28/03/2024

نتایج روز نخست اوپن استرالیا ؛ پیروزی جوکوویچ و فدرر

  • توسط سروش
  • 22/01/2020
  • 0

نواک جوکوویچ کارش در اوپن استرالیا را با پیروزی مقابل جان لنارد اشتراف آغاز کرد. راجر فدرر هم با پیروزی مسابقات را آغاز کرد

پیروزی فدرر و جوکوویچ در رو نخست اوپن استرالیا

مرد شمارۀ دو تنیس جهان با نتایج ۷-۶، ۶-۲، ۲-۶ و ۶-۱ این تنیسور آلمانی را در راد لاور آره‌نا شکست داد. قهرمان هفت دوره این رقابت‌ها موفق شد تا هفتمین پیروزی متوالی‌اش در بازی‌های فصل ۲۰۲۰ را به دست آورد و با چهاردهمین صعود متوالی‌اش به دور دوم ملبورن، به ششمین تنیسوری تبدیل شود که به ۹۰۰ پیروزی در سطح رقابت‌های تور رسیده است؛ گیلرمو ویلاس، رافائل نادال، ایوان لندل، راجر فدرر و جیمی کانرز دیگر بازیکنان حاضر در این لیست هستند. جوکوویچ موفق شد تا مرد شماره ۳۷ دنیای تنیس را طی دو ساعت و ۱۶ دقیقه شکست دهد. او امیدوار است تا با کسب هشتمین قهرمانی‌اش در ملبورن، اختلافش با رافا نادال و راجر فدرر در جدول قهرمانی‌های گرند اسلم‌‌ها را کاهش دهد. جوکوویچ برای صعود به دور سوم اوپن استرالیا مقابل تاتسوما ایتوی ژاپن یا رنجش گانسواران هندی قرار می‌گیرد.

راجر فدرر، شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها هم موفق شد تا با نتایج ۶-۳، ۶-۲ و ۶-۲ استیو جانسون از آمریکا را شکست دهد. فدرر پنچ بار حریف آمریکایی‌اش را برک کرد تا همچنان رکورد شکست ناپذیری‌اش در مرحله اول اوپن استرالیا را حفظ کند (۲۱ برد و بدون شکست). او همچنین از سال ۲۰۰۳ که حضورش در گرند اسلم‌ها را شروع کرده، هرگز در دور اول بازنده نشده است. جانسون بعد از قهرمانی هفته گذشته‌اش در ATP Challenger Tour بندیگا با اعتماد به نفس خوبی پا به ملبورن گذاشته بود اما در نهایت برابر فورهند‌ها و جابجایی‌های هوشمندانه فدرر در زمین بازی حرفی برای گفتن نداشت. به طوری که بعد از گذشت ۱۸ دقیقه از بازی نتیجه ۴-۱ روی اسکوربورد نقش بسته بود. ست دوم یک‌طرفه‌تر هم شد؛ فدرر از ۱۸ امتیاز ابتدایی، ۱۶ امتیاز گرفت تا به برتری ۴-۰ دست یابد. فدرر همچنین در پایان ست دوم ۲۶ ضربه وینر زده و در ۸۰ درصد از سروهای اولش امتیازآوری کرده بود (۱۶/۲۰). او در ست سوم هم به سادگی برنده شد تا پس از گذشت تنها ۸۵ دقیقه بازی پایان یابد. او در دور دوم اوپن استرالیا به مصاف فیلیپ کرایینوویچ صربستانی یا کوئنتین هالیس فرانسوی خواهد رفت.

اوپن استرالیا راجر فدرر

استفانوس تسیتسیپاس نیز طی یک ساعت و ۴۳ دقیقه و با نتایج ۶-۰، ۶-۲ و ۶-۳ مقابل استفانو کاروسوی ایتالیایی به پیروزی رسید. شانس ششم قهرمانی در این رقابت‌ها تنها ۹ امتیاز را در ست اول از دست داد و در ۹۲ درصد از سروهای اولش امتیازگیری کرد. او سرانجام با هشتمین امتیاز سرویسی که در چهارمین مچ پوینتش گرفت، برنده ست نخست شد. تسیتسیپاس فصل گذشته را با صعود به نیمه نهایی اوپن استرالیا شروع و با قهرمانی در Nitto ATP Finals به پایان رساند. او در مرحله دوم اوپن استرالیا به مصاف فیلیپ کولشرایبر آلمانی که پیش از این سه بار به دور چهارم این رقابت‌ها صعود کرده یا قهرمان بخش انفرادی ۲۰۱۴ NCAA یعنی مارکوس ژیرون از ایالات متحده آمریکا می‌رود.

متئو برتینی ایتالیایی هم بدون اتلاف وقت، با نتایج ۶-۳، ۶-۱ و ۶-۳ اندرو هریس استرالیایی را در دور اول اوپن استرالیا شکست داد. هریس بعد از اینکه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ رده در رنکینگ جهانی صعود داشت، این شانس را پیدا کرد تا در دور اصلی اوپن استرالیا حضور یابد. با این حال مرد شماره ۱۶۲ دنیای تنیس پیش از این در یک تورنمنت سطح تور بازی نکرده و مقابل هیچ‌یک از ده تنیسور برتر رنکینگ جهانی قرار نگرفته بود؛ بنابراین استرس و اضطراب این تنیسور ۲۵ ساله طبیعی بود. برتینی در ملبورن آره‌نا ۳۸ ضربه وینر زد و از ۹ برک پوینتی که به دست آورد، پنج بار حریفش را برک کرد. در نهایت یک فورهند پرقدرت به یک ساعت و ۵۵ دقیقه رقابت این دو تنیسور پایان داد. این نخستین پیروزی برتینی در فصل ۲۰۲۰ و البته مبلورن بود. مردی که جایزه بیشترین پیشرفت سال ۲۰۱۹ را دریافت کرد، در دور دوم اوپن استرالیا به مصاف تنیس ساندگرن یا مارکو ترانجیلیتی آرژانتینی خواهد رفت.

متئو برتینی

گویدو پلای آرژانتینی، شانس ۲۲ قهرمانی در اوپن استرالیا، در ۷۵ درصد از سروهایش امتیازآوری کرد تا با نتایج ۶-۳، ۷-۵ و ۶-۴ برابر جان پاتریک اسمیت استرالیایی به پیروزی برسد. این تنیسور ۲۹ ساله که دو هفته پیش به تیم آرژانتین برای راهیابی به یک چهارم نهایی نخستین دوره ATP Cup کمک کرده بود، در دور دوم به مصاف گرگوری بارره فرانسوی می‌رود. بارره در این مرحله موفق شد تا با نتایج ۷-۶، ۶-۴ و ۷-۶ محمد سفوات مصری را از پیش‌رو بردارد. سم کوئری آمریکایی هم در نخستین بازی این تورنمنت با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۶-۴ مقابل شانس ۲۵ این رقابت‌ها یعنی بورنا چوریچ کروات به پیروزی رسید. کوئری در مرحله بعد به مصاف ریکارداس برانکیس لیتوانیایی می‌رود. برانکیس موفق شد تا در دور اول روبرتو کاربلاس بائنا را با نتایج ۶-۴، ۶-۲ و ۶-۲ از پیش‌رو بردارد. کوئری در دو مصاف پیشینش با برانکیس برنده شده اما هفت سال از آخرین رویارویی‌اش با او می‌گذرد.

اما در غیرمنتظره‌ترین بازی روز، مارتین فوشوویش مجارستانی موفق شد تا با نتایج ۳-۶، ۷-۶، ۱-۶، ۶-۷ برابر دنیس شاپووالوف شانس سیزدهم قهرمانی در اوپن استرالیا به برتری برسد. گریگوری دیمیتروف هم با نتایج ۶-۴، ۲-۶، ۰-۶ و ۴-۶ خوان ایگناسیو لوندرو را از پیش‌رو برداشت. دنیل ایوانز نیز با کامبکی دیدنی مقابل مکنزی مک‌دونالد طی سه ساعت و ۲۱ دقیقه با نتایج ۳-۶، ۴-۶، ۶-۱، ۶-۱ و ۶-۳ به پیروزی رسید. ایوانز برای صعود به دور دوم اوپن استرالیا ۵۴ ضربه وینر زد و ۹ بار حریفش را برک کرد. شانس سی‌ام قهرمانی در این رقابت‌ها در دور دوم به مصاف یوشیهیتو نیشیوکای ژاپنی می‌رود. این تنیسور ۲۴ ساله با نتایج ۶-۴، ۳-۶، ۶-۲ و ۷-۶ لاسلو جره از صربستان را از پیش‌رو برداشت و به دور دوم صعود کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار