28/03/2024

از رافائل نادال تا برتینی؛ پیش‌بینی وضعیت برترین تنیسورهای مرد در سال۲۰۲۰

  • توسط مینا
  • 02/01/2020
  • 0

هنوز فصل ۲۰۲۰ تنیس آغاز نشده است اما از همین حالا هم داستان‌های زیادی برای فصل آتی در ذهن هواداران و کارشناسان ورزش تنیس شکل گرفته است. به این ترتیب نگاهی به وضعیت رافائل نادال ، فدرر و جوکوویچ خواهیم انداخت.

از رافائل نادال تا برتینی؛ وضعیت تنیسورهای برتر در سال جاری

بیگ تری (نادال، فدرر و جوکوویچ) سال ۲۰۱۹ هم چهره‌های برتر رنکینگ ATP بودند اما نسل رو به رشدی از استعدادهای جوان در راه است. بازیکنان برتری که درگیر مصدومیت بودند حالا آماده بازی هستند و استعدادهای جوانی که تحت عنوان گروه Next Gen شناخته می‌شوند باید در فصل ۲۰۲۰ خود را اثبات کنند. از طرفی دیگر، مسابقات جذاب ATP Cup هم شروعی فراموش‌نشدنی برای فصل خواهد بود و شاید در همین رویداد بتوان نتیجه گرفت که کدام بازیکنان به تورنمنت Nitto ATP Finals در انتهای فصل ۲۰۲۰ راه خواهند یافت.

در ادامه با ۸ تنیسور اصلی مسابقات مردان که در سال ۲۰۲۰ قطعاً روزهای موفقی خواهند داشت آشنا خواهیم شد و وضعیت آنها در فصل آتی را پیشبینی خواهیم کرد.

۱- رافائل نادال

رافائل نادال فصل را برای پنجمین فصل کار خود را به‌عنوان نفر اول به پایان برد. فصل ۲۰۱۹ برای رافا به‌یادماندنی بود. او با غلبه بر دومینیک تیم در رولان گاروس و با پیروزی برابر دنیل مدودف در یو اس اوپن توانست دو قهرمانی گرند اسلم کسب کند. نادال همچنین در مسترز هزار امتیازی روم و مونترال به‌ترتیب با پیروزی برابر جوکوویچ و مدودف طعم قهرمانی را چشید. نادال قصد دارد برای فصل جدید اولین قهرمانی خود از سال ۲۰۰۹ در اوپن استرالیا را تجربه کند و شروعی قدرتمندانه داشته باشد. او در چهار مرتبه از هفت حضور اخیر خود در استرالیا به نایب قهرمانی رسیده است (۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹).

رافائل نادال

۲- نواک جوکوویچ

نواک جوکوویچ با کسب قهرمانی‌های مهم در انواع زمین‌های تنیس سال خوبی را پشت سر گذاشت. او با غلبه بر نادال توانست با هفت قهرمانی اوپن استرالیا در این گرند اسلم رکورددار شود. جوکر همچنین در ویمبلدون نیز دو امتیاز قهرمانی را در تای بریک ست سوم فینال برابر راجر فدرر سیو کرد تا قهرمانی را تجربه کند. تنیسور صرب در مسابقات مسترز مادرید (پیروزی برابر سیتسیپاس) و مسترز پاریس (شاپووالوف) به امتیازات خود اضافه کرد. این بازیکن ۳۲ ساله قصد دارد در سال ۲۰۲۰ رده نخست رنکینگ را از نادال پس بگیرد. قهرمانی او در ابتدای فصل در استرالیا می‌تواند پیامی مبنی بر حضور قدرتمند وی در آغاز دهه جدید باشد.

۳- راجر فدرر

راجر فدرر ثابت کرده که سن‌وسال تنها یک عدد است. او صدمین قهرمانی خود در تور ATP را در دوبی جشن گرفت و یک ماه بعد در مسابقات مسترز میامی ایسنر را شکست داد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. اسطوره سویییسی در هاله و بازل نیز به قهرمانی رسید اما حسرت از دست دادن امتیازات قهرمانی برابر جوکوویچ در ویمبلدون را تا ابد همراه خود خواهد داشت. این تنیسور ۳۸ ساله قصد دارد در فصل جدید رکورد بیشترین پیروزی در مسابقات دوران اوپن را بشکند. جیمی کانرز ۱۲۷۴ پیروزی دارد و فدرر با ۱۲۳۷ پیروزی در تعقیب اوست.

۴- دومینیک تیم

تیم با قهرمانی در زمین‌های رس بارسلونا و کیتزبوهل یک سال خوب دیگر را تجربه کرد. او همچنین با شکست برابر نادال برای دومین‌بار نایب قهرمانی در رولان گاروس را تجربه کرد. دومینیک تیم در ایندین ولز، اولین قهرمانی مسترز خود را جشن گرفت و در چین و وین نیز طعم قهرمانی را چشید. او در انتهای فصل با رسیدن به فینال مسابقات Nitto ATP Finals کار بزرگی انجام داد هرچند آن را سیتسیپاس واگذار کرد.

دومینیک تیم

۵- دنیل مدودف

دنیل مدودف در نیمه دوم فصل ۲۰۱۹ یک پیشرفت ناگهانی را تجربه کرد تا خودش را به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان حاضر در تور معرفی کند. مدودف در شش تورنمنت پیاپی به دیدار فینال راه یافت. تنیسور روس در سینسیناتی و شانگهای دو قهرمانی مسترز اول خود را جشن گرفت. مدودف همچنین در خانه یعنی مسابقات اوپن سن پترزبورگ نیز به قهرمانی رسید. وی نخستین فینال گرند اسلم خود را در یو اس اوپن تجربه کرد که با شکست برابر نادال همراه بود. مدودف باید از همین ابتدای فصل ثابت کند که پیشرفتش در ماه‌های آخر ۲۰۱۹ اتفاقی نبوده و عزم خود را برای راه یافتن به جمع ۳ نفر برتر جزم کند.

۶- استفانوس تسیتسیپاس

تسیتسیپاس یک سال پس از قهرمانی در مسابقات Next Gen ATP Finals، فصل خود را با قهرمانی در تورنمنت Nitto ATP Finals به پایان رساند. سال فوق‌العاده او با ۵۴ پیروزی در تور همراه بود. این تنیسور یونانی همچنین در مارسی و استرویل به قهرمانی رسید تا لقب بهترین ورزشکار مرد کشور یونان در سال ۲۰۱۹ را کسب کند. تسیتسیپاس سال گذشته در استرالیا فدرر را شکست داد تا برای اولین مرتبه حضور در نیمه نهایی یک گرند اسلم را تجربه کند. او در فصل آتی همراه با مدودف از جمله بازیکنانی است که باید برای کسب قهرمانی در گرند اسلم تلاش کنند.

۷- الکساندر زورف

سال ۲۰۱۹ برای الکساندر زورف با اتفاقات متعددی همراه بود. او در نهایت فصل قبل را با رسیدن به فینال مسترز هزار امتیازی شانگهای و شکست برابر هم‌وطنش یعنی مدودف به اتمام رساند و در آخرین رویداد سال در لندن نیز به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. زورف همچنین در لیون نیز نمایشی جانانه داشت به قهرمانی رسید. اگر زورف فرم خوب خود در اواخر فصل ۲۰۱۹ را در سال آتی نیز حفظ کند به یک مدعی قهرمانی در تور تبدیل خواهد شد.

۸- متئو برتینی

سال درخشان متئو برتینی با اولین حضور او در جمع ۸ نفر برتر و نخستین تجربه بازی در سالن O۲ در جریان مسابقات Nitto ATP Finals همراه بود. برتینی همچنین در بوداپست و اشتوتگارت نیز به قهرمانی دست یافت. این تنیسور قدرتمند ایتالیایی، در یو اس اوپن برای اولین مرتبه به نیمه نهایی یک گرند اسلم رسید و همچنین در شانگهای نیز اولین حضور در مرحله نیمه نهایی یک رویداد مسترز را تجربه کرد. او جایزه بیشترین پیشرفت در سال ۲۰۱۹ از طرف ATP را از آن خودش کرد. برتینی نشان داد در انواع زمین‌های تنیس خطرناک است اما یک پیروزی برابر بیگ تری در سال ۲۰۲۰ می‌تواند شهرتی مضاعف برای دست و پا کند.

متئو برتینی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار