28/03/2024

نواک جوکوویچ قهرمان تنیس انفرادی اوپن استرالیا شد

  • توسط سروش
  • 02/02/2020
  • 0

نواک جوکوویچ همان کاری را کرد که باید انجام می‌داد. او از باختن امتناع ورزید و در موقع نیاز بهترین بازی تنیس خود را ارائه داد. حتی سن هم مانع عملکرد خوب او نشد.

قهرمانی نواک جوکوویچ در اوپن استرالیا

جوکوویچ توانست یکشنبه شب هشتمین عنوان تنیس اوپن استرالیا و دومین قهرمانی متوالی و همچنین هفدهمین قهرمانی گرند اسلم خود را بدست آورد. او در ست اول ۶-۴ پیروز شد اما ست دوم را با نتیجه ۴-۶ واگذار کرد. ست سوم نیز با شکست ۲-۶ او همراه بود اما در ست‌های چهارم و پنجم به ترتیب با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ توانست بر حریف خود غلبه کند. نواک جوکوویچ در پایان بازی اظهار داشت:

من در آستانه باخت در این بازی بودم. دومینیک ریتم بازی من را در یک لحظه به هم زد. او بازیکن بهتری است. شاید یک امتیاز- و یک ضربه- تفاوت ما را در امشب رقم زد.

با این وجود، نواک جوکوویچ رکورد خود در نیمه نهایی‌ها و فینال‌های را در ملبورن پارک به ۱۶ پیروزی رساند و هیچ شکستی در این میان ثبت نشد و این بدان معنی است که او جای رافائل نادال را خواهد گرفت و عنوان تنیسور شماره ۱ جهان را باز پس خواهد گرفت. هیچ مرد دیگری در دنیای تنیس بیش از ۶ بار نتوانسته در این تورنمنت پیروز باشد. تنها راجر فدرر سوئیسی با ۲۰ و رافائل نادال با ۱۹ قهرمانی، عنوان قهرمانی بیشتری از نواک جوکوویچ دارند. دومینیک تیم، تنیسور شماره ۵ دنیا که در این فینال‌های بزرگ ۳ شکست دارد و هیچ بردی را پیش روی خود نمی‌بیند به جوکوویچ گفت:

این یک دستاورد فوق‌العاده است. دستاوردهایی که تو در طول این سال‌ها داشته‌ای باورکردنی نیست. فکر می‌کنم تو و دو بازیکن دیگر بازی تنیس را وارد یک سطح کاملاً جدید کردید.

نواک جوکوویچ

هر دو فینالیست درباره آتش‌سوزی ویرانگری که چندین انسان و میلیون‌ها حیوان را در استرالیا به کام مرگ فرستاد صحبت کردند. همچنین جوکوویچ به مرگ اخیر کوبی برایانت، ستاره بسکتبال NBA به همراه دخترش در سانحه سقوط هلی‌کوپتر نیز اشاره کرد. جوکوویچ با اشاره به دومینیک تیم اظهار داشت:

مطمئنم تو یک عنوان قهرمانی در گرند اسلم بدست خواهی آورد. بیشتر از یکی!

جوکوویچ که کمی بیش از شش ماه قبل راجر فدرر را در فینال ویمبلدون و در ۵ ست مغلوب ساخته بود بار دیگر نشان داد که او را هیچ‌گاه نمی‌توان دست کم گرفت. اما این پیروزی برای این بازیکن ۳۲ ساله صربستانی آسان بدست نیامد. او ۶ گیم پشت سر هم را به تیم واگذار کرد و تیم رافائل نادال را در یک چهارم نهایی مغلوب ساخته بود. جوکوویچ در ست سوم توسط دکتر و مربی خود معاینه شد و در کنفرانس خبری به جای شامپاین پیشنهادی مسئول تورنمنت یک نوشیدنی آنتی اکسیدانی نوشید و گفت:

انرژی من به طور قابل ملاحظه‌ای افت داشت.

در دو لحظه کلیدی، جوکوویچ عادت معمول خود در امتیازگیری را ترک کرد، حالت هجومی به خود گرفت و وقتی هنگام امتیاز بریک بود به سمت تور حمله کرد، یک بار در ست چهارم و وقتی بازی ۲-۱ بود و بار دیگر در ست پنجم و باز هم در عدد ۲-۱. هر دو بار توانست موفق باشد. جوکوویچ در این باره گفت:

شخصیت بازی من این‌گونه نیست اما یا همه چیز را از دست ‌می‌دادم یا همه چیز را بدست می‌آوردم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار