23/04/2024

زندگی نامۀ سیسی بلیس (CiCi Bellis)

  • توسط محمد رضا شیری
  • 21/01/2020
  • 0

تولد: 8 آپریل 1999

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: کاترین کارتان

شهرت: تنیسور

زادگاه: سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

قد: 170 سانتی متر

کاترین کارتان بلیس، بیشتر با نام سیسی بلیس شناخته می شود یک تنیسور حرفه ای آمریکایی است. کاتین کار خود را با مسابقات نونهالان آغاز کرد و عملکرد درخشانی نیز داشت، کسب پنج قهرمانی در مسابقات ملی قهرمانی انفرادی USTA. او که در کالیفرنیا متولد و بزرگ شده است، اولین راکت تنیس خود را در چهار سالگی به دست گرفت و دیگر هرگز آن را زمین نگذاشت. در اوایل نوجوانی، او به یک تنیسور حرفه ای تبدیل شده بود. والدینش با دیدن شور و شوق سیسی برای تنیس، از کلاس ششم به بعد به او در خانه آموزش دادند و مدرسه نرفت. تصمیم آن ها نتیجۀ خوبی در بر داشت، زیرا دخترشان جوانترین برندۀ مسابقات قهرمانی دختران USTA شد و همچنین کارت ورود به مسابقات 2014 آمریکا را بدست آورد. از آن پس او وارد مسابقات تنیس ملی و بین المللی شد که عملکرد فوق العاده خوبی داشته است.

کودکی سیسی بلیس

  • کاترین در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، در 8 آوریل 1999 متولد شد. پدر وی، گوردون، به عنوان یک مؤسسه سرمایه گذاری سهام کار می کرد، و مادرش لری، در روزهای جوانی تنیسور بود. با الهام از عشق لری به تنیس، سیسی علاقۀ زیادی به ورزش پیدا کرد. مادر و دختر اغلب در کلوپ های محلی خود مسابقات تنیس را تماشا می کردند.
  • وقتی چهار ساله بود برای اولین بار یک راکت تنیس انتخاب کرد، اما او نمی خواست حرفه ای در این ورزش داشته باشد. در درس و مباحث آکادمیک خوب بود و مادرش می خواست همیشه یک شخص آکادمیک باشد. با این حال در 11 سالگی، او به طور فزاینده ای به سمت تنیس جذب شد. وضعیت مالی خانواده به وی اجازه می داد تا بهترین مربیان را داشته باشد، و او در نهایت به یک ستاره تنیس جوان تبدیل شد.
  • از سال ششم به بعد در خانه درس خواند تا به مدیر برنامه هایش بتواند برنامۀ درسی اش را با ورزش هماهنگ کند.

سیسی بلیس

دوران حرفه ای

  • بلیس از ابتدای نوجوانی این ورزش را حرفه ای آغاز کرد.در ابتدا، او روی تنیس نونهالان آمریکا متمرکز بود. موفق شد با کسب پنج عنوان در USTA National Single Championships قهرمان شود و همچنین در G18 های ایالات متحده در سال 2014 به مقام اول برسد.
  • در 15 سالگی، قهرمانی ملی سالانۀ دختران USTA را کسب کرد، با شکست دادن Tornado Alicia Black در ست های پشت سرهم. این پیروزی نه تنها باعث ورود وی به US Open سال 2014 شد بلکه باعث شد او جوانترین بازیکنی باشد که در قهرمانی ملی USTA، از زمان پیروزی Lindsay Davenport در 1991 پیروز شد.
  • در پایان سال، به عنوان قهرمان جهانی ITF در سال 2014 معرفی شد و سال را با کسب رتبه برتر در رده های رده سنی دختران به پایان رساند. او تنها با حضور در 13 بازی حرفه ای قبل از US Open سال 2014 با برد چشمگیری در برابر Dominika Cibulkova، بازیکنی بسیار برتر از خودش، استعدادش را به همه ثابت کرد.
  • خیلی زود، جوانترین دختری شد که موفق به کسب پیروزی در مسابقات آمریکا بعد از آنا کورنیکووا، تنیسور سابق برتر جهان، شد. با این حال نتوانست خط پیروزی خود را در این مسابقات ادامه دهد و بازی بعدی خود را مقابل زرینا دیاز از دست داد. در 2015، او با پیروزی در بازی مقابل زارینا در مسابقات WTA Premier Mandatory شکست خود را جبران کرد. او به دور سوم راه یافت و در آنجا به سرنا ویلیامز باخت.
  • وی کارت ورود خود را در سال 2016 به Bank of the Western Classic Premier Premier، که اولین مسابقات بین المللی بودکسب کرد و وارد مرحله یک چهارم نهایی شد. در نیمه‌نهایی، به ونوس ویلیامز باخت. با این حال، عملکرد چشمگیرش توانست بسیاری را تحت تأثیر قرار دهد. هنوز 18 ساله نشده بود و در حال حاضر در مقابل بازیکنانی بسیار بالاتر از خودش از نظر رتبه و تجربه به امتیاز می رسید.
  • بعداً، او وارد قرعه کشی اصلی US Open 2016 شد، جایی که عملکرد خیره کننده خود درOpen US قبلی تکرار کرد و وارد دور سوم شد. سرانجام در دور سوم در ست های پیاپی مقابل آنجلیک کربر باخت، کربر برندۀ این مسابقات شد.
  • پس از مسابقات آمریکا در سال 2016، سیسی بلیس به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شد و در اولین تورنمنت بزرگ خود به عنوان حرفه ای در Coupe Banque Nationale شرکت کرد، که در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد. با این حال، سال با برنده شدن در سه تورنمنت به پایان رسید. پس از این سه پیروزی، او برای اولین بار در حرفۀ خود در فهرست رده بندی های انفرادی زنان وارد 100 نفر برتر شد. او در آن زمان جوانترین بازیکنی بود که به این شاهکار دست یافت.
  • بعداً در همان سال، او در مسابقات تنیس هاوایی، در هونولولو پیروز شد، این چهاردهمین برد پیاپی او بود. در فینال، فرد بیست و سوم جهان، ژانگ شوای را شکست داد. با قرار گرفتن در رتبه 75، سال را به پایان رساند. سال بعد، موفق به ورود به لیست 50 نفر برتر شد.

کاترین کارتان (سیسی) بلیس

  • آغاز سال 2017 برای او خوب نبود زیرا دچار مصدومیت همسترینگ شد. برخی از مسابقات استرالیا را از دست داد، که شانس زیادی برای پیروزی داشت و فصل خود را با مسابقات قطر در ماه فوریه آغاز کرد. در آنجا، او در دور دوم مقابل ژنگ سیزای باخت.
  • در مسابقات قهرمانی دبی او بخشی از قرعه کشی اصلی بود. بلیس به طرز شگفت انگیزی عملکرد خوبی داشت و پس از شکست بازیکنان با ردۀ بالاتر، وارد مرحلۀ سوم شد. پیروزی دور سوم پیروزی بزرگی بود زیرا او این پیروزی را در برابر دومین بازیکن سابق جهان آگنیسكا رادوانسكا، قهرمان سابق قهرمانی دبی کسب كرد.
  • این برد برای سیسی بلیس از بسیاری جهات بسیار زیاد بود، زیرا اولین حضور او در مرحله یک چهارم نهایی یکی از مسابقات Premier 5 بود. در مرحله یک چهارم نهایی، به کارولین وزنیاکی بازیکن شماره یک سابق باخت، اما باخت آنقدرها بد نبود، زیرا او با کسب رتبۀ 56 به این مسابقات پایان داد. وی در حال حاضر در رده بندی انفرادی در رتبه 41 قرار دارد.

زندگی شخصی

  • کاترین تمام توجه خود را معطوف به تنیس کرده است و قصد ندارد به دانشگاه برود. او از 12 سالگی در خانه تحصیل کرده بود. با توجه به تصمیم خود برای عدم رفتن به دانشگاه، اظهار می دارد که کالج را نقشه ب خود می داند و تصور نمی کند که خودش جدا از بازی تنیس، کار دیگری انجام دهد.
  • فردی اجتماعی و برونگرا است و دوست دارد در اوقات فراغت با دوستان خود در ارتباط باشد. به غیر از تنیس، از شنا لذت می برد و یک استخر همراه با یک زمین تنیس در محل اقامت خود در Atherton کالیفرنیا، جایی که به همراه خانواده اش زندگی می کند، دارد.
  • سیسی بلیس دربارۀ زندگی خصوصی خود بسیار محافظه کار است. او به تازگی در مورد داشتن دوست پسر توییت کرد، که اخبار جدیدی برای رسانه های سرگرمی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار