28/03/2024

از دنیس شاپووالوف تا سینر؛۵ستارهNext Gen ATP که در اوپن استرالیا حاضر هستند

  • توسط مینا
  • 20/01/2020
  • 0

طی دو فصل اخیر، هر بازیکنی که برنده فینال‌های Next Gen ATP شده، دو ماه بعد به نیمه نهایی اوپن استرالیا صعود کرده است. آیا بازهم شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود؟ به همین بهانه قصد داریم تا به پنج ستاره Next Gen ATP حاضر در ملبورن بپردازیم. در این بین نام های دنیس شاپووالوف و یانیک سینر هم دیده می شود.

از دنیس شاپووالوف تا سینر؛ ستاره های جوان حاضر در اوپن استرالیا

فلیکس اوژه آلیاسیم:

این تنیسور کانادایی Next Gen ATP از نوجوانی‌اش زیر ذره‌بین قرار داشت چراکه وقتی ۱۴ سال سن داشت به جوا‌نترین تنیسوری تبدیل شد که برنده یک مسابقه ATP Challenger Tour می‌شود. او در سال ۲۰۱۹ دلیل این توجهات را نشان داد و در حالی‌که ابتدا خارج از ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ جهانی قرار داشت، در ماه اکتبر به رده هفدهم صعود کرد. او همچنین به فینال سه تورنمنت ریو دو ژانیرو، لیون و اشتوتگارت صعود کرد. اوژه آلیاسیم به عنوان شانس هجدهم قهرمانی پا به یو اس اوپن ۲۰۱۹ گذاشت اما در دور اول طی دو ست متوالی به شاپووالوف باخت. هرچند که این تنیسور ۱۹ ساله سال ۲۰۲۰ را خوب شروع کرده است؛ او به نیمه نهایی تورنمنت آدلاید رسید و در دیداری سه سته به آندری روبلف آماده باخت. اوژه آلیاسیم به عنوان شانس بیستم قهرمانی در اوپن استرالیا در دور اول برابر یک صعودکننده از مرحله مقدماتی قرار خواهد گرفت و سپس به مصاف جیمز داک‌ورث استرالیایی یا آلیاز بدنه اسلوونیایی می‌رود.

دنیس شاپووالوف:

شاپووالوف سال ۲۰۱۹ را با بهترین نتیجه‌ای که می‌توانست بگیرد به پایان رساند و به فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس صعود کرد. او سال ۲۰۲۰ را هم با روحیه بالایی شروع کرده و در ATP Cup مقابل دو تن از ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی یعنی استفانوس تسیتسیپاس و الکساندر زوروف به پیروزی رسیده است. دنیس همچنین دیدارش برابر مرد شماره دوی دنیای تنیس یعنی نواک جوکوویچ را به تای برک ست سوم کشاند. او حالا در رده سیزدهم رنکینگ جهانی دنیای تنیس قرار دارد. شاپووالوف با وجود حدف از مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت اوکلند، با روحیه خوبی پا به ملبورن می‌گذارد؛ جایی‌که سال گذشته در دور سوم از جوکوویچ باخت و حذف شد. شاپووالوف کارش در این رقابت‌ها را مقابل مارتون فوشوویش مجارستانی آغاز می‌کند و احتمالا در مرحله بعد به مصاف جانیک سینر، مدافع عنوان قهرمانی Next Gen ATP Finals می‌رود.

دنیس شاپووالوف

میومیر کچمانوویچ:

کچمانوویچ در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار به دور اصلی هر چهار گرند اسلم سال صعود کرد و به دور دوم رولاند گاروس، ویمبلدون و یو اس اوپن هم راه یافت. این تنیسور صربستانی علاوه بر اینکه برای دیدار مقابل آندریاس سپی ایتالیایی آماده می‌شود، نیم نگاهی به دیدار برابر قهرمان سال ۲۰۱۴ این رقابت‌ها یعنی استانیسلاس واورینکا یا دامیر زومهور ۲۷ ساله در دور دوم دارد. کچمانوویچ پیشرفت خوبی داشته و از رده ۱۳۱ رنکینگ جهانی، در اواخر آگوست گذشته به رده ۴۷ رنکینگ جهانی دنیای تنیس رسید. جیمی آریاس، مرد شماره پنج سابق دنیای تنیس می‌گوید:

او در سرو زدن به اندازه کافی پیشرفت کرده و کار سختی برای شکست دادنش پیش‌روی هر تنیسوری است. او بسیار باثبات کار می‌کند و به خوبی جابجا می‌شود و آماده رقابت کردن است.

یانیک سینر:

هیچ‌یک از ستارگان Next Gen ATP در هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۹ به اندازه سینر رشد نکردند. او که سال را خارج از ۵۰۰ نفر برتر رنکینگ جهانی شروع کرده بود، دیدارش برابر استانیسلاس واورینکا در یو اس اوپن را چهار سته کرد و گائل مونفیلس، مرد شماره ۱۳ وقت دنیای تنیس را در آنتورپ شکست داد. با این حال تاثیرگذارترین عملکرد این تنیسور ایتالیایی به Next Gen ATP Finals میلان بر می‌گردد جایی‌که برابر الکس دی مینور به پیروزی رسید. حالا سینر در رده ۷۹ رنکینگ جهانی قرار دارد و در دور اول به مصاف یک صعودکننده مرحله مقدماتی می‌رود. حریف احتمالی او در دور دوم دنیس شاپووالوف می‌باشد.

الکسی پوپیرین:

پوپیرین، یکسال قبل و وقتی‌که ۱۹ سال سن داشت بسیار درخشان ظاهر می‌شد. این تنیسور استرالیایی سال گذشته در ملبورن با پیروزی برابر مرد شماره هشت وقت دنیای تنیس یعنی دومینیک تیم به دور سوم صعود کرد و در آنجا طی دیداری پنج سته به لوکاس پولیه‌ای باخت که سرانجام به نیمه نهایی صعود کرد. بعد از آن پوپیرین بیشتر هم رشد کرده است. مرد شماره ۹۵ دنیای تنیس در سال ۲۰۱۹ بیش از هر ستاره دیگری در Next Gen ATP به رقابت‌های سطح Tour صعود کرد. پوپیرین در دور اول کار سختی در پیش دارد و به مصاف شانس بیست و هشتم قهرمانی و فینالیست سال ۲۰۰۸ این رقابت‌ها یعنی جو ویلفرد سونگا می‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار