25/04/2024

آرینا سابالنکا با پیروزی برابر هم‌وطن خود به مرحله دوم اوپن ووهان راه یافت

  • توسط سروش
  • 24/09/2019
  • 0

آرینا سابالنکا ، مدافع عنوان قهرمانی تنیس اوپن ووهان، کار خود در رقابت‌های مسابقات سال ۲۰۱۹ این رویداد را با پیروزی در دو ست پیاپی برابر هم‌وطنش الیاکساندرا ساسنوویچ آغاز کرد.

پیروزی آرینا سابالنکا

آرینا سابالنکا ، سید شماره نُه مسابقات امسال اوپن ووهان تا یک ماه پیش هرگز در مسابقات WTA با هم‌وطنان بلاروسی خود روبه‌رو نشده بود اما او اکنون در بازی اول سه تورنومنت اخیر خود برابر دو بازیکن از بلاروس به پیروزی رسیده است. سابالنکا امروز الیاکساندرا ساسنوویچ را با نتایج قاطع ۶-۱، ۶-۲ در مسابقات تنیس اوپن ووهان از پیش رو برداشت. سابالنکا که در مرحله نخست یو اس اوپن نیز برابر ویکتوریا آزارنکا با نتایج ۳-۶، ۶-۳، ۶-۴ به پیروزی رسیده بود، اکنون رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در برابر هم‌تیمی‌های فد کاپ خود را با یک برد دیگر که ظرف مدت ۶۶ دقیقه به‌دست آمد حفظ کرد. این اولین مسابقه دوران حرفه‌ای سابالنکا به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بود. در ماه آگوست با لغو شدن تورنومنت نیو هیون، این تنیسور ۲۱ ساله نتوانست برای دفاع از اولین قهرمانی خود تلاشی داشته باشد.

آرینا سابالنکا در ست اول پیروزمندانه خود نَه تنها با ضربات قدرتی که شاخصه بازی‌اش هستند و در این دیدار نیز چندبار حریفش را به دردسر انداختند خودش را نشان داد بلکه توانست نتیجه بازی را هم به‌خوبی کنترل کند. او از ده امتیاز اول هشت‌تا را کسب کرد تا همان ابتدا و به‌لطف خطای دوبل ساسنوویچ حریف را بریک کند. در پنج گیم انتهایی ست اول دو تنیسور پایاپای پیش رفتند اما این آرینا سابالنکا بود که با سرویس‌های اول خوب خود و حفظ روند تهاجمی‌اش در زمان مورد نیاز، چهار گیم را برد تا ست نخست را پس از ۲۶ دقیقه به‌نفع خود تمام کند. او در این ست ۷۲ درصد از سرویس‌های اول خود را در زمین حریف خواباند و امتیاز ۷۸ درصدشان را به نفع خود ثبت کرد.

آرینا سابالنکا

قهرمان مسابقات شنژن در ست دوم برابر ساسنوویچ که در تاکتیک‌های خود به‌ منظور جبران نتیجه تنوع ایجاد کرده بود نیز عملکرد خوبی داشت. آرینا سابالنکا برای اولین ‌بار در دو سرویس گیم ابتدایی خود در مسابقه با بریک پوینت حریف روبه‌رو شد و با سرویس‌های اول مهیب خود هرسه‌تا را سیو کرد. او در همین حین توانست در بازگرداندن توپ نیز عملکرد بهتری داشته باشد و واکنش‌های دفاعی بی‌نظیر خود را برای تکمیل قدرت تهاجمی‌اش به‌نمایش بگذارد. سابالنکا تمام سرعت ساسنوویچ را با ضربات وینر خود خنثی می‌کرد و  سپس اولین بریک پوینت خود در این ست را با دنبال کردن ضربه والی حریف و رد دادن توپ از بالای سر ساسنوویچ ۲۵ ساله کسب کرد. او روند مثبت خود را حفظ کرد، ۱۸ ضربه وینر داشت و ۱۷ خطای فردی مرتکب شده بود.

ساسنوویچ نیز با نزدیک شدن به تور چند امتیاز کسب کرد اما خطاهای دوبل پرشمار او در ست دوم این دیدار بالاخره برایش گران تمام شد. تنیسور شماره ۵۰ دنیا در مجموع چهاربار بریک شد. این اتفاق سه‌بار با امتیاز خطای دوبل خود او رخ داد. او در گیم هفتم با خطاهای دوبل متوالی خود میخ‌های آخر تابوت را زد. سابالنکا نیز بدون آنکه به حریف امتیاز داده باشد سه سرویس وینر زد و در نهایت دومین مچ پوینت خود را با برخورد بک‌هند ساسنوویچ به تور کسب کرد. مدافع عنوان قهرمانی در گام بعدی خود باید به مصاف دنیله کالینز برود. کالینز در بازی اول خود پس از یک دیدار پرفرازونشیب موفق شد از سد وایلد کارت مسابقات یعنی ونوس ویلیامز عبور کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار