29/03/2024

برترین تولیدکنندگان و برندهای تنیس در جهان

  • توسط مریم
  • 15/02/2020
  • 0
برندهای تنیس

شرکت ها و تولیدکنندگان بیشماری وجود دارند که در تلاش هستند تا در صنعت تنیس جایگاه اول را تصاحب نماید. طیف وسیع محصولات و برندهای مختلف کار را در زمان تعویض راکت، انتخاب یک جفت کفش جدید و کیفی برای جمع کردن تمام این وسایل با هم می تواند بسیار دشوار شود.

پنج برند از بزرگترین برندهای تنیس

در این مقاله قصد نداریم به بایدها و نبایدها و چگونگی خرید بپردازیم بلکه می خواهیم بزرگترین برندهای صنعت تنیس را به شما معرفی کنیم. معیار انتخاب این برندها که درادامه از آنها نام برده ایم، روند حضور آنها در تاریخ تنیس، استفاده آنها توسط بازیکنان حرفه ای و قابلیت ها و کیفیت محصولات است.

ویلسون

برند تجاری ویلسون (Wilson) در سال 1913 افتتاح گردید و بی شک یکی از بزرگترین شرکت های صنعت تنیس می باشد. ویلسون تولید تجهیزات تنیس را برپایه فناوری های جدید و دانش مدرن بنا کرده است. بازیکنان مطرحی در دنیای تنیس از جمله راجر فدرر و سرنا ویلیامز و بزگان پیشین این ورزش همانند پیت سامپراس و استفی گراف، راکت های خود را از این برند تهیه می کنند.

این برند در میان سایر برندهای تنیس به عنوان همراهی برای بازیکنان حرفه ای شناخته شده است و فدرر را برای دریافت هجدهمین عنوان پیروزی خود همراهی نمود. در تولید راکت های ویلسون، تکنولوژی هایی همچون هایپر کربن، قدرت چرخش و سوراخ های موازی برای رشته کشی به کار رفته که ضامن پیشرو بودن این راکت ها می باشد. از دیگر محصولات ویلسون می توان به دمپِنِر (dampener)، رشته ها و کیف های ویلسون اشاره نمود.

هد

برند هِد (Head) که در سال 1950 افتتاح شد، بزرگترین رقیب ویلسون است. بازیکنانی همچون آندره آغاسی، نواک جوکوویچ، اندی مورای و ماریا شاراپوا از این برند استفاده می کردند و باعث شناخته تر شدن این برند شدند. مجموعه رادیکال این برند در دنیای مدرن به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمود. استفاده از گرافن (یکی از آلتروپ های کربن) باعث سبکی راکت های این مجموعه شده است و مزیتی برای این برند به شمار می آید. همچنین هِد توانسته است یکی از بهترین توپ های تنیس موجود در بازار را عرضه نماید.

بابولات

در میان برندهای تنیس بابولات (Babolat) نسبت به دو برند ذکر شده قدیمی تر است. این برند در سال 1875 آغاز به کار نمود و به عنوان مخترع رشته های راکت تنیس معروف است. در سالهای اخیر، بازیکنانی مانند رافائل نادال و اندی رودیک به شناخته تر شدن این کمپانی در دنیای تنیس کمک کرده اند.

بابولات صرفاً برای بازیکنان حرفه ای ساخته نشده است. تنوع بالای راکت ها از نظر محدوده سنی مناسب و توانایی های فردی این برند را در تمام جامعه تنیس محبوب می نماید. خط تولید پورو آئِرو (Puro Aero) که با جدیت تمام در زمینه تنیس مشغول به فعالیت است تاییدی بر این حقیقت می باشد. همچنین بابولات در جهت کمک به مربیان برای بالاتر بردن مهارت های بازیکنان هنگام آموزش، طیف گسترده از تجهیزات و متعلقات را تولید نموده است.

پرینس

پرینس یکی از شناخته شده ترین برندهای تنیس در تاریخ است. با اینکه بازیکنان معروف زیادی از این برند استفاده نمی کنند اما بازیکنانی همچون پت رفتر (Pat Rafter)، جنیفر کاپریاتی (Jennifer Capriati)، و برادران برایان (Bryan) به دیده شدن این برند در زمین بازی های تنیس کمک می کنند.

این شرکت تا به امروز دستاوردهای بسیار زیادی داشته است، با این که راکت مایکل چانگ لانگ بادی (Michael Chang’s Longbody) در دهه 90 رتبه اول در بازی را داشت، امروزه مدل های جنگجو (Warrior) و تور (Tour) محبوب ترین محصولات پرینس هستند. این برند اکنون بیشتر در میان بازیکنان آمریکایی، مانند جان ایسنر (John Isner) بزرگ ، محبوبیت دارد.

این برند همچنین به عنوان اولین برند تولید کننده ماشین های پرتاب توپ شناخته شده است. کمپانی پرینس برای ساخت اولیه این ماشین ها از جاروبرقی استفاده کرد!

یونکس

یونکس (Yonex) علی رقم گام های اولیه خود در این عرصه، توانست به سرعت در تورهای حرفه ای عرض اندام کند. مونیکا سلس (Monica Seles)، مارتینا هینگیس (Martina Hingis) و لیتون هویت (Martina Hingis)، همگی در تمام طول حرفه خود از راکت های این شرکت استفاده کرده اند. استان واورینکا (Stan Wawrinka)، نیک کیرگیوس (Nick Kyrgios) و آنجلیکو هربر (Nick Kyrgios)، برترین اسپانسر این کمپانی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار