19/04/2024

رافائل نادال به عنوان دومین ورزشکار برتر سال اروپا انتخاب شد

  • توسط مینا
  • 02/01/2020
  • 0

رافائل نادال ، مرد شماره یک و ستاره بی بدیل دنیای تنیس بعد از راننده بریتانیایی تیم فرمول یکی مرسدس بنز یعنی لوییز همیلتون در جایگاه دوم نظرسنجی بهترین ورزشکار سال اروپا قرار گرفت.

رافائل نادال جزو برترین ورزشکاران سال

مارسل هیرشر، اسکی باز اهل کشور اتریش هم در جایگاه سوم این لیست جای گرفت. لوییز همیلتون بریتانیایی ‌که در فرمول یک رقابت می‌دهد، با ۱۵۱ امتیاز در صدر جای گرفت. این در حالی بود که رافائل نادال با کسب ۱۴۰ امتیاز پشت سر این راننده باتجربه قرار گرفت. همیلتون که سابقه شش قهرمانی جهان فرمول یک را در کارنامه دارد همواره به عنوان یکی از بهترین رانندگان تاریخ این ورزش به یاد آورده می‌شود و در سال ۲۰۱۹ موفق شد تا رکورد قهرمانی‌های جهان مایکل شوماخر آلمانی را بشکند. او همچنین در سال ۲۰۱۹ برای سومین سال متوالی عنوان قهرمانی فرمول یک را به دست آورد. رافائل نادال هم فصل را در صدر رنکینگ جهانی تنیس مردان به پایان رسید؛ علاوه بر قهرمانی در اوپن فرانسه و یو اس اوپن او به تیم اسپانیا کمک کرد تا ماه نوانبر در مادرید ششمین قهرمانی‌اش در دیویس کاپ را به دست آورد. نادال فصل ۲۰۱۹ را در حالی شروع کرد که بدون از دست دادن حتی یک ست به فینال اوپن استرالیا رسید اما در فینال طی سه ست متوالی به نواک جوکوویچ صربستانی باخت.

بعد از حذف از اوپن مکزیک، نادال به دلیل مصدومیت از حضور در ایندین ولز و اوپن میامی کناره‌گیری کرد. سپس نادال در تورنمنت‌های مونت کارلو، بارسلونا و مادرید با قبول شکست از رقبایش از دور رقابت‌ها کنار رفت. رافا در رقابت‌های رم نخستین قهرمانی فصلش را به دست آورد. بعد از آن نوبت به رولان گاروس رسید؛ جایی که نادال با از دست دادن تنها دو ست، دوازدهمین قهرمانی‌اش را به دست آورد. نادال در نیمه نهایی ویمبلدون به راجر فدرر باخت، با شکست دنیل مدودف در فینال به قهرمانی راجرز کاپ دسید و برای دومین سال متوالی از حضور در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی انصراف داد تا تمرکزش را روی یو اس اوپن بگذارد. نادال در یو اس اوپن نوزدهمین قهرمانی‌اش در تاریخ گرند اسلم‌ها را به دست آورد اما در تورنمنت پایان فصل با وجود شکیت دادن مدودوف و تسیتسیپاس موفق نشد تا از دور گروهی صعود کند و به نیمه نهایی برسد.

رافائل نادال

هیرشر که بازنشستگی‌اش از دنیای ورزش را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، با ۷۶ امتیاز در رده سوم لیست مذکور جای گرفت. او بالاتر از نواک جوکوویچ صربستانی‌ای قرار گرفت، که ۷۱ امتیاز به دست آورده بود؛ نوله در سال ۲۰۱۹ به قهرمانی در اوپن استرالیا و ویمبلدون رسید. سیفان حسن، دو و میدانی‌کار هلندی هم با کسب ۶۹ امتیاز در جایگاه پنجم لیست برترین ورزشکاران اروپا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. تنها تنیسور دیگری که در جمع ۲۰ ورزشکار برتر این لیست قرار گرفت، استفانوس تسیتسیپاس یونانی بود که در ماه نوامبر برنده تورنمنت پایان فصل موسوم به Nitto ATP Finals ۲۰۱۹ شد و در رده بیستم این لیست قرار گرفت. راجر فدرر سوئیسی که پیش از این پنج بار برنده این جایزه شده بود حتی در بین ۲۰ نفر برتر لیست اعلام شده هم قرار نگرفت. هم مردان و هم زنان واجد شرایط حضور در این نظرسنجی هستند که توسط واحد خبری لهستانیِ PAP و ۲۶ واحد خبری دیگر در سراسر اروپا این رای گیری را انجام می‌دهند. ده ورزشکار منتخب سال ۲۰۱۹ اروپا به شرح زیر انتخاب شدند:

۱. لوییز همیلتون (بریتانیا – فرمول یک): ۱۵۱ امتیاز

۲. رافائل نادال (اسپانیا – تنیس): ۱۴۰ امتیاز

۳. مارسل هیرشر (اتریش – اسکی آلپاین): ۷۶ امتیاز

۴. نواک جوکوویچ (صربستان – تنیس): ۷۱ امتیاز

۵. سیفان حسن (هلند – دو و میدانی): ۶۹ امتیاز

۶. ویرجیل فن دایک (هلند – فوتبال): ۶۱ امتیاز

۷. کارستن وارهلم (نروژ – دو و میدانی): ۴۷ امتیاز

۷. مارک مارکز (اسپانیا – موتور سواری) : ۴۷ امتیاز

۹. یانیس آنته‌توکونمپو (یونان – بسکتبال): ۴۶ امتیاز

۱۰. یوهانس سینگنس بو (نروژ – ورزش دوگانه): ۴۴ امتیاز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار