در مصاحبه با گزارشگران گفت:

هدف اصلی من بهترین شدن است؛ اینکه تا جایی‌که می‌توانم در گرند اسلم‌ها به پیروزی برسم. با این حال هدف امروز من پیروزی در این مسابقه بود و نمی‌خواستم که استرس و اضطراب بر من غلبه کند. فکر می‌کنم امروز بهترین بازی‌ام تا به اینجای سال ۲۰۲۰ را انجام دادم. تمرکز بیشتری داشتم و کارهایی که در پیش فصل کرده بودم را به نمایش گذاشتم.

ونوس هم که از عملکرد این تنیسور نوجوان هیجان زده شده بود، گفت:

صادقانه می‌گویم او بسیار خوب بازی می‌کند و در هر دو دیداری که داشتیم از ثبات قابل توجهی بهره‌مند بوده است. او تنها روی سبکی که در پیش می‌گیرد تمرکز می‌کند و به موفقیت هم می‌رسد. او خواهان پیروزی در این بازی بود و برای آن به سختی تلاش کرد؛ کاری که برای فردی در سن او بسیار خوب است. به نظرم هیچ چیز جلودار پیشرفت او نیست.

از دیگر نتایج مهم بازی‌های امروز می‌توان به پیروزی جولیا جورجس برابر ویکتوریا کوزمووا، نائومی اوساکا مقابل ماری بوزکووا و سوفیا کنین مقابل مارتینا ترویسان اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار