29/03/2024

مسابقات مسترز کانادا؛پیروزی زوج اندی ماری و فلیسیانو لوپز در رقابت‌های دوبل

  • توسط سروش
  • 09/08/2019
  • 0

تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا در دو شهر مونترال و تورنتو در حال برگزاری است و تنیسورهای مرد و زن در دو بخش انفرادی و دوبل با هم به رقابت می پردازند. اندی ماری پس از عمل جراحی خود و رهایی از بند مصدومیت در پنجمین تورنمنت تنیس خود و باز هم در مسابقات دوبل حضور پیدا می کند.

پیروزی زوج اندی ماری و لوپز در دوبل مردان

اندی ماری به همراه دوست قدیمی و اسپانیایی اش، فلیسیانو لوپز بار دیگر در رقابت های دونفره (دوبل) شرکت کرده و امیدوار به قهرمانی در تورنمنت راجرز کاپ می باشد. آن ها دو ماه پیش و در کنار هم موفق به فتح مسابقات لندن (جام ملکه) شدند و حال در نخستین بازی خود در رقابت های راجرز کاپ و در بخش دوبل مردان، موفق به پیروزی در این بازی ها شدند. زوج اندی ماری از بریتانیا و فلیسیانو لوپز از اسپانیا با برتری ۲-۱ و با امتیازات ۶-۷ (۵-۷)، ۶-۳ و ۱۱-۹ مقابل سید دوم این مسابقات یعنی مارسلو ملو از برزیل و لوکاس کوبوت از لهستان، به دور یک هشتم پایانی این رقابت ها صعود کردند. در مرحله یک هشتم ماری و لوپز به مصاف مارتین و چاردی از کشور فرانسه خواهند رفت. جرمی چاردی و فابریس مارتین، فینالیست های مسابقات رولاند گاروس به حساب می آیند و زوج اندی ماری و لوپز به هیچ وجه بازی آسانی مقابل این دو تنیسور فرانسوی نخواهند داشت.

اندی ماری پس از شروع پیروزمندانه در مسابقات راجرز کاپ گفت:

در ست نخست و هنگامی که بازی به تای بریک کشیده شد، خوش شانس نبودیم و نتوانستیم پیروز بیرون بیاییم. اما احساس ما این بود که برای به دست آوردن این جام باید نهایت تلاش خود را به کار بندیم و برای همین، دو ست بعد را با جدیت بیشتری ادامه دادیم و درنهایت نیز به پیروزی رسیدیم.

این دیدار که یک ساعت و ۵۸ دقیقه به طول انجامید، در امتیاز سرویس زوج ماری و لوپز برتری محسوسِ ۹ به ۳ نسبت به حریف خود داشتند و در سروپوینت ها نیز برتری با ماری و لوپز (۵۱ به ۴۸) بود.

اندی ماری فلیسیانو لوپز

فلیسیانو لوپز هم پس از پایان نخستین مسابقه اش در تورنمنت راجرز کاپ اظهار داشت:

بازی در کنار اندی برایم بسیار سرگرم کننده است. امروز نیز روز ویژه ای برای ما دو نفر بود و فکر می کنم از هر لحاظ شایستگی پیروزی در این مسابقه را داشتیم.

در دیگر دیدار مهم برگزار شده مسابقات دوبل مردان، زوج هِنری کونتینن از فنلاند و جان پیرس از استرالیا در مرحله یک شانزدهم پایانی برابر رادو آلبوت از مولداوی و کارن خاچانوف از روسیه قرار گرفتند که این دیدار با پیروزی ۲-۱ و البته سخت زوج کونتینن و پیرس به پایان رسید. این دو تنیسور که سال گذشته به مقام قهرمانی رقابت های مسترز راجرز کاپ نیز دست یافته بودند و به نوعی مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات نیز شناخته می شوند در مرحله یک هشتم به مصاف زوج مارسل گرنولرس از اسپانیا و هراسیو زبالوس از آرژانتین خواهند رفت. در مسابقه جالب توجه دیگر رقابت های اوپن کانادا، زوج روهان بوپانا از هند و دنیس شاپاولوف از کانادا به مصاف سید چهارم این مسابقات و فینالیست رقابت های گرند اسلم ویمبلدون، نیکولاس ماهوت و ادوارد راجر-واسلین از فرانسه رفتند که در عین ناباوری این بوپانا و شاپاولوف بودند که با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۶-۱ و ۱۰-۶ برابر این زوج فرانسوی به پیروزی رسیدند. جالب است بدانید که این دو تنیسور هندی و کانادایی برای اولین بار در اول ماه ژانویه ۲۰۱۹ نام خودشان را در مسابقات ATP و رقابت های اشتوتگارت آلمان به ثبت رسانده بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار