23/04/2024

ثروتمندترین تنیسور های تاریخ این ورزش

  • توسط محمد رضا شیری
  • 27/12/2019
  • 0

بهترین بازیکنان تنیس در جهان مانند دیگر ورزش ها می توانند ثروت کلانی از راه ورزش کسب کنند. درحالی که از پیروزی در یک مسابقه پول زیادی به دست می آورند از طریق تبلیغات نیز کسب درآمد دارند. بازیکنان برتر با شخصیت های دوست داشتنی که جذاب و خوشتیپ هم هستند بهترین قرارداد ها را امضاء می کنند و لقب ثروتمندترین تنیسور را به خود اختصاص می دهند.

20 بازیکن ثروتمند تاریخ تنیس

  1. Svetlana Kuznetsova ( سوتلانا کوزنتسوا)

در 10 سپتامبر 2017، سوتلانا با اصالت روسی توانست به رتبۀ دو جهان دست یابد، که همچین دست آوردی در 22 سالگی واقعاً چشم گیر بود. تا به اینجا او توانسته است سال 2004 قهرمان مسابقات آزاد آمریکا و در سال 2009 قهرمان مسابقات آزاد فرانسه در قسمت انفرادی و دوبار هم در سال های 2005 و 2012 در مسابقات تیمی قهرمان استرالیا شود. در مجموع او 20 میلیون دلار از جوایز مسابقات کسب کرد، در مجموع با دیگر درآمد هایش حدود 30 میلیون دلار ارزش خالص ثروت او می باشد.

  1. Steffi Graf (استفی گرف)

در دنیای تنیس نام استفی گرف بسیار شنیده می شود، که باید هم اینطور باشد زیرا او دست آورد های بسیار چشمگیری داشته است. برای مثال، 22 عنوان قهرمانی گرند اسلم را به نام خود ثبت کرده است، یعنی در کنار سرینا ویلیامز از سال 1968 تا به حال این دو ورزشکار بیشترین تعداد قهرمانی را داشته اند. به علاوه، او تنها شخصی است که عنوان گولدن اسلم را دارد: قهرمانی در چهار گرند اسلم و مدال طلای المپیک تابستانی همان سال. در مجموع استفی گرف یک اسطوره است حتی با ارزش خالص 30 میلیون دلار.

مایکل چنگ

  1. Michael Chang (مایکل چنگ)

مایکل چنگ بسیار جوان بود که وارد این رشته شد، او در سال دهم مدرسه بعد از قبولی در GED درس خواندن را رها کرد تا آرزوی خود را به حقیقت بدل کند. در کنار عنوان ثروتمندترین تنیسور او عنوان جوان ترین بازیکنی که قهرمان گرند اسلم تک نفره شده است را نیز دارد. در 17 سالگی و در مسابقات 1989 فرانسه وی قهرمان شد. این تنها عنوان قهرمانی او بود اما چنگ سالهای زیادی در مسابقات فراوانی دوم شد و در نهایت برای خود 30 میلیون دلار ثروت به دست آورد.

  1. Andy Roddick (اندی رادیک)

اندی در حال حاضر آخرین مرد تنیسور اهل آمریکای شمالی است که عنوان قهرمانی گرند اسلم دارد، مسابقات آمریکا 2003. متأسفانه خیلی زود رودریک با راجر فدرر مسابقه داد و در فینال از او شکست خورد و سرانجام در سال 2012 خود را بازنشست کرد. او در حال حاضر با دارایی به ارزش خالص 30 میلیون دلار جزء ثروتمندترین تنیسور ها است.

  1. Chris Evert (کریس اورت)

در مجموع کریس 157 هرمانی مسابقات انفرادی و 32 عنوان قهرمانی مسابقات دونفره را دارد که شامل 18 گرند اسلم انفرادی و 3 رند اسلم تیمی می شود. در نتیجه، او یکی از موفق ترین بازیکنان تنیس است. به همین دلیل، در بازی های انفرادی او پیروز 89.96 درصد از مسابقات بوده است. ثروت خالص او 32.5 میلیون دلار است.

بوریس بکر

  1. Boris Becker (بوریس بکر)

بوریس بکر ثروت 35 میلیون دلاری خود را از پیروزی های متعددش در بازی های تنیس به دست آورده است. در مجموع او 6 پیروزی گرند اسلم، 13 پیروزی مستر و مدال طلای المپیک دونفره را دارد.

  1. Ivan Lendl (ایوان لندل)

ایوان یکی  از موفق ترین تنیسورهای تاریخ است که به رتبۀ یک هم رسیده است. با ثروت 40 میلیون دلاری او در فینال 19 گرند اسلم شرکت کرده است، و پیروز 8تای آن ها بوده است. قدرت جسمانی او در زمین زبان زد بود و به همین دلیل تنیس به شکل امروزی آن و با نام تنیس قدرتی بازی می شود.

  1. Li Na (لی نا)

شهرت لی نا این است که او تنها قهرمان گرند اسلم انفرادی از آسیای شرقی است. وی در سال 2011 در فرانسه و 2014 در استرالیا پیروز شد. در نتیجه باعث جلب توجه مرد آن منطقه به تنیس شد و این یعنی احتمال حضور تنیسور های بیشتری از آسیا در آینده. با این حال که او تعداد زیادی پیروزی نداشته است اما ثروت 50 میلیون دلاری دارد.

جان مک انرو

  1. John McEnroe (جان مک انرو)

افرادی که بعد از بازنشستگی جان تنیس تماشا می کنند قطعاً او را از برنامۀ تلویزیونی اش میشناسند. تا به امروز او نظرات کارشناسانۀ خود در مورد تنیس را بیان می کند و از نزدیک با یکی از تنیسور های مطرح کار می کند. نه تنها او را به دلیل برد های زیادش میشناسند بلکه از او به دلیل رفتارهای تند و خشنش در زمین بازی هم یاد می کنند که منجر به مشکلات فراوانی با مسؤلان تنیس شد. با این حال جان با ثروت 50 میلیون دلاری خود عضوی از لیست ثروتمندترین تنیسور هاست.

  1. Anna Kournikova (آنا کورنیکووا)

در اوج دوران حرفه ای او، نام آنا بیشترین تعداد جستجو در گوگل را داشت. با این وجود او هرگز در هیچ گرند اسلمی قهرمان نشده است. البته در 1999 و 2002 دو عنوان د مسابقات استرالیا به دست آورد. متأسفانه دوران طلایی وی در همان سال های اولیه به دلیل مشکل نخاع و کمر به پایان رسید. وی توانست با فعالیت های دیگر مانند مدل شدن، تبلیغات ثروتی بالغ بر 50 میلیون دلار کسب کند.

  1. Andy Murray (اندی مری)

تا به امروز اندی توانسته است قهرمان سه گرند اسلم باشد که از سال 2012 در آمریکا و ویمبلدن 2013 و 2016 شروع شد. پیروزی های او مهم هستند زیرا نه تنها اندی تنها بازیکن بریتانیایی است که بعد از سال 1977 قهرمان گرند اسلم انفرادی شد بلکه از سال 1936 به بعد او تنها بازیکن مرد بریتانیایی است که گرند اسلم را پیروز می شود. تا به اینجا او ثروت 70 میلیون دلاری از تنیس کسب کرده است.

ونوس ویلیامز

  1. Venus Williams (ونوس ویلیامز)

در تاریخ تنیس ونوس یکی از بهترین بازیکنان زن است که ظهور کرده است. او 7 قهرمانی گرند اسلم انفرادی و 14 قهرمانی گرند اسلم تیمی دارد. به علاوه مدال طلای المپیک را نیز دارد. ثروت او به 75 میلیون دلار می رسد.

  1. Maria Sharapova (ماریا شاراپوا)

مایا جزء معدود بازیکنان زن است که هر چهار گرند اسلم را پیروز شده است. به علاوه نکتۀ جالب این است که از سال 2003 تا 2015 او تقریباً هر سال در یک رویدادی قهرمان شده است. تخمین زده می شود که ماریا ثروتی حدوداً 135 میلیون دلاری داشته باشد.

  1. Rafael Nadal (رافائل نادال)

وقتی حبت از بازی در زمین خاکی می شود رافائل مشهورترین و موفق ترین بازیکنی است که نام برده می شود. «پادشاه زمین خاکی» 9 بار قهرمان مسابقات فرانسه و در کل 14 بار قهرمان گرند اسلم شده است. همچنین در المپیک 2008 مدال طلا را از آن خود کرد. وی ثروتی بالغ بر 140 میلیون دلار دارد.

پیت سامپراس

  1. Pete Sampras (پیت سامپراس)

در مجموع پیت با 7 قهرمانی ویمبلدن، 5 قهرمانی آمریکا، و 2 قهرمانی استرالیا، 14 قهرمانی گرند اسلم تا بازنشستگی برای خود به ثبت رساند. گفته می شود که ثروت او به 150 میلیون دلار می رسد.

  1. Serena Williams (سرینا ویلیامز)

با 160 میلیون دلار سرینا ثروتمندترین خواهر در بین ویلیامز ها است. همچنین او خواهر موفق تری است، با 38 قهرمانی مهم رکوردی که تا به اینجا کسی به آن دست نیافته است. حتی بعضی ها معتقدند که او تنها تنیسور موفق تاریخ خواهد بود. وی 4 مدال طلای المپیک دارد.

  1. Novak Djokovic (نواک جوکوویچ)

اخیراً نواک لقب بهترین بازین مرد فعال در دنیای تنیس را به خود اختصاص داده است. وی با ثروت 160 میلیون دلاری خود از برترین های لیست ثروتمندترین تنیسورها است.

آندره آقاسی - رتبه سوم در لیست ثروتمندترین تنیسور های جهان

  1. Andre Agassi (آندره آقاسی)

با داشتن یک مدال طلای المپیک و 8 عنوان گرند اسلم آندره یکی از بهترین های دوران خود بوده است. همچنین او یکی از کاریزماتیک ترین بازیکنان عصر خود بوده است. در این لیست آندره با 175 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار می گیرد.

  1. Roger Federer (راجر فدرر)

قهرمان کریر گرند اسلم و قهرمان 17 گرند اسلم، فدرر یکی دیگر از اسطوره های تنیس است. او تا به اینجا تنها بازیکنی است که رکورد قهرمانی های گرند اسلم را به نام خود ثبت کرده است. وی در اقتصاد هم بسیار موفق بوده است و ثروت 350 میلیون دلاری اش ضامن این حرف است.

  1. Ion Tiriac (یون تیریاک) – ثروتمندترین تنیسور جهان

جالب است، ثروتمندترین بازیکن در همۀ زمان ها شخصی به نام یون تیریاک است که احتمالاً برای بیشتر افراد خارج از کشور خودش شناخته شده نیست. خلاصه اینکه، او یک تاجر رومانیایی است که در یک مقطع از زندگی خود هم تنیسور حرفه ای و هم بازیکن حرفه ای هاکی روی یخ بود، اگرچه لازم به ذکر است که او به اندازه کافی خوب بود که در سال 1970 موفق به کسب عنوان دوبل فرانسه شد. در نهایت او میلیاردری با ارزش خالص تقریبی 2 میلیارد دلار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار