28/03/2024

خوان مارتین دل پوترو جام قهرمانی ایندین ولز را از راجر فدرر ربود

  • توسط مریم
  • 01/03/2020
  • 0
خوان مارتین دل پوترو برنده مسابقات ایندین ولز 2018

ایندین ولز 2018، کالیفرنیاخوان مارتین دل پوترو با نتایج 4-6، (8) 7-6 و (2) 6-7 مقابل راجر فدرر، مسابقات آزاد بی ان پی پاربیاس (BNP Paribas Open) را با پیروزی به پایان رساند و اولین شکست سال 2018 ستاره سوئیسی را به او تحمیل کرد.

پس از 42 سال اولین پیروزی در این سری مسابقات به دست دل پترو برای آرژانتین رقم خورد، پیروزی های سریال گونه فدرر که به هفده مورد رسیده بود پایان یافت.

رویا رویی خوان مارتین دل پوترو و راجر فدرر در ایندین ولز 2018

خوان مارتین دل پوترو ست دوم در تای بریک پیروز شد هرچند با اشتباهاتی که مرتکب شده بود سه امتیاز آخر را از دست داد و باعث شد برای ست سوم نیز مقابل فدرر قرار بگیرد.

فدرر: « از دست دادن این فرصت من را ناامید می کند.»

بالاخره در سومین سرویس فدرر توانست نتیجه را به 4-5 برساند.

فدرر با در دست داشتن دو امتیاز مسابقه می توانست در این مسابقه نیز پیروز میدان باشد اما دل پوترو با شیطنت تمام احتمالات را برهم ریخت.

طولانی بودن ضربه فورهند فدرر باعث شد تا دل پوترو بتواند آن را خنثی کند. فدرر توپ ارسال شده را با ضربه بک هند پاسخ داد و اشتباهی که از دل پوترو سر زد باعث شد بتواند سومین امتیاز را نیز از آن خود کند.

دل پوترو با استفاده از ضربه موفق فورهند خود بار دیگر بازی را به تساوی کشاند. فدرر با از دست دادن توپی که در ارتفاع بر بالای بیس لاین فرستاده شده بود، امتیاز بریک دیگری را تسلیم دل پوترو نمود. بازیکن آرژانتینی با فورهندی حساب شده به گوشه زمین ست را به تساوی 5-آل کشانید.

در تای بریکر دل پوترو با کمک دو دبل فالت فدرر، نتیجه 1-6 رساند و با کسب امتیاز از فورهند ناموفق فدرر سومین امتیاز مسابقه را از آن خود کرد.

فدرر: « واقعاً نمی دانم چه اتفاقی در تای بریکر افتاد، دوست دارم دوباره آن را بازی کنم.»

خوان مارتین دل پوترو در اولین ست مسابقات ایندین ولز 2018 شش امتیاز از دست داد.

هر دو بازیکن در تای بریکر ست دوم مشاجره ای با فرگوس مورفی داور صندلی داشتند. هنگام زدن سرویس دل پوترو سر و صدای زیادی وجود داشت و آن دو اعتراض می کردند که داور به اندازه کافی به آنها هشدار نمی دهد تا ساکت باشند.

فدرر: « این موضوع هیچ تاثیری بر روی بازی من نداشت من تنها سعی می کردم انرژی لازم برای بازی خود را بدست آورم. »

دل پوتر توانست امتیاز سه ست را در مقابل لئوناردو مایر در دور چهارم و در مقابل فیلیپ کوشرایبر در یک چهارم نهایی، از آن خود کند . سال گذشته برای اولین بار توانست در یک چهارم نهایی مسابقات آزاد امریکا درمقابل فدرر برنده شود.

دل پوترو با پیروزی در آکاپولکو راه خود را برای مسابقات ایندین ولز باز نمود و در میان 10 بازیکن برتر جای گرفت. وی سال گذشته با وجود چهار عمل جراحی بر روی مچ دست تقریباً از این ورزش کناره گیری کرد.

در تنیس بانوان نیز نائومی اوساکا با برتری 3-6 و 2-6 در مقابل بازیکن روسی داریا کاساتکینا به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار