25/04/2024

سیمونا هالپ به مرحله سوم تنیس اوپن ووهان صعود کرد

  • توسط مینا
  • 26/09/2019
  • 0

سید شماره چهار، سیمونا هالپ رکورد شکست‌ناپذیری خود را برابر باربورا استریکووا حفظ کرد و با پیروزی در دو ست پیاپی برابر این بازیکن به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تنیس اوپن ووهان راه یافت.

پیروزی سیمونا هالپ

سیمونا هالپ رومانیایی که بخت چهارم قهرمانی در تورنومنت تنیس اوپن ووهان است پس از آنکه با نتایج ۶-۳، ۶-۲ برابر باربورا استریکووا از جمهوری چک به پیروزی رسید توانست برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۶ به مرحله یک هشتم نهایی این رویداد صعود کند. هالپ در نشست خبری پس از بازی گفت:

من برای آنکه به زمین بروم، تمام تلاشم را داشته باشم، خوب بازی کنم و برای پیروز شدن مبارزه کنم انگیزه داشتم.

سیمونا هالپ که قهرمانی فعلی مسابقات ویمبلدون است در حالی پا به میدان گذاشت که پیش از این در تقابل‌های رودرروی خود با استریکووا پنج پیروزی در کارنامه داشت و با شکست روبه‌رو نشده بود. او موفق در پایان جدالی که ۸۵ دقیقه طول کشید رکورد شکست‌ناپذیری خود برابر این حریف را حفط کند. استریکووا که قبلا موفق شد بود در سال ۲۰۱۹ برای اولین ‌بار به مرحله نیمه نهایی یک گرند اسلم صعود کند در شش دیدار اخیر خود با هالپ حتی نتوانسته در یک ست به پیروزی برسد. بهترین عملکرد هالپ در مسابقات ووهان سال ۲۰۱۶ رخ داد و توانست به مرحله نیمه نهایی این رویداد برسد. او در این دیدار شش‌بار حریف خود را بریک کرد و نزدیک به ۷۰ درصد از امتیازات مربوط به سرویس دوم استریکووا را از آن خود نمود. شماره ۳۴ جهان نیز در تعداد ضربات وینر با هالپ برابری کرد اما ۳۰ اشتباه فردی داشت و در مقابل هالپ تنها ۲۱ بار مرتکب اشتباه فردی شده بود. سیمونا هالپ در ادامه گفت:

بازی در برابر استریکووا همیشه سخت است. او مهارت دارد و به تور نزدیک می‌شود. گاهی اوقات او توپ‌ها را می‌بُرد. بازی کردن در برابر او هرگز آسان نیست. اما من هربار در برابر او اعتماد به نفس دارم چون چند بازی در مقابلش را با پیروزی پشت سر گذاشته‌ام پس این یک نتیجه خوب برای من است.

سیمونا هالپ

سیمونا هالپ بازی را قدرتمندانه آغاز کرد و با یک ضربه فورهند پرقدرت باعث شد تا تنیسور اهل جمهوری چک اشتباه کند و در همان گیم اول بریک شود. هرچند، استریکووا در گیم‌های ابتدایی که سرویس با هالپ بود به جلوی تور می‌آمد و موفق شد سومین بریک پوینت خود در مسابقه را به امتیاز تبدیل کند تا بازی ۲-۲ شود. در گیم بعد استریکووا پس از آنکه با استفاده از یک ایس گیم پوینت را کسب کرد با نتیجه ۳-۲ برای اولین‌بار در روز برتری را به‌دست آورد. سیمونا نیز در گیم بعد با استفاده از سرویس‌ها خود و یک ایس به پیروزی رسید. پس از آن بود که گیم‌ها بعدی برای تنیسور رومانیایی آسان شدند. زمانی که بازی ۳-۳ بود استریکووا دو بریک پوینت را سیو کرد اما با خراب کردن یک ضربه باعث شد هالپ در سومین بریک پوینت خود ۴-۳ جلو بیفتد. هالپ با پیروزی در چهار گیم آخر ست نخست، برتری در بازی را به‌دست آورد، او در اولین ست پوینت خود به‌لطف ضربه بیش از حد قوی استریکووا که به اوت رفت توانست عدد ۶ را در اسکوربورد جلوی اسم خود ثبت کند.

در ست دوم، زمانی که بازی ۳-۱ بود، استریکووا ضربه خود را به تور زد تا هالپ او را بریک کرده باشد. البته او در گیم بعد با استفاده از یک فورهند در برابر سرویس هالپ او را بریک کرد. در انتها نیز این هالپ بود که برتری خود را مجددا به کرسی نشاند. سیمونا هالپ بازهم با یک بریک دیگر ۴-۲ جلو افتاد و پس از آن دیگر برای پیروزی در بازی کار راحتی پیش رو داشت. او حالا به‌دنبال تجربه اولین فینال خود در ووهان است. سیمونا هالپ در مرحله بعد باید به مصاف النا ریباکینا از قزاقستان برود که با وایلد کارت مجوز حضور در مسابقات را پیدا کرده است. ریباکینا اولین قهرمانی خود در WTA را همین امسال و در مسابقات بخارست کسب کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار