20/04/2024

شکست غیرمنتظره آنجلیک کربر مقابل الیسون ریسک در مرحله اول تنیس اوپن ژنگژو

  • توسط مینا
  • 12/09/2019
  • 0

الیسون ریسک، بازیکن سیدبندی نشده مسابقات اوپن ژنگژو، در حالی که یک ست عقب بود و حریفش تنها یک مچ پوینت تا پیروزی فاصله داشت به بازی برگشت و موفق شد رقیب نامدار خود و سید پنجم رقابت‌ها یعنی آنجلیک کربر را با نتایج ۵-۷، ۶-۴، ۷-۶ (۷-۴) از پیش رو بردارد.

حذف آنجلیک کربر از از مسابقات اوپن ژنگژو

ریسک پس از این دیدار در مصاحبه‌ای گفت:

دیدار فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتم. قبل از ورود به زمین می‌دانستم که این مسابقه قرار است بسیار دشوار باشد، به این دلیل که واضح است انجلیک کربر یک بازیکن عالی است. بله، مخصوصا در ست نخست، این بازی بسیار چالش‌برانگیز بود. من به نحوه مبارزه خود در این دیدار بسیار افتخار می‌کنم. سعی کردم تا بیشترین حد توانم در بازی آماده باشم.

آنجلیک کربر که با یک وایلدکارت وارد ژنگژو شده بود، امید داشت که پس از بیرون ماندن از مسابقات در فصل رقابت‌های چمن، نیمه دوم فصل ۲۰۱۹ خود را به‌خوبی تمام کند. کربر پس از آنکه در ابتدای ماه جولای به فینال مسابقات ایستبورن رسید، در ویمبلدون تنها یک دیدار را با پیروزی تمام کرد و در حالی وارد چین شد که در چهار مسابقه اخیر خود شکست خورده بود. کربر اما از بخت بد خود در مرحله اول این دیدار یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها به نامش خورد. ریسک خستگی‌ناپذیر در تلاش بود تا یک پیروزی دیگر به روند خوب اخیر خود اضافه کند. آنجلیک کربر پس از این دیدار در نشست خبری گفت:

فکر می‌کنم هردوی ما در این مسابقه خیلی خوب بودیم، ما در یک سطح واقعا بالا به‌خوبی بازی کردیم. در انتها، تنها در یک لحظه سرنوشت بازی تعیین شد. من فرصت‌های خودم را داشتم اما هرگز در لحظات مهم خوب بازی نکرد. من سعی می‌کنم به نکات مثبت فکر کنم و در هفته آینده عملکرد بهتری داشتم باشم.

آنجلیک کربر

الیسون ریسک آمریکایی به‌خاطر پیروزی‌های بزرگ و روحیه تسلیم‌نشدنی خود شهرت خاصی دست و پا کرده است. ریسک سال پیش نیز در یک دیدار دیگر با کربر موفق شده بود برابر این بازیکن یک کامبک دیدنی بزند. ریسک در آن بازی که از رقابت‌هیا تنیس مایورکا برگزار می‌شد توانست شکست در ست اول را بدین صورت جبران نماید: ۵-۷، ۶-۲، ۶-۱. کربر با وجود آنکه در ابتدا از ریسک یک برصفر پیش افتاده بود بلافاصله خود را در یک سناریوی دیگر از کامبک زدن حریف دید. تنیسور آمریکایی با حملات بی‌رحمانه خود به‌طور پی‌درپی حریف را بریک کرد و ناگهان در برابر قهرمان سه دوره گرند اسلم، پس از کسب چهار گیم پیاپی، ۴-۱ جلو افتاد. آنجلیک کربر صبورانه به بازی ادامه داد و با به‌کارگرفتن یک بازی دفاعی خوب موفق شد حریف را بریک و نتیجه را ۴-۳ کند. کربر بدون آنکه اجازه دهد اختلاف افزایش یابد به تعقیب ریسک در امتیازات ادامه داد تا آنکه در نهایت وقتی بازی ۶-۵ بود با یک بریک در دقایق آخر و یک سرویس، ست اول را به نفع خود تمام کند.

اما درست مثل مبارزه مایورکا، ریسک از قبول شکست امتناع ورزید و یک ‌بار دیگر در حالی که دو گیم عقب افتاده بود، موفق شد کامبک بزند و ۴-۲ از حریف پیش بیفتد. ریسک در ادامه نیز عملکرد خوبی داشت و موفق شد ست دوم را ۶-۴ از حریف ببرد تا تکلیف بازی به ست تعیین‌کننده کشیده شود. در ست سوم نیز کربر بازهم در ابتدا پیش افتاد اما ریسک نیز مجددا برتری را در دست گرفت و بازی را ۳-۱ کرد. پس از آن نیز کربر بهتر کار کرد تا نتیجه ۴-۴ شود. بازی با همین روند برابر ادامه داشت تا آن‌که در تای بریک، کربر با وجود آنکه مچ پوینت را در مشتش داشت، سه امتیاز به حریف واگذار کرد تا ریسک به مرحله بعد صعود کند. این دیدار دو ساعت و سی و شش دقیقه به طول انجامید!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار