19/04/2024

مرحله انتخابی تنیس جام دیویس شدیداً تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت

  • توسط سروش
  • 05/03/2020
  • 0

۱۲ کشور آخر این هفته به حضور در مرحله نهایی تنیس جام دیویس چشم خواهند داشت اما این رقابت‌ها که قدمتی ۱۲۰ ساله دارند تحت تأثیر شیوع جدیدترین ویروس کشنده جهان قرار گرفته‌ است.

جام دیویس تحت تاثیر ویروس کرونا

اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی و کانادا، نائب قهرمان این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹، بریتانیا و روسیه که در مرحله نیمه‌نهایی سال گذشته حاضر بودند و همچنین صربستان و فرانسه که با وایلد کارت در این مسابقات حضور دارند سابقاً از حضور خود در مرحله نهایی تنیس جام دیویس که ماه نوامبر در مادرید برگزار خواهد شد اطمینان حاصل کرده‌اند. اما پیش‌بینی می‌شود به دلیل شیوع نگران‌کننده ویروس کرونا که بیش از ۳۰۰۰ کشته در بیش از ۵۰ کشور جهان به جای گذاشته، بیش از ۱۲ مسابقه انتخابی در روزهای جمعه و شنبه به تاریخ‌های دیگری موکول شود. در نتیجه، بازی میان ژاپن و اکوادور در شهر میکی پشت درهای بسته انجام خواهد شد. تقابل ایتالیا با کره جنوبی در شهر کالیاری نیز از لحاظ حضور هواداران محدود خواهد شد. اخیراً بازی چین در پلی‌آف گروه جهانی در رومانی به تعویق افتاد.

کی نیشیکوری، بازیکن مصدوم تیم ملی ژاپن روز پنجشنبه گفت نتوانسته ریکاوری آرنج مصدوم خود را به اتمام برساند و در بازی تیم ملی کشورش حضور نخواهد داشت. ژاپن نگون‌بخت، یوشیهیتو نیشیوکا، بازیکن رتبه چهل و هشتمی خود را نیز به همراه نخواهد داشت. نیشیوکا تصمیم گرفت به دلیل پیش‌گیری از قرنطینه شدن به علت شیوع ویروس کرونا و احتمال عدم حضور به این دلیل در مسابقات مسترز ایندین ولز در هفته آینده به ایالات متحده آمریکا بازگردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این پیشنهاد را داد که آمریکا به دلیل تهدیدات این ویروس، ورود مسافران ژاپنی را به این کشور محدود سازد. هند به کشور کرواسی، قهرمان مسابقات ۲۰۰۵ و ۲۰۱۸ سفر خواهد کرد و استالوارت لیندر پائز ۴۶ ساله را در ترکیب خود خواهد داشت. پائز اولین حضور خود در مسابقات تنیس جام دیویس را ۳۰ سال پیش تجربه کرد و آمار ۹۲ پیروزی و ۳۵ شکست را به ثبت رسانده است. او عنوان بیشترین پیروزی در دیدارهای تنیس دو نفره این مسابقات تنیس جام دیویس را یدک می‌کشد و سال گذشته و در دیدار با پاکستان به چهل و چهارمین پیروزی خود دست یافت. پائز درباره سفر خود به زاگرب کرواسی اظهار داشت:

هنوز پیروزی‌های بسیار بیشتری را باید به دست بیاوریم.

جام دیویس

ایالات متحده آمریکا که رکورد ۳۲ قهرمانی این رقابت‌ها را در اختیار دارد نیز ۲ روز احساسی را در جزایر هونولولو مقابل ازبکستان سپری خواهد کرد. باب و مایک برایان، تنیسورهای دوقلو آخرین بازی خود در تنیس جام دیویس را انجام خواهند داد و سابقاً گفته بودند که بعد از مسابقات تنیس اوپن آمریکا بازنشستگی خود را اعلام خواهند کرد. تیلور فریتز، تامی پال و ریلی اوپلکا که هگی عضو تیم ملی آمریکا هستند در میان ۶۰ تنیسور برتر جهان در رده انفرادی حضور دارند و ازبکستان حتی یک بازیکن هم در میان ۱۵۰ تنیسور برتر دنیا ندارد. در دیداری دیگر، دو تیم از آمریکای جنوبی رقابتی تمام عیار را در شهر بوگوتا برگزار خواهند کرد و در زمین رسی تیم ملی کلمبیا به مصاف آرژانتینی خواهد رفت که در سال ۲۰۱۶ توانست مقام قهرمانی را بدست بیاورد.

شهر براتیسلاوا نیز میزبان دیدار اسلواکی با جمهوری چک، قهرمان سه دوره مسابقات تنیس جام دیویس خواهد بود که این دیدار اولین تقابل تاریخ این دو کشور همسایه محسوب می‌شود. استرالیا، قهرمان ۲۸ دوره مسابقات تنیس در شهر آدلاید به تیم ملی برزیل خوش‌آمد خواهد گفت اما نیک کیریوس و الکس دی مینور، دو تن از بهترین بازیکنان تنیس انفرادی خود را به همراه ندارد. جام میلمن که در مسابقات تنیس اوپن استرالیا در بازی که پنج ست به طول انجامید به راجر فدرر سوئیسی بازی خود را واگذار کرد در ترکیب استرالیا به میدان خواهد رفت.

بازی‌های انتخابی تنیس جام دیویس در روزهای جمعه و شنبه:

کرواسی و ایتالیا در شهر زاگرب کرواسی
مجارستان و بلژیک در شهر دبرسن مجارستان
کلمبیا و آرژانتین در شهر بوگوتا کلمبیا
ایالات متحده آمریکا و ازبکستان در جزایر هونولولو آمریکا
استرالیا و برزیل در شهر آدلاید استرالیا
ایتالیا و کره جنوبی در شهر کالیاری ایتالیا
آلمان و بلاروس در شهر دوسلدورف آلمان
قزاقستان و هلند در شهر نورسلطان قزاقستان
اسلواکی و جمهوری چک در شهر براتیسلاوای اسلواکی
اتریش و اوروگوئه در شهر گزار اتریش
ژاپن و اکوادور در شهر میکی ژاپن
سوئد و شیلی در شهر استکهلم سوئد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار