16/04/2024

دنیل مدودف: با وجود موفقیت‌ در سال ۲۰۱۹ هنوز همان آدم هستم

  • توسط سروش
  • 19/01/2020
  • 0

دنیل مدودف زمانی که در سال ۲۰۱۹ وارد مسابقات اوپن استرالیا شد، بازیکن رده نوزدهم رنکینگ تنیس مردان بود.

مصاحبه دنیل مدودف

این تنیسور روس تا آن موقع یک قهرمانی ۵۰۰ امتیازی ATP را به کارنامه خود اضافه کرده بود اما هرگز از دور یک هشتم نهایی یک گرند اسلم تنیس یا مسترز هزار امتیازی ATP عبور نکرده بود. اما گذر یک سال می‌تواند تفاوت‌های بسیاری ایجاد کند. حالا به جرأت می‌توان گفت مدودف که اکنون نفر چهارم رنکینگ ATP است، جدا از نواک جوکوویچ، راجر فدرر و رافائل نادال بزرگترین شانس قهرمانی در اوپن استرالیا ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. مدودف در این رابطه گفت:

یک تورنمنت خوب اوپن استرالیا یعنی قهرمان شدن در آن. اما اگر شما از من بپرسید که قرار است با چه دستاوردی در آن خوشحال شود، قطعا به این بستگی خواهد داشت که در مقابل چه کسی قرار بگیرم و به چه کسی ببازم. اما خودم می‌گویم اگر به یک چهارم نهایی برسم خوشحال خواهم بود. همانطور که همیشه می‌گویم، برای من اولین هدف این است که قدم به قدم پیروز شوم. اگر من به مرحله یک چهارم نهایی برسم دیگر با خودم نخواهم گفت که بسیار خوب، من به هدفم رسید و همین برای این تورنمنت کافی است. در هر رویدادی که بازی می‌کنم دوست دارم در آن به قهرمانی برسم.

دنیل مدودف در سال ۲۰۱۹ دو قهرمانی اول خود در مسابقات مسترز هزاری امتیازی ATP را تجربه کرد و همچنین در یو اس اوپن به اولین فینال گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود راه یافت. در مجموعه ورزشی فلاشینگ میدوز نیویورک و دیدار نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۹، این تنیسور روس در حالی که ابتدا دو ست از رافائل نادال عقب افتاده بود، کار را به تساوی رساند اما در ست سرنوشت‌ساز پنجم نتیجه را واگذار کرد. مدودف فصل قبل با ۵۹ پیروزی و حضور در ۹ فینال در این دو زمینه رکورددار بود در انتهای فصل شکوفا شد و در نیویورک دیگر همه او را می‌شناختند. خود دنیل مدودف در این رابطه گفته است:

من فکر می‌کنم شهرت و معروفیت عادی است. این بخشی از شغل من است و در جریان موفقیت هر ورزشکار در هر ورزشی وجود دارد. اما به طور خاص، مثلا در نیویورک، روز بعد از بازی فینال من باید هودی و عینک دودی می‌پوشیدم با این وجود مردم بازهم قادر به شناسایی من بودند. در آن وضعیت من به آیینه نگاه می‌کردم و به خودم می‌گفتم که مردم چطور می‌توانند مرا بشناسند، حتی خودم هم خودم را نمی‌شناختم.

دنیل مدودف

پیشرفت مدودف در تنیس برای او سروصدای بسیاری هم به همراه داشته است اما مدودف هنوز در بیرون از زمین تنیس همان آدم همیشگی است. مدودف در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من سعی می‌کنم که در برخورد با دوستان و خانواده‌ام همان آدم همیشگی باشم. من تغییر نمی‌کنم. هنوز هم پلی‌استیشن بازی می‌کنم، سریال نگاه می‌کنم و به سینما می‌روم و برای شام خوردن به بیرون می‌روم. شما به همین صورت می‌توانید عادی باشید.

مدودف امیدوار است که در سال ۲۰۲۰ بتواند به روند خوب خودش در برابر بهترین بازیکنان تنیس ادامه بدهد. مدودف با وجود آنکه هنوز در برابر رافائل نادال یا راجر فدرر به پیروزی نرسیده است اما نواک جوکوویچ، دومینیک تیم، استفانوس سیتسیپاس و الکساندر زورف را شکست داده است. مدودف در این باره گفت:

هرچه بیشتر با بازیکنان بزرگ بازی کنیم، از این که در چه مواردی می‌توانید خودتان را با آنها مقایسه کنید آگاه خواهید شد. برای مثال، مسابقه من در ATP Cup برابر نواک جوکوویچ برای من همه چیز داشت. من توانستم به بازی برگردم و نزدیک بود در همان بازی به پیروزی برسم. اما نواک بازی را برد. چنین بازی‌هایی به شما این اعتماد به نفس را می‌دهند که قادر به انجام چه کارهایی هستید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار