29/03/2024

دنیس شاپووالوف و سایر تنیسورهای در ATP Cup از اهدافشان در سال جدید می‌گویند

  • توسط سروش
  • 02/01/2020
  • 0
دنیس شاپووالوف،

دنیس شاپووالوف و استفانوس تسیتسیپاس در تازه‌ترین مصاحبه‌هایشان در مورد اهدافشان در ATP Cup ۲۰۲۰ صحبت کردند.

مصاحبه دنیس شاپووالوف

بازیکنان دنیای تنیس عملا فصل جدید این بازی‌ها را پیش از شروع سال ۲۰۲۰ آغاز کردند. در روز آخر سال ۲۰۱۹، برخی از اعضای تیم کانادا، تیم فرانسه، تیم یونان و تیم صربستان از اهدافشان در سال ۲۰۲۰ صحبت کردند. دو بازیکن برتر کانادا در بخش انفرادی یعنی دنیس شاپووالوف و فلیکس اوژه آلیاسیم که در حال حاضر در بریزبینِ استرالیا حضور دارند،‌ از همین حالا اهداف بزرگی برای فصل ۲۰۲۰ در نظر دارند. شاپووالوف می‌گوید:

بزرگ‌ترین هدف من در سال ۲۰۲۰ حفظ روند رو به رشدی که دارم و لذت بردن از سبک زندگی و تنیسی که در پیش گرفتم، می‌باشد. می‌خواهم تا از همین جا به تمام هواداران و مردم در سراسر دنیا سال جدید را تبریک بگویم.

این در حالی است که دنیس شاپووالوف سال ۲۰۱۹ را چندان خوب شروع نکرد و در مراحل ابتدایی اوپن اوکلند، اوپن استرالیا، اوپن روتردام و اوپنِ ۱۳ از گردانه این رقابت‌ها حذف شد و با چنین شرایطی وارد مسابقات ایندین ولز شد. او در یک هشتم نهایی این بازی‌ها به هوبرت هورکاچ باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد اما موفق شد تا در مسیر صعودش به نیمه نهایی اوپن میامی، استفانوس تسیتسیپاس و فرانسیس تیفوئه را شکست دهد. او در نیمه نهایی اوپن میامی به راجر فدرر باخت اما با همین نتیجه هم در جمع ۲۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی قرار گرفت. شاپووالوف در مسترز پاریس هم با شکست ژیل سیمون، فابیو فونینی، الکساندر زوروف و گائل مونفیلس و کناره‌گیری رافائل نادال به فینال این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی رسید و با وجود شکست در مقابل نواک جوکوویچ سال را در جایگاه پانزدهم رنکینگ جهانی به پایان برد.

اوژه آلیاسیم هم در سال ۲۰۲۰ انتظارات نسبتا ساده‌ای از خودش دارد:

در ذهن خودم، چشم اندازی یک ساله برای دوران حضورم در دنیای تنیس ندارم اما طبیعی است که خواهان پیروزی در دیدارها و لذت بردنم از حضورم در بالاترین سطح این رشته ورزشی باشم.

تیم کانادا فصل ۲۰۲۰ را در رقابت‌های ATP Cup و از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه به وقت محلی در بریزبین و مقابل یونانی آغاز می‌کند که به رهبری استفانوس تسیتسیپاس پا به این رقابت‌ها گذاشته است. قهرمان رقابت‌های Nitto ATP Finals ۲۰۱۹ می‌خواهد تا در دهه جدید به موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ‌تری دست یابد. تسیتسیپاس در گفت و گویی اظهار کرد:

چشم انداز من برای سال جدید این است که پیام‌های بیشتری دهم و روزهای سرگرم‌کننده بیشتری را بسازم‌.

گائل مونفیلس و بنویت پیر از تیم فرانسه گرچه هنوز هم شما را می‌خندانند اما در ذهنشان چشم انداز شخصی‌تری برای سال جدید دارند.

دنیس شاپووالوف

گائل مونفیلس گفت:

چشم انداز من برای سال جدید کاملا ساده است: اینکه صورت خودم را اصلاح کنم. این کار واقعا برای من لازم است. این مسئله شخصی بود اما وقت شناسی موضوعی است که بسیار برای مربی‌ام مهم است و امیدوارم تا در سال جدید آن را به درستی انجام دهم.

بنویت پیر در این مورد به مونفیلس جواب داد:

قطعا این مسئله اهمیت دارد چراکه وقتی می‌خواهیم فیفا بازی کنیم هم اغلب دیر می‌کنی و دلیلش هم این است که می‌دانی بازنده خواهی شد. از این رو امیدوارم که وقت شناس شوی.

ویکتور ترویکی از تیم صربستان درباره کاری که تمام بازیکنان حاضر در ATP Cup می‌خواهند تا در سال ۲۰۲۰ انجام دهند گفت:

برای من تنها لذت بردن از زندگی و حضور در زمین تنیس مهم است. علاوه بر آن فکر می‌کنم که لذت بردن از حضور هواداران در کنارم نیز بسیار اهمیت دارد. این‌ها اهداف من در سال جدید هستند.

ترویکی اضافه کرد:

علاوه بر این یکی دیگر از اهداف مهم من در سال ۲۰۲۰ حفاظت از سلامتی‌ام و اینکه به جمع ۱۰۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی تنیس مردان برگردم می‌باشد. در مجموع امیدوارم تا برای چند سال دیگر از حضور در دنیای تنیس لذت ببرم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار