27/04/2024

مسابقات تنیس مسترز کانادا؛ پیروزی رافائل نادال مقابل دن ایوانز بریتانیایی

  • توسط سروش
  • 09/08/2019
  • 0

رافائل نادال کار خود را با پیروزی در رقابت های ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا شروع کرد. این تورنمنت معتبر دنیای تنیس که با نام راجرز کاپ نیز مشهور است، از قدمت ۱۳۸ ساله برخوردار بوده و در دو شهر مونترال و تورنتوی کشور کانادا برگزار می شود.

پیروزی رافائل نادال مقابل تنیسور بریتانیایی

رافائل نادالِ اسپانیایی که فاتح ۱۸ گرند اسلم تاریخ رقابت های تنیس است، در نخستین بازی خود که از مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد، با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ (۸-۶) و ۶-۴ مقابل دن ایوانز از بریتانیا به پیروزی رسید تا به مرحله بعد این مسابقات صعود نماید. رافائل نادال تنها ضلع مثلث بیگ تری است که در رقابت های راجرز کاپ حضور پیدا کرده و دو ضلع دیگر یعنی راجرز فدرر و نواک جوکوویچ حاضر به شرکت در این تورنمنت تنیس نشده اند. این دیدار در زیر بارش شدید باران انجام پذیرفت و به همین دلیل نیز وقفه نیم ساعته در این بازی صورت پذیرفت. نادال در ست نخست کار سختی را برابر دن ایوانز، نفر دوم رنکینگ برترین تنیسورهای مرد بریتانیایی داشت و در تای بریک موفق به شکست این تنیس باز ۲۹ ساله شد. رافائل نادال که در سید نخست مسابقات راجرز کاپ قرار دارد، در دومین بازی خود از مرحله یک هشتم نهایی به مصاف گویدو پلا از آرژانتین خواهد رفت.

رافائل نادال

تنیسور ۲۹ ساله آرژانتینی در مرحله یک شانزدهم موفق به شکست ۲-۱ رادو آلبوت از مولداوی با نتایج ۶-۳، ۲-۶ و ۷-۶ (۷-۲) شده بود. سلطان زمین های خاک رس، اولین بازی خود را پس از نیمه نهایی مسابقات گرند اسلم ویمبلدون برابر دن ایوانز انجام داد و از همین حالا او را می توان بخت شماره یک قهرمانی رقابت های مسترز کانادا به شمار آورد.سال ۲۰۱۹ برای دن ایوانز تاکنون بسیار خوب دنبال شده و او از رتبه ۱۹۰ توانست خود را به جایگاه ۵۳ برساند و به زودی در جمع ۵۰ تنیسور برتر دنیا قرار گیرد. بازی خوب او در دیدار مقابل نادال و به خصوص در ست نخست، نشان داد که او به وضوح می تواند برای غول های سرشناس این رشته ورزشی، دردسرآفرین باشد.

قهرمان چهار دوره مسابقات مسترز کانادا در پایان دیدارش مقابل دن ایوانز در جمع خبرنگاران گفت:

خوشحالم که یک بازی سخت را با پیروزی پشت سرگذاشتم. من خاطرات خوبی از این رقابت ها در ذهن دارم و اولین بار در سال ۲۰۰۵ در اینجا (مونترال) موفق به قهرمانی شدم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار