29/03/2024

برگزاری مسابقات تنیس باز هم به خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 25/07/2020
  • 0

مسابقات تنیس که قرار بود از بیست و چهارم مرداد ماه معادل چهاردهم آگوست دوباره در شهر واشنگتن آمریکا از سر گرفته شود، مجددا بخاطر ویروس کرونا لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

تکلیف برگزاری مسابقات تنیس چه خواهد شد؟

مسابقات ۵۰۰ امتیازی تنیس واشنگتن قرار بود اولین مسابقه‌ای باشد که بعد از پنج ماه برگزار می‌شود ولی با بررسی‌های مجدد فدراسیون بین المللی تنیس، این مسابقات فعلا لغو شده تا برگزاری این مسابقات به زمانی دیگر موکول شود. برنامه اعلام شده که قرار بود به ترتیب برگزار شود به شرح زیر بوده است:

  • ۲۴ مرداد (۱۴ آگوست) – مسابقات ۵۰۰ امتیازی واشینگتن
  • ۱ شهریور (۲۲ آگوست) – مسابقات مسترز سینسیناتی
  • ۱۰ شهریور (۳۱ آگوست ) – مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا
  • ۱۸ شهریور (۸ سپتامبر) – مسابقات ۲۵۰ امتیازی کیتسبول
  • ۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر) – مسابقات مسترز مادرید
  • ۳۰ شهریور (۲۰ سپتامبر) – مسابقات مسترز رم
  • ۶ مهر (۲۷ سپتامبر) – گرند اسلم رولاند گاروس

مسابقات تنیس

که فعلا با لغو اولین مسابقه مشخص نیست تکلیف ادامه برگزاری مسابقات تنیس چه خواهد شد. گفته می‌شود نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا و شدت گرفتن دوباره آن در سراسر جهان و همچنین محدودیت‌های بین کشورها بخاطر حمل و نقل هوایی از اصلی‌ترین دلیل‌های لغو بوده است. همان طور که می‌دانید وضعیت فعلی کشور آمریکا هم بسیار وخیم است و این کشور بیشترین مبتلا را به ویروس کرونا دارد و همین عامل هم باعث شده تا شک و تردیدهایی جهت برگزاری ادامه مسابقات تنیس مخصوصا در این کشور به وجود بیاید. البته همانطور که در بالا ذکر شد مسابقات ۵۰۰ امتیازی واشینگتن تنها مسابقه آمریکا نبود، بلکه قرار است در تاریخ ۱ شهریور مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی و سپس در تاریخ ۱۰ شهریور گرند اسلم یو اس اوپن برگزار شود و شرایط فعلی شاید باعث لغو این دو رویداد هم بشود. ATP قرار است تا ۲ هفته دیگر، برنامه کامل فصل ۲۰۲۰ را منتشر کند که شاید بار دیگر شاهد تغییراتی در برگزاری بازی‌ها باشیم که البته بسیاری از تنیسورهای مطرح جهان پیشاپیش انصراف خود را از این مسابقات اعلام کرده بودند.

از جمله رافائل نادال که از مسابقات آمریکا انصراف داده و اعلام کرده بود تمرکز خود را بر روی مسابقات مسترز مادرید گذاشته و همچنین راجر فدرر که البته به دلیل مصدومیت پنج ماهی است که دور از میادین است و از همه مسابقات سال ۲۰۲۰ انصراف خود را اعلام کرد و به هواداران قول داد تا در سال ۲۰۲۱ با تمام قوا بازگردد. همچنین پیش از این دو نواک جوکوویچ نیز که خودش، همسرش و مربی بدنسازش در اوایل تیرماه به ویروس کرونا مبتلا شدند، اعلام کرده بود که در مسابقات واشنگتن شرکت نمی‌کند ولی در صورت امکان در سینسیناتی حضور پیدا می‌کند. در هر صورت باید صبر کرد و دید که شرایط برگزاری مسابقات تنیس در سال ۲۰۲۰ در نهایت چه می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار