26/04/2024

آرینا سابالنکا: زمانی که افت کردم، به این فکر کردم که من یک ببر هستم

  • توسط سروش
  • 24/09/2019
  • 0

آرینا سابالنکا فصل ۲۰۱۹ تنیس را با بالا بردن جام قهرمانی در شنژن آغاز کرد. قهرمان تنیس دوبل یو اس اوپن اکنون قصد دارد مجددا به همان سطح بازگردد.

مصاحبه آرینا سابالنکا

نترس بازی کردن آرینا سابالنکا که در پیشرفتش تاثیرگذار بود اکنون در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در مسابقات اوپن ووهان به کارش خواهد آمد. او با تیم کامل مربیان خود در این تورنومنت حضور دارد. آرینا سابالنکا پس از آنکه در اوپن شنژن موفق شد سومین عنوان قهرمانی خود در شش ماه را کسب کند در حالی کشور چین را ترک کرد که بسیاری برای فتح یک عنوان گرند اسلم روی او حساب باز کرده بودند. سابالنکا که در سال ۲۰۱۸ برای اولین‌بار وارد مسابقات WTA شده بود، هفته قبل در میانه یک بازیابی مجدد به کشور چین بازگشت. او پیش‌بینی‌های ماه ژانویه را تنها تاحدودی در بخش دوبل به واقعیت تبدیل کرده بود. سابالنکا آن حس آرامشی که ۵۲ هفته پیش به کمکش توانست در اوپن ووهان قهرمان شود را اکنون بازهم در ذهن خود دارد. مدافع عنوان قهرمانی پس از یک پیروزی قاطع برابر هم‌وطنش، الیاکساندرا ساسنوویچ در مرحله اول تنیس ووهان به خبرنگاران گفت:

پس از یو اس اوپن من تنها به یک تورنومنت رفتم. فقط به‌خاطر اینکه تنها باشم و به برخی از مسائل فکر کنم. سپس یک استراحت کوتاه داشتم و بعد از آن به اینجا آمدیم. آماده‌سازی ما اینجا صورت گرفت.

آرینا سابالنکا در یو اس اوپن اولین عنوان قهرمانی بزرگش را در زمان اوج بازی خود کنار الیز مرتنز تجربه کرد. او پیش از همراه با مرتنز در ابتدای فصل بهار قهرمانی دوبل سانشاین را هم کسب کرده بود. همچنین در آن زمان یک اتفاق ناگهانی رخ داد، سابالنکا و مربی قدیمی‌اش، دیمیتری تورسونوف جدایی ناگهانی خود را اعلام کردند. اما این جدایی دوامی نداشت و زمانی که سابالنکا و مرتنز جام قهرمانی را بالای سر بردند رابطه این مربی و بازیکن درست مثل قبل شده بود! او از تصمیمات اخیر خود پشیمان نیست و در کنار تیمی که او را به موفقیت‌های تابستانی رساندند احساس آرامش می‌کند.

آرینا سابالنکا

خودش در این رابطه می‌گوید:

یک تغییر به نحو خوبی رخ داد. می‌توانم ببینم که ما دوباره به‌خوبی با یکدیگر همکاری می‌کنیم. دوباره همان احساسی را داریم که در آغاز کار خود داشتیم. من از این بابت خوشحال هستم. این موضوع همچنین باعث شده است تا من هر زمان که وارد زمین می‌شوم بهتر بازی کنم.

این تنیسور ۲۱ ساله که از یک هفته حضور در شهر ژنگژو لذت برد، از معبد شائولین دیدن کرد و کمی از اصول اولیه کونگ فو را فراگرفت حالا می‌تواند بر روی رنسانس خود در میانه فصل جاری تمرکز کند. آرینا سابالنکا پس از شکست در مرحله اول ویمبلدون، در مسابقات سیلیکان ولی کلاسیک دوم شد و سهمیه حضور در بخش دوبل رویداد WTA Finals شنژن را کسب کرد. ادامه صحبت‌های آرینا سابالنکا به این صورت است:

قطعا من امسال چیزهای زیادی یاد گرفتم. یکی از مهمترین مسائل این است که هرچه آزادانه‌تر بازی کنم در زمین نیز نترس‌تر خواهم بود. در شرایط دشوار هرچقدر که بدون نگرانی از هرچیزی بازی کنم، سطحم بالا می‌رود و کیفیت بازی‌ام بهتر خواهد شد. من سعی کردم با ثبات بیشتری بازی کنم و هرچیز دیگر را فراموش کنم، تنها در لحظه حضور داشته باشم، تمرکزم را بر روی هر امتیاز بگذارم و ضربه‌هایم را بزنم بدون آن‌که نگران از دست رفتنشان باشم. در میانه فصل از خراب کردن ضربات و مرتکب شدن اشتباهات احمقانه می‌ترسیدم. این موجب شد تا اشتباهات و فشار واقعا افزایش پیدا کند. سپس ناگهان چیزی در ذهنم جرقه زد. به خالکوبی ببر روی دست خود نگاه کردم و با خود گفتم این چه وضعیتی است؟ من یک ببر هستم و نباید از چیزی بترسم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار