19/04/2024

چگونه بازی تنیس زندگی من را تغییر داد؟

  • توسط آزاده یوسفی
  • 28/02/2020
  • 0
چگونه بازی تنیس زندگی من را تغییر داد؟

اگر به دنبال ورود به دنیای ورزش تنیس هستید باید بدانید که تنیس بازی بسیار جذابی است. بنابراین حتی نیاز به یک روز بیشتر فکر کردن نیست و از همین حالا شروع کنید. همچنین ممکن است جز آن دسته از افرادی باشید که مدت هاست در این رشته ورزشی فعالیت دارید و قصد دارید در آن پیشرفت کرده و جدی تر به بازی تنیس بپردازید.
فارغ از مکان زندگی شما فرصت های زیادی برای بازی و تمرین وجود دارد. تنیس یک ورزش رقابتی در عین حال سرگرم کننده بوده و ورزشی مناسب افرادی است که قصد معاشرت با افراد بیشتر در رشته های ورزشی را دارند.

اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، از زمانی که به طور منظم به ورزش تنیس پرداختم، زندگی من به طور کامل دستخوش تغییراتی شد. این رشته ورزشی علاوه بر سرگرم کننده بودن، بسیار اعتیاد آور است؛ به طوری که می توانید آن را تا سنین بالا نیز ادامه دهید. چیزهای شگفت انگیز بسیاری در ارتباط با ورزش تنیس وجود دارد که می توان صدها کتاب درباره آن نوشت.

با این حال سعی کردم با یک جمع بندی کوچک و در حد نوشتن یگ بلاگ پست، تاثیر تنیس در زندگی شخصی خود را بازگو کنم. در این جا مزایایی که با 25 سال تجربه در این رشته ورزشی کسب کردم را بازگو می کنم.

– به بهبود تناسب اندام و سلامتی من کمک زیادی کرد.
– باعث افزایش تندرستی و اعتماد به نفس من شد.
– تنیس باعث شد خود را بخشی از یک تیم حس کنم.
– یاد گرفتم که از در سختی ها بجنگم
– دایره ارتباطات من را گسترش داد
– باعث ایجاد درآمد برای من شد
– به من اشتیاق مادام العمری دادی که هرگز تمام نمی شود.

بنابراین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید سلامتی خود را بهبود بخشیده، دایره دوستان خود را گسترده تر کنید و یا زندگی بهتری را تجربه کنید کافی است تجربه بازی تنیس و این رشته ورزشی جذاب را داشته باشید.

بهبود تناسب اندام و سلامتی

بهبود تناسب اندام و سلامتی

قبل از این که ورزش تنیس را آغاز کنم، گهگاهی به سالن های بدنسازی می رفتم و در آنجا به تمرین و ورزش می پرداختم. به طور کلی بدن نه خیلی روی فرمی نه از فرم افتاده ای داشتم. در حالی که چندین پوند چربی داشتم تمارین کاردیو برای من مناسب نبودند. زمانی که به طور جدی و منظم به بازی تنیس پرداختم، تقریبا یک ماهی طول کشید تا تفاوت قابل ملاحظه و مثبتی در بدن و سلامت اندامم دیده شود.
بعد از بازی های مداوم، بدنم لاغر تر شد و ضربان قلبم بهبود یافت. خیلی جالب بود که بعد از مدت بسیار کمی توانسته بودم تفاوت قابل ملاحظه ای در بدن و حرکاتم احساس کنم و این حس خوشایند و باور نکردنی بود. نکته قابل توجه این بود که ورزش یک بازی سرگرم کننده است و این باعث می شد تا حتی به عنوان یک ورزش نیز احساس نشود.

افزایش اعتماد به نفس و تندرستی

افزایش اعتماد به نفس و تندرستی

من معتقدم که اعتماد به نفس احساسی نیست که انسانی بتواند به خودی خود داشته باشد مگر آنکه توانایی و تجربه در کار و عملی را داشته باشد و بدین ترتیب اعتماد به نفس بالایی داشته باشد. به طور مثال اگر تا کنون بازی تنیس انجام نداده اید و الان از شما خواسته می شود تا ضربه ای بزنید و اعتماد به نفس داشته باشید، معنا و مفهوم خاصی در پی ندارد. وقتی شما هیچ گونه مهارت و تجربه ای در تنیس ندارید چرا باید اعتماد به نفس زدن ضربه داشته باشید؟

این در حالی است که اگر مدتی به ورزش بپردازید و سپس از شما خواسته شود تا اعتماد به نفس داشته باشید از آنجا که یک سری مهارت های لازم را دارید ناخوداگاه اعتماد به نفس انجام دادن آن کار را نیز خواهید داشت.
من به نوبه خود وقتی وارد زمین تنیس می شدم و تجربه ای نداشتم صرفا از روی حدس و گمان به بازی می پرداختم و اعتماد به نفس چندانی نداشتم. با گذشت زمان و شروع بر روی نقاط ضعف خود و بهبود آن ها، اعتماد به نفس من افزایش پیدا کرد. با گذشت سال ها و افزایش مهارت های تنیس، اعتماد به نفس من نیز ده ها برابر شد.

من به شخصه متوجه شدم که چگونه تجربه و مهارت در زمین و بازی تنیس می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود. بعد از آن به این نتیجه رسیدم که این قضیه می تواند برای هر بخش از زندگی ما انسان ها صادق باشد. تنیس واقعا استعاره ای برای دنیای واقعی است. هرچه کار شما سخت تر باشد، موفق تر خواهید بود. هر چه موفق تر شوید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

در حالی که در این رشته ورزشی مشغول بودم، تغییر در قدرت جسمانی من باعث افزایش اعتماد به نفس من نسبت به سایر جنبه های زندگی شد. نه تنها زندگی من بهتر و بهتر شد، بلکه زندگی و معاشرت با دوستانم، خانواده ام، اطرافیانم، تحصیلاتم و دایره ارتباطاتم بهتر و گسترده تر شد.
بازی های پی در پی و دنبال کردن این رشته ورزشی باعث شد تا از لحاظ ذهنی احساس بهتری داشته باشم. این قضیه به نوبه خود روی خواب من تاثیر گذاشته بود و با آرامش بیشتری می خوابیدم. این فرایند به طور ویژه روی تغزیه من نیز تاثیر گذار بود و باعث شد تا رژیم های غذایی سالم و به دور از زیاده خوری داشته باشم، منظم ورزش کنم و به فکر تندرستی خود باشم.

حضور به عنوان بخشی از تیم

حضور به عنوان بخشی از تیم

قبل از این که در دوران دانشگاه تیم تنیس را تشکیل دهیم، در طی چند دوره در دبیرستان بیس بال بازی می کردیم و در تیم مدرسه حضور داشتم. وقتی در سومین سال حضور خود در دانشگاه فرصت تشکیل تیم تنیس به من داده شد بسیار هیجان داشتم. با تشکیل تیم و آشنایی با هم تیمی های جدید به دنیای جدیدی روی آوردم. من رقابت و بازی با تیم های تنیس دیگر دانشگاه ها و شهرها را دوست داشتم و در صورت امکان از آن استقبال می کردم. مربی که در دانشگاه ما را همراهی می کرد فرد بسیار فوق العاده و با تجربه ای بود و این امر باعث شد تا بتوانم در حرفه تنیس مهارت های بیشتری را بیاموزم.

اگر شما به عنوان خواننده این متن، دوران دانشگاهی را پشت سر گذاشته و از چنین موقعیتی برخوردار نیستید، مطمئن باشید که در محل زندگی شما شرایط و فرصت های بهتری برای بهبود بازی تنیس شما وجود دارد و کافی است تا دنبال موقعیت های متفاوت، آشنایی با دیگر افراد و تشکیل یک تیم حتی دو نفره باشید.

بهترین هم تیمی ها همیشه پشتیبان یکدیگر بوده و باعث می شوند تا بازی تنیس حتی در رقابتی ترین حالت ممکن برای شما سرگرم کننده و لذت بخش باشد. به همین دلیل من به شخصه همیشه بازی های دو نفره را بیشتر از بازی تنیس سینگل دوست داشتم و دنبال می کنم. اگر تا کنون تجربه بازی و هم تیمی شدن با شخصی را نداشتید پیشنهاد می کنم حتما آن را تجربه کنید.

جنگیدن در سختی ها

جنگیدن در سختی ها

زندگی چیزی نیست جز روبه رو شدن با آن. همه ما در طول زندگی با چالش هایی رو به رو هستیم؛ خواه در دوران مدرسه، دانشگاه، با خانواده یا دوستان. ورزش نیز از این امر مستثنی نیست و به نوبه خود هر ورزشی از جمله تنیس دارای چالش هایی است. من در ابتدای شروع فعالیت خود در این رشته ورزشی با معنای واقعی سخت جنگیدن آشنا نبودم.
بعد از چندین سال بازی در تنیس و مسابقات ورزشی پی بردم در بسیاری از بازی های رقابتی باید تا می توان جنگید. در این شرایط می دانی که می توانی برنده بازی باشی ولی این در حالی است که برای برنده شدن باید بیشتر از توان خود انرژی گذاشته و برای آن بجنگی.
رافائل نادل که یکی از بزرگان این رشته ورزشی است معتقد است که گاهی اوقات تنها راه پیروزی، تحمل رنج های بزرگ است و من به شخصه با نظر او هم عقیده هستم.

زمانی که به بازی های بیشتر پرداختم و مهارت های بیشتری کسب کردم تنها آرزوی خود را در برنده شدن در مسابقات مختلف می دیدم. یک روز پس از شکست در بازی، قلبم به شدت رنجید و با خودم فکر کردم به چه علتی این اتفاق روی داد. در آن لحظه با خودم فکر کردم که حاضرم برای پیروزی خود چه کاری انجام بدم؟ از آن لحظه به بعد تصمیم گرفتم برای پیروزی حتی در جهنم و بدترین شرایط نیز پا پیش بگذارم و برای برنده شدن بجنگم. بعد از آن منتظر شانس بعدی برای بازی کردن بودم.

رقابت در تنیس به چندین حالت رخ می دهد. ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که حریف شما کمی پایین تر از سطح شما بازی کند و در چنین حالتی شاید رقابت جدی نباشد و برد در این بازی آسان تر باشد؛ ولی شرایطی را تصور کنید که در آن حریف هم سطح شما و یا بالاتر از سطح مهارتی شما قرار دارد و در این شرایط می بایست تمام انرژی خود را در میدان بازی گذاشته و به نوعی جنگ راه بیاندازید.

برای داشتن قدرت جنگیدن در چنین شرایطی لازم است تا از قبل آماده بوده و بارها این شرایط را تمرین کرده باشید. من نیز هر از گاهی خود را هم رقیب با فردی بالاتر از خود قرار می دادم تا بتوانم شرایط بازی سخت را شبیه سازی کنم. شاید در ابتدای کار کمی رنج و سختی به همراه داشته باشید ولی بعد از مدتی به شرایط نرمال و مطلوبی دست پیدا خواهید کرد. بنابراین سعی کنید تسلیم نشده و به راه خود ادامه دهید.

گسترش دایره ارتباطات در بازی تنیس

گسترش دایره ارتباطات در بازی تنیس

من تنها فرزند خانواده و از همه کوچک تر بودم. دایره ارتباطات گسترده ای نداشتم و در مدرسه همیشه تنها بودم و تنها یک دوست صمیمی داشتم. به طور کلی دایره ارتباطات و دوستان من در دوران مدرسه و حتی در دوران دبیرستان بسیار کوچک بود. همیشه دوست داشتم دوستان بیشتری داشته باشم و برای تشکیل یک شبکه اجتماعی تلاش می کردم.

دانشگاه من یک دانشگاه متفاوت بود و همه افراد بعد از دانشگاه به خانه هایشان می رفتند و زمان کافی برای معاشرت با ادم های مختلف نبود. بعد از ورودم به عرصه تنیس همه چیز تغییر کرد. با گروهی از دوستاران این ورزش آشنا شدم که هر کسی به نوبه خود علاقه شدیدی به این ورزش داشت. با برخی از این افراد ارتباط نزدیک تری پیدا کردیم و به عنوان هم تیمی در زمین تنیس به رقابت می پرداختیم.

به عنوان یک تیم با هم تمرین می کردیم و گاها سفر می رفتیم و به رقابت می پرداختیم. زمان فوق العاده ای داشتیم و این باعث شد دایره ارتباطات من به شدت گسترش پیدا کند و به جبران تمام کمبودهای ارتباطی زمان بچگی شود. همچنین بعد از سال ها حرفه در این رشته ورزشی تلاش کردم تا با افراد خارج از تیم و خارج از محل زندگی ارتباط برقرار کنم و دوستان و هم تیمی های بیشتری پیدا کنم. بعد از سال ها گذشت از آن زمان هنوز نیز با بسیاری از دوستان آن دوران در ارتباط هستم.

بنابراین به یاد داشته باشید که ورزش ها از هر نوعی که باشند می توانند دایره ارتباطات شما را گسترش دهند و این قضیه به نوبه خود باعث پیشرفت شما نیز خواهد شد. با برقراری ارتباط با دیگر افراد، همه تلاش می کنند تا خود را بهبود دهند تا بدین وسیله بتوانند ارتباطات خود را حفظ کنند. حتما این جنبه از بازی تنیس را به خاطر داشته باشید و سعی کنید آن را امتحان کنید.

ایجاد درآمد

ایجاد درآمد

بدیهی است که همه افراد به دنبال کسب درآمد از ورزش تنیس نیستند. اما بسیاری از افراد نیز از این جنبه به ورزش تنیس نگاه می کنند. من به نوبه خود سعی کردم از این دید هم به تنیس نگاه کنم و سعی کنم پس از مدتی برای خود راه درآمدی ایجاد کنم. بنابراین زمانی که در دانشگاه بازی می کردم وقت اضافی خود را برای آموزش تنیس به بچه ها و گاها بزرگسالان اختصاص دادم و از این کار بسیار لذت می بردم.

در همان زمان مربی تنیس من پیشنهاد کاری را با من مطرح کرد و این باعث شد تا بتوانم به عنوان چکر در زمین نیز به فعالیت بپردازم بدین معنا که هر کسی وارد زمین بازی می شد می بایست توسط من چک شود. شاید دستمزد کمی بابت این کار می گرفتم اما فرصت خوبی بود برای این که تجربه های متفاوتی را به دست آورم.

بعدها و پس از کسب تجربه های بیشتر در چندین اردوی تابستانی برای بچه های کوچک تر مربی گری کردم. زمانی که از نیویورک به فلوریدا مهاجرت کردم، شروع به تدریس خصوصی تنیس به بچه ها و بزرگسالان کردم. این کار باعث شد تا بیش از گذشته به کسب درآمد از طریق آموزش تنیس بپردازم. شاید با این کار ثروتمند نمیشدم ولی در هر صورت کاری بود که به آن علاقه داشتم و باعث می شد تا حس خوبی از انتقال دانش به اطرافیانم داشته باشم و در عین حال بخشی از مخارج زندگی ام را پوشش می داد.

در حالی که روزها را به ورزش شخصی و در نهایت آموزش خصوصی می پرداختیم یکی از دانش آموزان از من خواست تا در ارتباط با تکنیکی برای او ویدئو تهیه کنم. به همین جهت یک ویدئو ساختم و آن را در یوتیوب قرار دادم. سپس درخواست چند فیلم دیگر داد و این باعث شد که من به ساخت ویدئوهای جدید و به اشتراک گذاشتن آن در یوتیوپ بپردازم. بعد از مدت ها متوجه شدم در ماه هزاران بازدید از ویدئوهای من وجود داشته و این باعث شد درآمدی جداگانه از این ویدئوها داشته باشم.

در ابتدا درآمدم از یوتیوپ کم بود ولی به مرور زمان و با تهیه ویدئوهای بیشتر، درآمد بالاتری نصیب من شد. پس از 10 هفته کار مداوم درامد من از این کار از 30 دلار به 150 دلار در ماه رسید که برای همه غیر قابل باور بود.
شاید اگر این کار را ادامه میدادم می توانستم به ماهی 300 تا 500 دلار درآمد نیز دست پیدا کنم. هرچند قصد دارم در آینده این کار را ادامه دهم.

اشتیاق مادام العمر

اشتیاق مادام العمر

نکته جالبی که در مورد تنیس وجود دارد که ممکن است در ارتباط با تمامی ورزش ها صدق نکند این است که می توانید برای همیشه حتی سنین بالاتر نیز این ورزش را ادامه دهید و در آن بهبود پیدا کنید. شاید همین قضیه باعث شد که من پس از سال ها وقفه در تنیس دوباره به آن برگردم و کار خود را دوباره آغاز کنم. هر زمان ویدئویی جدید یا مسابقه ای را تماشا می کنم با خود می گویم که من باید این را نیز امتحان کنم. من عاشق رفتن به زمین تنیس و بازی کردن هستم. امتحان کردن چالش های جدید بسیار هیجان انگیز است.

بازی تنیس یک بازی بسیار اعتیاد آور است. یک واکنش شیمیایی که هنگام ضربه زدن به توپ در مغز شما ایجاد می شود. به طوری که با انجام دادن تکنیک ها و ضربات درست و موثر اندرفین در مغز ترشح می شود. این بازی بسیار پر شور و هیجان بوده و بسیار مسرت بخش است.

شاید درک چنین موضوعی برای افرادی که تا کنون به ورزشی نپرداخته اند سخت باشد. اگر یک بازیکن تنیس باشید قطعا حس و حال من را متوجه خواهید بود. شما می توانید هم به عنوان یک بازیکن حرفه ای با سطح بسیار بالا و یا به عنوان یک بازیکن برای سرگرمی در حد یک سطح متوسط و معمولی به تنیس بپردازید. تنیس از جمله ورزش هایی است که یک خردسال تا یک فرد بزرگسال در صورت دنبال کردن آن به آن علاقه مند شده و یک بازی اعتیادآور خواهد بود.

به عنوان سخن آخر باید گفت در حالی که من نمی توانم شما را به تنیس علاقه مند کنم، اگر به طور منظم به بازی تنیس بپردازید به خودی خود باعث ایجاد حس اشتیاق در شما می شود. من از شما خواهش می کنم که با افراد جدید دیدار کنید، در زمین های مختلف بازی کنید، به لیگ ها بپیوندید و وارد مسابقات شوید تا بتوانید روز به روز در این رشته ورزشی حرفه ای تر و سرزنده تر باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار