26/04/2024

اندی ماری پس از برد مقابل سندگرن: این قطعاً یکی از مهم‌ترین پیروزی‌هایم بود

  • توسط مینا
  • 26/09/2019
  • 0

نُه ماه اخیر برای اندی ماری طولانی بوده است اما در نخستین روز از تورنمنت ژوهای، شماره یک سابق تنیس مردان اولین پیروزی خود را در بخش انفرادی یک رویداد تور ATP از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۹ کسب کرد.

مصاحبه اندی ماری

این پیروزی ۶۶۴ام اندی ماری در دوران ورزشی‌اش بود اما قطعا تا ابد در ذهنش باقی خواهد ماند. ماری که پس از مسابقات اوپن استرالیا امسال از ناحیه لگن زیر تیغ جراحی رفته بود، پس از بازی گفت:

فکر می‌کنم این برد به طریقی یکی از بهترین پیروزی‌هایی بود که من داشتم. نه فقط از نظر صعود به مرحله بعد، بلکه بابت تمام چیزهایی که برای بازگشت به این نقطه مصرف شده‌اند. شما لزوماً در ابتدای دوران حرفه‌ای خود قدردان سالم بودن‌تان نیستید. سلامت بدن چیزی است که فکر می‌کنید همیشه وجود دارد و نسبتا آسان است در حالی که در این چند سال اخیر برای من اینطور نبوده است. وضح است که پس از انجام عمل جراحی در ماه ژانویه شرایط سخت بوده است و در آن زمان هنوز تصمیم نگرفته بودم که آیا می‌خواهم ادامه بدهم یا نه و این دشوار بوده است. اما اکنون واقعا خوشحالم که امروز توانستم پیروزی را کسب کنم و امیدوارم بتوانم به مسیرم ادامه بدهم.

آخرین ‌باری که اندی ماری به ‌طور کامل در فصل مسابقات آسیایی شرکت کرد در سال ۲۰۱۶ بود، زمانی که او در نهایت قهرمان تورنومنت Nitto ATP Finals شد و سال را به‌عنوان نفر اول رنکینگ تنیس به پایان رساند. تنیسور اسکاتلندی در آن سال، پس از یو اس اوپن هر پنج تورنومنتی را که در آنها شرکت کرده بود با قهرمانی پشت سر گذاشت. بنابراین در آن زمان کسب عنوان قهرمانی برای ماری محتمل‌تر بود تا امروز، حالا حتی یک تک‌پیروزی هم اهمیت بسیار بالایی دارد.

اندی ماری

اندی ماری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

احتمالا در مقایسه با زمانی که در پایان فصل ۲۰۱۶ اینجا بودم، اکنون دیگر فشار نسبتا کمتری رو من قرار دارد. در تورنومنت‌ها حساسیت بیشتری وجود داشت و من در تلاش بودم تا فصل را قدرتمندانه به پایان برسانم و تمام کردن سال به‌عنوان رتبه نحست را تجربه کنم. در حالی که حالا فقط برای بردن یک مسابقه تنیس تلاش می‌کند. این کاملا متفاوت است. فکر می‌کنم الان از خود انتظارات بسیار کمتری دارم و فشار کمتری حس می‌کنم. اما در مجموع باید این را هم بگویک که فکر نکنم کردم نیز انتظار خاصی از من داشته باشند. پس اینکه بتوانیم بر روی فرآیند کمی بیشتر تمرکز کنیم خیلی خوب است. فکر می‌کنم زمان‌‌هایی در دوران ورزشی‌ام وجود داشت که انجام این کار نسبتا دشوار بود.

تنها حدود یک ماه پیش، اندی ماری در تورنومنت اوپن وینستون-سالم به تنیس سندگرن باخته بود. اگرپه پیروزی ماری برابر سندگرن در روز سه‌شنبه در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به آن مسابقه انجام شده بود. اما حالا ماری در وضعیت کاملا متفاوت و البته بهتری قرار دارد. خود او می‌گوید:

فکر می‌کنم امشب ضرباتم به توپ خیلی خوب بودند. امشب خیلی خوب به توپ ضربه زدم و به‌نظرم تحرکم هم خیلی خوب بود. در مسابقه خوب سرویس زدم. قطعا چیزهای وجود دارد که حس می‌کنم قادر هستم آنها را بهتر انجام بدهد. اما این بدون شک یک پیشرفت بود. نمی‌دانم میزان این پیشرفت پنج درصد بود یا ۱۰ درصد، تعیین عدد برای آن سخت بود. اما فکر کنم امسب نسبت به آن بازی که چند هفته پیش انجام دادیم بهتر بودم و این یک نکته مثبت است.

اما قطها مهم‌ترین مسئله برای اندی ماری سلامتش است. شاید وضعیت فعلی تنیس او در مقایسه بازمانی که سه گرند اسلم و ۴۵ قهرمانی تور ATP کسب کرد چندان جالب نباشد اما به قول خودش مسئله مهم این است که دیگر احساس درد ندارد. اندی ماری در مرحله بعد و به ‌منظور کسب سهمیه حضور در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف الکس دی مینور خواهد رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار