19/04/2024

آشنایی با تمرینات بدنی نواک جوکوویچ

  • توسط محمد رضا شیری
  • 26/09/2019
  • 0

این ستاره ی صربستانی راه خود را در ورزش توپ زرد از سال ۲۰۰۳ شروع کرد و نواک جوکوویچ در حال حاضر شماره یک رنکینگ جهانی تنیس است.

نواک جوکوویچ و مسیر ورزشی

نواک جوکوویچ توانسته ۷۵ جایزه به کارنامه ی ورزشی خود اضافه کند، که ۱۶ تا از آن ها گرند اسلم بوده اند، و ۳۳ دیگر آن قهرمانی های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی بوده اند و پنج بار آن در فینال های آخر سال انجمن تنیس بوده است. علاقه زیاد او به تنیس باعث شده است او به موفقیت های بسیار زیادی برسد و بر صندلی پادشاهی این بازی بنشیند. او توانایی فوق العاده ای در دید و پیشبینی حریف دارد و صد البته فیزیک بدنی نرم و قوی او را خاص کرده است و خیلی از موفقیت های او را توانسته با فیزیک بدنی قوی به دست آورد. خیلی از کارشناسان لقب طوفان را به او داده اند، به این دلیل که مثل یک سونامی حریفان را کنار می زند و جام ها را برای خود می کند. نواک جوکوویچ به استقامت بالا خود معروف است و با تمام شهرت باز تلاش بی نظیر او قابل تقدیر است، هر چه مقدار سن او بالاتر می رود پختگی او بیشتر می شود و ذهنش قوی تر می شود، نواک روزانه شش ساعت تمرینات حرفه ای انجام می دهد تا بتواند در های بیشتری در این ورزش باز کند و به موفقیت های بیشتری برسد.

نواک جوکوویچ

یکی دیگر از دلایل موفقیت این ورزشکار صربستانی رژیم غذایی بسیار سخت او است، نواک غذاهای رژیمی را که چربی بسیار کمی دارند ترجیح می دهد تا همیشه بدنی آماده داشته باشد و کمتر مصدوم شود. یکی از امتیازاتی که نواک جوکوویچ دارد و کمتر ورزشکاری از این امکانات بهره مند است تیم بسیار قوی است که هر جایی که می رود مطمن می شود که نواک در بهترین حالت فیزیکی قرار دارد، یکی از افراد این تیم یک ماساژور بسیار حرفه ای است که جوکوویچ برای رسیدگی به عضلاتش هر روز از او استفاده می کند.نواک جوکوویچ برای رفع استرس، استراحت ذهنی و آرامش، روزانه چند جلسه ای به یوگا می پردازد، معمولا قبل یا در حال تمرین و قبل از خواب این تمرینات انجام می شوند. شاید از خودتان بپرسید که چگونه بازیگران سینما همیشه جوان می مانند؟ معمولا افراد مشهور یک سیستم تمرین و غذای منظم دارند که بدنی سلامت و کم استرس داشته باشند. معمولا انسان های عادی هم می توانند این رژیم های غذایی را کپی کنند و این تمرین ها را انجام دهند، هر چند در بعضی موارد انسان های عادی توانایی انجام این برنامه ها را ندارند، معمولا مردم نمی توانند مثل نواک جوکوویچ یک ماساژور حرفه ای برای خود استخدام کنند.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار